Sterk genoeg?

• Topicstarter Topicstarter Nientjesweb
  • Startdatum Startdatum
N

Nientjesweb

Guest
Ik ben nieuw hier, ff dat jullie het weten :P .

Ik heb een vraagje over airbrushen.
Ik heb een spierziekte (voor degene die niet weten wat dat is, dat betekend dat mijn spieren slapper zijn dan die van de gemiddelde mens, ik zit in een elektrische rolstoel) en ik vroeg me af of airbrushen fysiek erg zwaar is of niet (gewicht, kracht e.d)?
Ik snap dat het voor jullie moeilijk is om te bepalen maar ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.

Aangezien ik niet veel Airbrush en dus ook niet erg geoefend ben, vindt ik het een inspannende bezigheid. Zelf heb ik dan het probleem dan ik hard op de trigger duw om er maar zeker van te zijn dat je lucht hebt, op den duur voel ik dan wel kramp/vermoeidheid in m'n vingers/handen. Verder is het fysiek niet echt zwaar, zo'n spuitje weegt bijna niks en met 4 druppeltjes verf moet je al een A4 kunnen inkleuren.
Mijn advies probeer eens langs te gaan bij www.airbrush-services-almere.nl ik heb zeer goede ervaring met hun service, ze hebben een zeer uitgebreid assortiment en verder ontzettend klant-vriendelijk.

Rick

P.S.: Ik kan m'n Evolution-spuit wel eens op de weegschaal leggen, als je daar wat aan hebt.

Zo te horen kan ik het dus ook wel met wat inspanning.. Als je wil mag je jouw spuit wel eens wegen. Al denk ik niet dat het te zwaar weegt.
Ik ga ff op die site kijken.
Bedankt btw.

spuit zal denk ik nog geen 200 gram wegen,, ik heb er hier eentje van 60 gram,, maar das semi professioneel,,

ik weet niet in hoe verre je spieren verslapt zijn,, maar als je nog normaal uit een glas kan drinken zou het moeten kunnen

Dat kan ik nog wel ja, gelukkig :P . Zou wat zijn als ze me moesten voeren zeg 8O .

Met een goede techniek is het denk ik wel te doen (natuurlijk ben ik niet op de hoogte van de ernst van je beperking).

Het is belangrijk niet in het ding te gaan knijpen. Dat kost alleen maar kracht, en een airbrush knijp je echt niet fijn.

In geval van een goede techniek, dus je vinger laten zweven op de trigger, kost het je enkel moeite je arm omhoog te houden. Neem wel een flexibele slang naar je airbrush, sommige slangen zijn zo stug dat dat ook weer weerstand oplevert.

Back