Stevige zwever met v-staart

Het verschil is toch duidelijk zichtbaar, deze vleugel is volledig afgewerkt
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry Dirk, zo zou het beter moeten zijn.
Wat vind je van het resultaat? Het is eigenlijk jouw advies dat ik heb toegepast.

Ook van mij aan iedereen een vrolijk 2011 met veel geslaagde RC projecten.

grtz Johan

Ik heb de nieuwe en de oude foto eens onder elkaar gezet.
Het verschil vind ik behoorlijk goed.
Zo op het oog is er 30%, misschien wel 50% minder doorbuiging.
Niet verkeerd.

Nieuwe situatie:
full

Oude situatie:
full

Gr. Dirk.

vleugel in klassieke bouwwijze.

Feitelijk is die kist waard om een vleugel te bouwen in klassieke bouwwijze.
Lichter, sterker en minder inertie in de vleugeltippen.
Het gewicht dichter bij het zwaartepunt,wat de wendbaarheid begunstigt.;)

Aurectar

Feitelijk is die kist waard om een vleugel te bouwen in klassieke bouwwijze.
Lichter, sterker en minder inertie in de vleugeltippen.
Het gewicht dichter bij het zwaartepunt,wat de wendbaarheid begunstigt.;)

Aurectar

Je hebt zeker een punt, maar ik ben momenteel al heel blij dat ik nu toch al zo ver gekomen ben met de vleugels.

grtz Johan

Ik heb gisteren enkele volledige vluchten kunnen maken met de versterkte vleugels. Loopings, rollen en wing overs zijn geen probleem meer.
De toename in stevigheid is enorm. Een filmpje volgt.

Nu heb ik een klein ander probleempje:

Bij het vliegen worden de remkleppen bovenop de vleugel door de lift er een halve cm uitgelift wanneer ik wat snelheid neem.
Het systeem van de kleppen werkt zodanig dat je ze met een soort veersysteem binnen worden gehouden, je kan ze met de hand opentrekken terwijl de servo niet beweegt.
Kan ik hier iets aan doen?

Andere kleppen monteren....die van Graupner bijvoorbeeld zijn gelocked als ze ingetrokken zijn.
Als het al met veertjes moet zou het net andersom moeten zijn, dat de servo ze naar beneden houdt. Maar dat is ook niet ideaal omdat de servo dan voortdurend onder spanning staat.

Bij het vliegen worden de remkleppen bovenop de vleugel door de lift er een halve cm uitgelift wanneer ik wat snelheid neem.
Het systeem van de kleppen werkt zodanig dat je ze met een soort veersysteem binnen worden gehouden, je kan ze met de hand opentrekken terwijl de servo niet beweegt.
Kan ik hier iets aan doen?

Zoals Arjan al zei; andere kleppen monteren want deze lijken niet geschikt voor hogere snelheden (worden omhoog gezogen)
Graupner is een optie maar mijn voorkeur gaat naar: WF Modellbauzubehör - Landeklappen
Hier vind je kleppen met een solide konstruktie en een duidelijke blokkering bij kleppen vol in of vol uit !

Hey,
Ik heb ontdekt dat ik de servos van de kleppen meer koers moest laten lopen om na het sluiten nog een lockmechanisme te laten vergrendelen.
Dit is dus ook weeral opgelost.

grtz Johan

Ik ben even zo vrij geweest...

T'is wel kicken met zo'n jet erop...

Back