Ster en meer cilinder motoren info topic. O.a: Seidel, Moki, Brown Bear, Saito e.a.

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Teus, 8 feb 2010.

  1. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    ik ben in contakt met asp meschien dat er wat nieuws gaat komen
     
  2. MendeltBooster

    MendeltBooster

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    120
    moet je maar eens op brown bear motoren kijken
    motoren zijn goedkoper en sterker
    grt mendelt
     
  3. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Dat van de brouwn zijn inderdaat erg mooie en goede motoren ik heb ze al een aantal keeren in actie gezien
    aleen maak ik me zorgen om de levering
    de beste man maakt deeze motoren in zen vrije uurtjes op het werk
    4 per jaar
    en wat als i met pencioen gaan
    hoe kom je dan aan onderdelen
    wat wel een groot voordeel is dat je ook wijzigingen kan laten uitvoeren
    hij kon voor mijn D21 dus gewoon een motor maken die de andere kant op draaide
    en dat maakte voor de prijs niks uit
     
  4. MendeltBooster

    MendeltBooster

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    120
    vlg mij is hij commercieel bezig nu en maakt meer dan 4 motoren per jaar
    grt mendelt
     
  5. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Ag en stel hij stopt er mee dan is er vast wel iemand die de productie wil overnemen

    ik moet wel zeggen

    een brouwn bear staat bij mij wel op het verlanglijsje
     
  6. Ella de Wildt

    Ella de Wildt

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    1.752
    Locatie:
    City of Oss
    Staat Seidel op Dortmund of andere beurzen in de buurt?
    Dit wil je het liefste tijdens een beurs aan hem laten zien waar iedereen bij staat. Wedden dat je dan even mee naar achter mag?
     
  7. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    529
    Locatie:
    Stein, Limburg
    Vaste monteur en testpiloot vertrokken bij Seidel

    Tja, helaas...staat Seidel waarschijnlijk niet op de beurs (ik kan hem in ieder geval niet in het overzicht van standhouders vinden).
    Uit zeer betrouwbare bron (één van de twee betrokkenen ;)) heb ik zojuist vernomen dat de hele firma Seidel inmiddels nog maar alleen uit Wolfgang zelf bestaat... Zowel zijn testpiloot (en -ex?- schoonzoon) Patric Leis als ook zijn vaste monteur Axel Imhof hebben recent totaal gebroken met de firma....
    Op het internet (o.a. youtube) duiken steeds meer kommentaren op van "bij de neus genomen" klanten.
    Ook al van mensen die hun motor besteld hadden via HobbyCity (wel moeten betalen en dan bericht krijgen dat ie in backorder staat zonder bekende leverdatum)

    Overigens heb ik nog steeds geen reaktie van Seidel gekregen op enkele emails over mijn probleem met de motor. Uiteindelijk ook maar eens gebeld maar de telefoon werd niet opgenomen....
    Ik was van plan eens een hartig woordje met het manneke te wisselen op de beurs in Dortmund maar dat genoegen :)rolleyes:) is me dus waarschijnlijk niet gegund.
     
  8. Edwin van der Maat

    Edwin van der Maat verslagschrijvers

    Lid geworden:
    18 dec 2006
    Berichten:
    421
    Locatie:
    Swieqi; Malta
    Hoi Teus,

    afgelopen weekeinde een Seidel 70cc in mijn handen gehad. De clubgenoot had geen moeite met de aankoop, en hoefde erniet lang op te wachten........Hij heeft er geen project voor, en vroeg of mijn Stearman te koop is....dacht het even niet!

    Groetjes,
    Edwin
     
  9. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Erg jammer dat een merk zen naam zo erg te gabbel gooit
    neem gewoon een brouwn bear
    die zijn wel goed
    echte oer holandse degelijkhijd
     
  10. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.205
    Locatie:
    rotterdam
    Waar heeft die clubgenoot hem besteld Edwin?
    Bij Seidel of bij UMS India?

