stekker plus kabel voor een 3W rpm gever

Gents,

Door een onhandigheidje met het losknippen van een tie-wrap is de stekker van de gever van een 3W tweecilinder beschadigd en moet ik er een nieuwe stekker op zetten. Wil liever geen nieuwe set kopen (30 euro?).
Met gever bedoel ik dus het ding wat de RPM's opmeet achter de propmeenemer.
Het is een speciaal stekkertype met een 4 kleuren kabel.

Iemand een idee wie die stekkers plus een stukje kabel er aan los verkoopt?

Je zou als er nog een klein stukje kabel aan de stekker zit hem ook kunnen solderen. Voor het solderen een klein stukje krimpkous eroverheen schuiven en je bent weer zo goed als nieuw. Waar ze die stekkers verkopen weet ik niet maar mischien bij conrad?? Veel succes ermee.
Gr Rinie

Johan,
Het lijkt op een Simprop volgens mij, maar deze heeft 4 kabels er aan.
Rinie, ik heb me rot gezocht maar ik kan het afknipte stekkertje gewoon nérgens vinden! Ik wil een stkker plus kabel idd er gewoon weer aan solderen.

Je kunt toch beide kanten vervangen? Dus allebei de stekkers, dan kun je zelf kiezen welke stekkerverbinding je wilt.

Goed idee maar vanwege de standaardisatie ( ik heb meerdere 3W's) niet gewenst, ik wil ook nog binnenkort een reserve opnemer kopen.
Hoewel ik er zelf nooit problemen mee heb gehad (zet ze altijd goed vast met een tie-wrap), zijn er anderen die hem vaker stuk hebben gehad. Lastig midden in een sleeptreffen als je niks reserve bij hebt...

Tjah, dan zou ik gewoon een compleet nieuw kabeltje kopen, die 30 euro lijkt me wel te overzien:) (Kees Maas kan het ook leveren)

Net even nagezocht dat 3W om de een-of-andere reden een hall sensor gebruikt die inwendig uit een dubbele sensor bestaat. Op de as zitten twee magneten, een noord- en een zuidpool. (andersom in de as gelijmd dus) Daarmee zou de ontsteking beter kunnen meten wat het toerental is.
Persoonlijk vind ik dat een beetje een wazige reden, zie ook het draadje over de RCexl ontstekingen.
Een micro controller is prima in staat om tussen twee pulsen (een per omwenteling) van een enkele magneet de periode tijd te bepalen en dan voor de volgende ontsteking het ideale tijdstip te kiezen.

Vraag is wat dit nou eigenlijk aan verbetering biedt? Loopt de motor wel door als tijdens de vlucht een van beide magneten losraakt of een electrisch probleem in de sensor/kabel optreed? De kans daarop is al weer twee maal zo hoog.
Maakt in elk geval de standaardisatie van de onderdelen tussen motoren een stuk lastiger. Men moet nu een 3W kabel kopen die met 30 euro wel erg aan de prijs is. 3W houdt daar minstens 25 euro aan over.
Dat ding zou voor de eindgebruiker niet meer mogen kosten dan 10 euro, en dan steken ze nog meer dan 50% winst in de zak.
Ik vind de marketing gedacht hierachter meer ruiken naar geldklopperij dan naar een drang naar goede en service vriendelijke producten. (en dezelfde geluiden pik ik ook van de Duitse collega's op, grundlichkeit of niet, ze vinden de service te duur)

Richard, als je trouwens een verbinding tussen de ontsteking en de telemetrie zoekt, dan geef maar een berichtje. Daar heb ik een tussengezichtje voor.

Laatst bewerkt:
De commentaren op de Duitse meetings over de service van hun eigen 3W "freunden" zijn nou niet echt van het hoogste nivo, laat ik het zo maar zeggen.

Toch al een aantal keer heel keurig geholpen daar.....

(en dezelfde geluiden pik ik ook van de Duitse collega's op, grundlichkeit of niet, ze vinden de service te duur)

In Nederland heb je ook van die HK schuim ARF vliegers die al huilen als ze het woord BTW horen .

Maar zelf het meeste verdienen wollen. ;)

Ik heb goede ervaringen met de service van 3W .

Mvg Johan

Quotes prima, maar dat dure was niet de kern van mijn bericht. Trouwens Johan, dit was op een meeting waar de gemiddelde kist ongeveer 5000 euro kost.
Qualiteit staat ook niet ter discussie. Heb het bericht daarom ook aangepast.

Laten we het over de techniek hebben, en de alternatieven.

Voor de techniek (het stekkertje/sensortje) heb ik geen oplossing, maar om in de toekomst het probleem (onhandigheidje bij het losknippen van tie-raps) te voorkomen wel: even naar de dierenwinkel, en daar een schaartje halen speciaal voor het knippen van teennagels van knaagdieren (konijnen, cavia's etc) kost een paar lullige euro's, en als je zo'n schaartje ziet, snap je wel wat ik bedoel: dan knip je als het moet de hele dag tie-rapjes door zonder dat je ooit nog onbedoeld een snoertje beschadigt....

Ik gebruik dat erg veel bijhet onderhoud van de heli's maar ook bij werken aan mijn motorfiets (hele kabelbomen losknippen en weer vastzetten)

Groet, Bert

Back