Stelt deze boot wat voor??

• Topicstarter Topicstarter maarten22
  • Startdatum Startdatum
M

maarten22

Guest
Hallo
Ik ga binnenkort naar amerika en ben van plan om deze boot te kopen
Ken alleen helemaal niet het merk en heb ook geen idee of het wat voorstelt
De 50+mph zal hij denk ik zowiezo niet halen maar 30+ moet toch wel te halen zijn??
Omgerekent kost hij zo compleet zonder starter zo een 175 euro
Hier is de link:http://www.hobbytron.com/DolphinNitroRCHydroSportBoat.html
En is anders een van de andere boten die ze verkopen iets of weet iemand een leuke site in amerika ik hoor het graag
Groetjes Maarten

50-60mph :lol: :lol: yeah right....
Hou je centen in de zak, spaar door en koop wat fatsoenlijks, of bouw zelf in hout en probeer een redelijke K&B outboard in de USA te vinden. Of zo'n OS Max outboard bijv. Bovendien is de kans groot dat je bij terugkomst in NL alsnog invoer/btw moet betalen, als je uberhaupt de boot (met brandstof) het vliegtuig in krijgt.
Marc

Maar als je even de prijs vergelijkt 170 voor de boot compleet
Zo een boot die jij noemt zit je toch al gauw op de 350 euro

50-60mph is wel wat erg sterk overdreven, maar 30+ moet zeker wel te halen zijn lijkt mij. Vind het best een leuk ding voor die prijs. Leuk vaarbeeld. Pas idd op voor invoerrechten en BTW als je hem mee gaat nemen.

De zender (RTR) kan je beter gewoon in Amerika laten liggen, deze zal wel 75mhz zijn en daar kan je alleen maar problemen mee krijgen

170 euro + btw/invoer + nwe zenderset = kleine 300 euro. Je bespaart dan 50 euro, je krijgt dan geen service, onderdelen voorziening, geen garantie. Zelf bouwen kost niet veel, wel inzet en ontspanning. Kun je voor weinig iets echt goed hebben varen. Ik zou het wel weten.

Die 170 is incl een zenderset en heb nog meerdere zenders liggen
Plus heb familie er wonen en er zit 6maanden garantie op en invoerrechten /btw heb ik ook geen last van dus dan blijft het 170 euro en dat is een groot verschil

ziet eruit als een abs rompje met een nitro erachter.. lijkt mij nou niet echt gunstig. Persoonlijk zou ik ook voor iets anders kijken, maar ja, het is inderdaad wat je zelf al aangeeft: je komt op een groter bedrag.

MAAR dan heb je wel een mooie romp die goed vaart en waar je veel plezier van kunt hebben!

t zijn jou centen natuurlijk :wink:

grtz

Filmpjes die telkens stoppen doen mij vermoeden dat het bootje op dat moment dat het filmpje stop niet doet wat het zou moeten doen.
Flipt de boot, valt hij stil, kantelt hij........waarom niet een lange run zodat je echt ziet wat de boot kan.

Daar is wat voor te zeggen maar ik vind het er best redelijk uitzien wat er getoond word

Maarten,

>Plus heb familie er wonen en er zit 6maanden garantie op en invoerrechten /btw heb ik ook geen last van dus dan blijft het 170 euro en dat is een groot verschil

Dus als er iets kapot gaat, denk je de boot terug te sturen of _hoop_ je onderdelen te krijgen.

dit lijkt me de speelgoedklasse, zo iets van... als het breekt - pech en koop een andere. kan je er eigenlijk wel onderdelen voor vinden? Niet alles is garantie he... de website list toch geen reserve onderdelen.

wel grappig .... 50+mph nitro met een zender reikwijdte van 150m :-) Misschien meer droevig want mensen gaan dit kopen en gebruiken zonder failsafe.

Volgens de webpage 10kg voor de doos... lijkt me erg veel voor een boot van 6-70 cm, doos en zender.

Ik ben persoonlijk niet voor dit soort boten en RTR handel, modelbouw speedboten zijn geen speelgoed maar worden hier wel verkocht als probleemloos snel 'toy'.

>Daar is wat voor te zeggen maar ik vind het er best redelijk uitzien wat er getoond word

wat dacht je dan? Ze gaan echt niet de slechte kanten ervan tonen hoor :roll:

Trouwens, aan je post te zien heb je reeds een beslissing genomen. Als je denk dat het het risico waard is, sta dan achter je beslissing. Indien je twijfelt... laat het vallen.

Patrick

Bedankt voor alle meningen
Onderdelen zou ik ook niet weten,is zo een motor een beetje universeel?en inderdaad als er wat breekt ofzo verwacht ik niet dat dat onder garantie valt

Zoals vele anderen met mij zou ik zeggen, lekker die boot daar laten liggen en in Nederland wat kopen, waarom koop je hier geen goede gebruikte tunnel boot. Als je bijvoorbeeld een dumas hot shot ofzo kan vinden denk ik dat je voor 250 of 300 euro ook kan varen en dan heb je wel iets kwalitatief beters. (nog steeds geen superboot maar toch)
Of inderdaad gewoon zelf bouwen. Kost wel wat tijd maar niet veel geld.
De besturing heb je al dus je hoeft dan eigenlijk alleen maar een goede outboard te kopen.

Back