Als je nog waarde hecht aan mijn mening: Ja een diode is goed wordt zelfs door CSM verkocht als goede optie voor step down. Oh en dat je dan nog steeds 5,3Volt hebt dat maakt niet uit, want ik weet niet of je ooit je NiMH paketten van 4300 onder belasting hebt gemeten maar die geven ook als ze vol zijn wel 5,5Volt hoor iig dik boven de 5V. Dus maak je geen zorgen zolang je niet boven de 5,5 uit komt is het ok! (ik ga het in mijn elektro ook zo gebruiken met een Turnigy (die heb jij ook toch?) Gewoon een 5A diode nemen en dus een silicium variant. (die zijn meestal zwart, die germanium meestal van glas)
LET OP! Ik zag een keer voorbij komen 2 diodes, dat kan maar zet ze nooit parallel (je hebt bijvoorbeeld 2 voedingsdraden naar je gyro voor minder verlies, splits de draden dan pas na de diode en niet 2 diodes in iedere lijn, hierdoor halveert grofweg de spanningsval en houd je dus maar 0,3-0,35V spanningsval over) In serie kan wel als je nog meer spaning kwijt wil maar dat lijkt me niet. De door Walter geschetste situatie is eigenlijk het mooist stabiele 6V en dan Diode dan blijft het geheel mooi constant.
Diodes gebruiken om het geha\eel naar beneden te brengen is geen goed plan omdat dan nog steeds de uitgangsspanning zal varieren.
Let op met geschakelde BECs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Er zijn hele slechte die enorm veel stralen wat kan stooren op de ontvanger. De Turnigy 8-15A van Hobbycity is een hele schone en stabiele switching regulator. Deze is gemeten door (ik dacht) Robert Gieske (of zoiets) En deze regulator heeft een zeer bescheiden rimpel die absoluut veilig is te noemen. Als je het precies wil weten zoek eens wat elektro draadjes door, volgens mij in het draadje "90er elektro..."
Greetz,
Michiel.