steeds lucht in de schokdempers

• Topicstarter Topicstarter Big Boy
  • Startdatum Startdatum
B

Big Boy

Guest
Bij het vullen van mijn nieuwe kant en klare losi alluminimum threaded shockskomt er lucht in.
Door de shaft een paar keer op en neer te halen wil ik de lucht eruit halen maar elke keer komt er lucht bij.
De lucht komt aan de onderkant erin (shaft kant)

wat doe ik fout

Bij het vullen van mijn nieuwe kant en klare losi alluminimum threaded shockskomt er lucht in.
Door de shaft een paar keer op en neer te halen wil ik de lucht eruit halen maar elke keer komt er lucht bij.
De lucht komt aan de onderkant erin (shaft kant)

wat doe ik fout

Als er via de onderkant lucht in komt tijdens de opgaande slag, lijkt me dat de afdichting tussen demperstang en body versleten is, of er zitten beschadigingen op de demperstang. Weet je zeker dat er luchtbij komt, dat het niet nog kleine restantjes lucht zijn die nog onder de zuiger zaten? zo ja, dan helpt alleen de O-ringetjes en/of demperstang vervangen.

Groet, Bert

Bij 3 dempers is de lucht eruit maar d'r lekken 2 dempers bovenop een beetje olie 1 demper blijft lucht geven zelfs na 1 uur staan en wat gepomp ik Zal daar de ringetjes va vervangen.
Wat me wel opvalt is dat de 40 w olie van losi moeilijk door de gaatjes gaan bij het verschuiven van de shaft. 40 w is toch geen stugge olie.
Bij nader onderzoek komt dat door de benzine slang die ik er in heb gestopt om de uitslag van de shaft te verkorten. De benzine slang is te dik en bedekt de helft van de gaatjes. Daar moet ik iets dunners voor zoeken.
Vind de veren erg stug met 40 w olie en blauwe springs.
Alle filmpjes van youtube al bekeken over shocks maar de praktijk is toch effe wat anders als het blijft lekken en je hebt nog geen extra reserve spul.

Back