Ster en meer cilinder motoren info topic. O.a: Seidel, Moki, Brown Bear, Saito e.a.

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Teus, 8 feb 2010.

  1. vliegman

    vliegman

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.715
    Locatie:
    In Braband waar het mooi is
    Je zou het niet als een probleem zien, maar als er eens iets kapot gaat bij deze motor wat dan, is dan de service van mijnheer Seidel dan ook zo belabberd als deze nu is.
    Lijkt me dus geen aanradertje om deze te kopen met deze achtergronden van de firma.
     
  2. Mr. Tucano

    Mr. Tucano

    Lid geworden:
    17 apr 2008
    Berichten:
    368
    Locatie:
    België
    Waar maken we ons zorgen in?
    Er zijn er toch in onze wondermooie wererld, die veel beter een motor kunnen herstellen dan Mr. Seidel.
     
  3. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.205
    Locatie:
    rotterdam
    Er staan er trouwens 2 te koop Teus(ik hoe het n.m.l ook in de peiling).
    Ik ben bang dat deze motor'tjes toch zeker zo'n 1100 eurie op gaan leveren!!!!

    Ik hou het in ieder geval in de gaten(je weet maar nooit of je een keer mazzel hebt).

    Mvgr Hans
     
  4. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Jups, dat was ook de reden dat ik ff naar die motor linkte, je kunt wel eens geluk hebben:)
     
  5. Teus

    Teus Guest

    Waarschijnlijk wel daar deze motor al jaren niet meer gemaakt wordt en er geen onderdelen meer voor leverbaar zijn. Maar daarintegen heeft deze motor zijn degelijkheid al bewezen en doet dat nog steeds. Een vriend van mij heeft er zelfs 3 gehad en deze zijn geplaatst geweest op 1 model. Je wilt niet weten hoe dat klinkt :D Hij heeft er nu nog 1 over waar hij regelmatig mee vliegt.

    Zodoende zou ik met dit type absoluut geen problemen mee hebben om aan te schaffen. Het blijft wel tweedehands dus je weet nooit wat er mee gebeurd is, maar de basis van deze motor is goed.
     
  6. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.205
    Locatie:
    rotterdam
    Over het algemeen worden deze motoren als kinder'tjes behandelt!
    Je zou de aanbieders een mailtje kunnen sturen voor nadere info en misschien hebben ze wel een aantrekkelijk prijsje in hun hoofd!

    Mvgr Hans
     
  7. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Tog maar stiekem een bodje geplaatst zou niet mistaan op de D21
    en ik ben zelf ook behoorlijk handig met carburateurtjes enzovoort
     
  8. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    529
    Locatie:
    Stein, Limburg
    Recent bracht een tamelijk vies uitziende heeel oude ST770 (20+ jaar) nog 1004 euro op en een zeer goed uitziende ST710 (= een iets jongere versie met gedraaid carter in plaats van het oermodel ST770 met gegoten carter) iets van 2300 euro....
    De nu aangeboden motor (link Alex) is dus ook iets van 20 jaar oud maar ziet er goed uit. Verwacht toch dat ie wel iets meer dan 1100 opbrengt...(1300-1400?)
     
  9. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Nou zo ver zou ik niet gaan dan kan ik beter een nieuwe brouwn bear kopen die zijn dacht ik 1250 euro
     
  10. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.205
    Locatie:
    rotterdam
    Heeft Brown bear ook 7 cilinder stermotoren dan(dan moet ik toch echt is goed kijken want ik heb die nog niet gezien)!

    Mvgr Hans
     
  11. Frank Hartog

    Frank Hartog

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.197
    Locatie:
    Westervoort
    Hans,
    kijk hier eens wat Dick in zijn programma heeft:

    Brown Bear Motors ;)

    hij heeft op dit moment 2 7 cilinders van 120 en 163cc,

    Frank
     
  12. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.205
    Locatie:
    rotterdam
    Ja ,hij heeft ze inderdaad ja!
    Heb ik niet goed gekeken!!
    Het is alleen jammer dat het geen 70cc of 90cc motoren zijn!

    Buiten dat hebben deze motoren kleppendeksels die ik liever niet zie op de modellen waar ik één deze motoren voor zou willen gebruiken(neem bijvoorbeeld de Deperdussin maar die ik nu aan het bouwen ben)!

    Wat nog een punt is is dat de vormgeving te modern is ten opzichte van bijvoorbeeld de Seidel modellen!