    Mvgr hans
     
  11. Teus

    Teus Guest

    Dit komt helaas ook voor bij de gerenomeerde merken tegenwoordig zoals de Saito 325 5-cyl. Hieronder een citaat van een gebruiker die net een nieuwe 325 heeft aangeschaft:

    Dus niet alleen Seidel bespaart op de productiekosten, jammer :(
     
  12. Ella de Wildt

    Ella de Wildt

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    1.752
    Locatie:
    City of Oss
    We zullen er bij alle merken maar vanuit gaan dat de extra turbulentie het mengsel ten goede komt
     
  13. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    529
    Locatie:
    Stein, Limburg
    Ware het niet dat het venturi gedeelte nou net niet bedoeld is om "turbulentie" te veroorzaken.... (in tegendeel...:()

    Ik ga dus dit weekend aan het testen met enkele andere carburateurs. Ik heb eens even mijn "oude spullen kist" door gekeken en zelfs de carbjes van goedkoop spul (bv Super Tigre) zien er al een stuk beter uit.
    Grtz, Hans
     
  14. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    De beste carburateur,s komen nogsteeds bij OS vandaan
    Maar a s p magmum is bijna net zo goed

    Mindere carburateur merken zijn de oude perry caburateur op de webra
    webra had hoe dan ook niet de beste carburateurs

    Nog slechter waren de carburateurs van super tigre die hadden nieuw gewoon ruime speling
     
  15. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.205
    Locatie:
    rotterdam
    Ik heb nog nooit een webra met perry carb gezien!!!
    Wel de HB motoren hadden een perry carb!
    Mvgr Hans
     
  16. Teus

    Teus Guest

    Misschien de carburateur wel jeroen maar de rest...............? Zie resultaat hieronder:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Onderstaande gebruiker van een ASP-400 5-cylinder na een jaar gebruik:

    Kijk goed naar de borgring van de drijfstang op 12 uur:

    [​IMG]

    Kwaliteit/prijs blijkt toch lastig voor veel fabrikanten :rolleyes:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 apr 2010
  17. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Die gasten met die 5 cilinders Hebben wijnig geluk maar ik heb al over dezelfde problemen gehoord bij de OS variant
    In het geval van de A S P motoren is het echt een productiefout en dus garancie
    Verders kan het nooit kwaad om een A S P eerst is goed te conteroleren voordat je hem in gebruik neemt
    Maar voor een echt goede radiaal dus een brouwn bear
    Staat bij mij zeker op het verlanglijstje
    OOk over de moki hoor ik veel goede berichten


    over de perry,s
    toevalig hebben wij hier 2 webra,s met perry schuif carburateurs liggen

    Het leuke met die motoren is dat ze dus gewoon niet betrouwbaar draaien

    Het ene moment loopt i prima en dan ineens tewijl hij volgas draait
    pof uit
    Zet je er dan een OS carburateur op dan draaien die webra,s echt als een kogol

    Zo heb ik op een webra 11,5cc een carburateur van een OS 10cc gezet
    Resultaat veel meer vermogen en veel mooier draaien
    Mijn curare was met dat blok veruit het snelste model bij ons op de club
    Dat komt weer doordat bij een webra de spoeling in het blok beter is dan bij een OS
     
  18. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    529
    Locatie:
    Stein, Limburg
    Na 16 dagen dan toch nog antwoord gekregen van Seidel mbt de verkleurde/vervormde nokkenas-stiften en klemmende geleiding.
    Was allemaal geen probleem volgens Seidel en de klemmende geleiding zou mettertijd ook wel soepel gaan lopen.... :rolleyes:
    Oh ja, de eerste testvlucht van de Gee Bee met Seidel motor was ook al geen succes... Motor ging plots uit met een buitenlanding tot gevolg. Landingsgestel krom en wielkappen kapot :mad: (filmpje [URL=" - first flight Gee Bee with Seidel radial engine[/URL])
    Oorzaak motoruitval niet duidelijk....
    Morgen nieuwe poging.
    Grtz, Hans
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Erg jammer hoor maar dat wat seidel zecht klopt ok niet
    als stoters al beginnen te stuiken dan is dat wachten op problemen
    en geleidingen mogen nooit klemmen
    dat veroorzaakt namelijk veel hitte en daar word ales niet beter op
    ik raad aan om de klemende geleider
    eve goed schoon te maken met een beetje schuurmidol
    mocht je nog opzoek zijn naar een ander carburateurtje
    meschien heb ik nog wel wat liggen
     
  20. Belgarath

    Belgarath

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    173
    Moeten we misschien een groepje vormen die op de beurs in Dortmund Dhr. Seidel (als hij daar staat) persoonlijk gaan bewerke.... eeeh... aanspreken op de kwaliteit van zijn service en produkten?

    Danny
     

Deel Deze Pagina