hobbyist
Forum veteraan
Vooraf goed informeren voordat je iets aanschaft.Stepcraft nu aan het testen en de software erbij is werkelijk slecht. Ben al aan het mailen, maar ze blijven bij de extra aanschaf van 200 euro.
Als je had gekozen voor de LPT poort versie dan is tie 19 euri goedkoper.
daar komt dan nog wel weer een PC bij met lpt poort en b.v. mach3 voor het aansturen van het machien bij.
Mach3 kost om de nabij zo'n €200.-
En dan kun je nog niks, er moet nog een tekeningetje gemaakt worden, en wat gcode er bij gefabriekt worden.
Voor de gcode, maak ik meestal gebruik van cambam, is ook niet gratis.
En een tekeningetje wordt de ene keer gemaakt met een gratis cad programma zoals DraftSight, doet niet onder voor autocad LT.
Resumé van het geheel.
De klomp metaal wat een CNC frees machine is, waar nog een frees motor bij moet en een handje vol freesjes en boortjes.
Maakt maar een fractie uit van de totale aanschafkosten.
Natuurlijk kunnen ze bij stepcraft wel wat duidelijker omschrijven dat bij de USB versie er een simpel start pakketje bij zit.
Ik heb mijn klomp metaal bij een handelaar betrokken, het werd mij vrij snel verteld dat het standaard meegeleverde stuk software voor de aansturing een beperkende functie had. 2.5D, voor volledig 3D moest er dieper in de buidel getast worden.
Succes met de onderhandelingen op de beurs.