    Ik ben wat dat betreft best wel kieskeurig en maak ik het mij daardoor best wel moeilijk!
    (het oog wil ook wat hé)

    Mvgr Hans
     
  13. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    529
    Locatie:
    Stein, Limburg
    Nog even gekeken hoe die ebay veilingen geeindigd waren...de één (11 jaar oude ST710) is verkocht voor 1186 en de andere (ST770) is blijkbaar terug getrokken van de veiling.
    Grtz, Hans
     
  14. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.205
    Locatie:
    rotterdam
    Ik heb vandaag ontzettend moeten praten en overtuigen maar het is mij gelukt om mezelf een dag van m'n leven te bezorgen!!!
    Het is een BEAUTY(het is geen Seidel maar een..............)!!!!!!!

    Als het goed is dan heb ik hem van de week binnen en jaaaaa Teus je gaat likkebaarden!!!!!

    Foto'tje wordt geplaatst als ik hem binnen heb.

    Ik neem hem in ieder geval mee naar Dawn Patrol!!!!

    Mvgr Hans
     
  15. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Brouwn bear maakt de motoren op besteling en houd rekening met personelijke wensen
     
  16. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    529
    Locatie:
    Stein, Limburg
    In dit "Seidel" topic staan inmiddels meer berichten over andere merken dan over de Seidels....:rolleyes:
    Misschien een idee om nieuwe topics te starten over de Moki's, Brown Bears en andere radials?

    Hierbij dan maar weer eens een ervaringsbericht over mijn Seidel ST770 :-D...
    Afgelopen weekend gevlogen op de open dagen in Nederweert. Schitterend weer (schrok nogal toen ik vanmorgen in de spiegel keek...en dan niet zo van die kop -ben ik al lang aan gewend- maar van de rood verbrandde kleur!).
    De motor loopt steeds beter. Was nog een hele toer om de carb af te stellen. De motor liep met gemonteerde motorkap in de lucht totaal anders dan op de grond. "Normaal" verwacht je dat ie dan iets armer gaat lopen maar deze ging net vetter lopen in de lucht :confused:.
    Motor begint eindelijk wat meer vermogen af te geven en het verbruik is ook al aardig gedaald. Zit nu op een +/- 300/350 ml per vlucht van 6 a 7 minuten met 3/4 gas. Is overigens wel lekker goedkoop vliegen; 10 liter brandstof kostte me 22 euro; 5,5% olie Titan SX, 0% nitro.
    Voor het weekend voor de 3e keer (op +/- 13 liter verstookt; 50% op testbank, 50% in vliegtuig) de klepspeling gecontroleerd en opnieuw moesten er een aantal bijgesteld worden die echt buiten de tollerantie bleken :( Niet verwacht dat die speling zo sterk blijft verlopen. Had ze de laatste keer allemaal op 0,1 tot 0,15 gezet. Nu stonden ze op 0,15 tot 0,2 met een stuk of vijf uitschieters naar 0,25 en 0,3...

    Hoop ook eens de ervaringen van andere -Seidels!- hier te vernemen...
    Grtz, Hans
     
  17. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Denk je ook niet dat de buitentemperatuur hierbij meespeelt?

    Kan me zo voorstellen dat een graadje of 5 a 10 verschil zo`n kleine afwijking teweeg kan brengen.


    Maar ben zeer benieuwd hoe zo`n Seidel nu loopt, zo`n Moki horen we nu bijna elke woensdag :)
     
  18. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    529
    Locatie:
    Stein, Limburg
    De afstelling is altijd in de werkplaats gebeurt, zal dus altijd bij zo'n 20 graden zijn gebeurt (en uiteraard bij "koude" motor).
    Mijn Gee Bee met Seideltje zal dit seizoen op diverse vliegdagen te zien (en horen :-D) zijn.
    Misschien ook in Oss
    Grtz, Hans
     
  19. Teus

    Teus Guest

    :teacher: De week is voorbij Hans :D

    Foto! :D

    Ik ben niet nieuwsgierig maar wil het wel weten :D
     
  20. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.205
    Locatie:
    rotterdam
    Hoi Teus,
    ik wou dat ik die foto kon plaatsen ja!!!!
    Ben zeer teleurgesteld omdat ik hem nog niet in huis heb terwijl de verkoper me heeft geschreven dat ie hem maandag verzekerd op zou sturen!!

    Ik heb hem elke dag gemailt en gebeld maar geen respons!
    Het geld heb ik na de deal gelijk overgeschreven en daar antwoordde hij op dat het op z'n rekening had staan en dat ie hem al had ingepakt voor verzending(die maandag dus).

    Ik wacht nog een paar dagen af en als ik dan nog geen contact met hem heb gehad dan ga ik aangifte van diefstal doen!!
    Ook de bank(dezelfde als ik heb) ga ik inlichten hierover en probeer dan m'n geld terug te halen(ik heb toch liever dat stermotor'tje).

    Ik heb trouwens dat motor'tje van marktplaats(misschien dat iemand anders hem ook heeft gezien).

    Mvgr Hans
     

Deel Deze Pagina