stepper-driver-card bijna cadeau ...

werk er ook mee maar ga over stapen naar stroom geregeld dan haal je het max uit de drive en de motor.
we zijn ook in de weer een nieuwe controler te maken voor het 3d printen en in de toekomst cnc veel sneller 120mhz en stuurt de motoren beter aan het doel is zonder pc het geheel te laten draaien sd kaart er in bestand kiezen ern draaien maar grof weg dat id.

werkt het ok dan hoor je hier meer .

Zijn deze bordjes dan niet stroomgeregeld? Als je de spanning maar hoog genoeg maakt, kun je de stroom afregelen met de potmeter toch? En een SD-kaartlezer kun je ook voor de Prusa Mendel (met Sanguinololu oid) krijgen.

normaal wordt het ingesteld met een potmeter maar dan stel je die in op laat zeggen 80% van de max stroom door de motor en drive.
om te voor komen dat de drive en de motoren te heet worden.
met de nieuwe drive wordt dat geregeld dus als het nodig is kan hij kort ff voll geven en als het niet nodig is minder .
dit gebeurt bij het omkeren en versnellen van de motoren .

• Adjustable current control lets you set the maximum current output with a potentiometer, which lets you use voltages above your stepper motor’s rated voltage to achieve higher step rates
  • Intelligent chopping control that automatically selects the correct current decay mode (fast decay or slow decay)
Dit pluk ik van de site van de link die ik heb gegeven.

Hier staat (volgens mij) dat je de maximale stroom kunt instellen. Tevens staat er dat er een 'intelligent decay mode' aanwezig is. Dat interpreteer ik als een intelligente manier om om de stroom en spanning te laten teruglopen als 'veel' niet nodig is.

Verder zou het printje oververhitting-beschermd zijn (al heb ik ook al gehoord dat een koelplaatje wel verstandig is, ook bij lagere stromen)
Ook zou het printje kortsluitbeveiligd zijn. Zowel kortsluiten van één spoel als sluiting naar aarde ...

Dirk.

Ze zijn inderdaad oververhitting-beschermd, en een koelplaatje is eigenlijk niet nodig. Zonder gaat het prima. Ze worden echter wel erg warm. Kortsluitbeveiligd weet ik niet, dat heb ik nog niet getest :).

Ik heb er ook 4 onderweg voor mijn 3d printer, men heeft het over terugdraaien tot 25%, erbij als het nodig is, en weer terug als de stappenmotor warm word.
We zullen zien...

Tja, ik heb er een paar bij die voluit staan (extruder en z-assen). Dit is omdat die anders niet genoeg kracht hebben. Dat gaat allemaal prima.

dat de drive voll open staat dat kan.
het licht aan het type steper de meeste nema 17 stepers zijn 2,5 amp of in die buurt.
de drive is 2 amp dus de motoren draaien niet vol uit.
de spaning van de stepper bepaald de max snelhijd nema 17 is meestal rond de 3 volt maar kan prima op 12 of 24 volt draaien net als de drive max 35 volt aan kan.
voor mijn bigprint heb ik na het testen van de nema 17 toch maar besloten om er nema 23 in te plaatsen 9 volt o,7 amp.
mijn drives staan dus bijna dicht en de motoren draaien op 100%.
de 9 volt lijkt wat hoog maar pakt prima uit op 24 volt supper rap en sterk 1 kilo de meter in plaats van 0,5 kilo cm van de nema 17.
voor een standaart reprap is de nema 17 prima.

Back