stick transmitter

Wat wil je uitgeven?

De Futaba T3VCS, KO Esprit III en de Sanwa Exces zijn DE zenders voor het serieuze werk maar steeds moeilijker vindbaar. De T3VCS zou niet eens meer in het leverprogramma zitten.

In de Middenmoot vind je de Futaba 3GR

In de low budget vind je de Core (Schumacher) en een Spektrum DX2

En de "oudere" 40MHz modellen van Sanwa en Futaba kan je nog wel vinden maar verwacht niet dat je op een later moment nog een ontvanger kan kopen....

Ik zelf heb een T3VCS met een Spektrum HRS moduul.

Welke stick transmitter om 1/10 electro on road te rijden gebruik jij .
En op welke frequentie.
Dit om nu nieuw aan te schaffen ?

Ik begin nu aan het negende seizoen met de Sanwa Exzes, sinds de introductie (2005?) met de module van Spektrum er in.
De zender is wel iets duurder dan de gemiddelde stuurwielzender met dezelfde specs, maar kwalitatief zeer goed en heel goed afstelbaar.

Overigens in Nürnberg vernomen dat Sanwa aan een nieuwe Exzes werkt met de techniek en menu van de M12

Laatst bewerkt:
Ik gebruik sinds 1998 de sanwa exzess. Naar mijn mening zeker een van de prettigst in de hand liggende stick zenders.
Zeker de exzess-x met lipo accu en 2.4als standaard is heel er goed. Even googlen en je vind verschillende verkoop punten.
Via lrp in europa en uiteraard ook via hong kong prima te verkrijgen.

Na jaren met een pistoolzender gereden te hebben wil ik voor mezelf ook weer eens een stick zender proberen. Ik heb besloten om met een CORE RC te beginnen, hier zit toch alle nodige afstellingen op die ik nodig heb en kost me maar 80eu. Mocht het bevallen dan kan ik altijd nog overstappen naar een ExzesX van Sanwa.

Vandaag de Core RC zender binnen gekregen. Ziet er op het eerste gezicht goed uit. Ik wacht nog even op de liposuctie en dan kan ik gaan testen of een stick zender weer iets voor mij is...

Zenders van HK met een zendmodule bezitten veelal geen geldige CE en kunnen daardoor tegengehouden worden.

Maar koop je dezelfde zender via bijv Conrad dan mag diezelfde zender ineens wel. :rolleyes:

Ja, omdat de Conrad het voor hun Modelcraft zenders wel goed geregeld heeft. Hoewel ze er hetzelfde uit zien hoeft het niet zo te zijn dat ze technisch hetzelfde zijn. Om de prijs te drukken kunnen er andere componenten gebruikt zijn. Ik verwacht het niet zo snel maar het is nu eenmaal zo.

Ik verwacht geen verschillen, ook niet intern. Bij heli's is het al jaren gebruikelijk om er een ander merk op te plakken, met CE logo en al, en blijkt de hardware volledig identiek, ook binnen de behuizing. Het zal waarschijnlijk meer zijn dat ze er geen tijd en geld in willen steken om aan dit soort rapportjes te komen, omdat de spullen zonder ook wel verkopen. Op zich laks maar aan de andere kant wel begrijpelijk. Is het niet zo dat dit alleen in de EU markt speelt, en dat een zender die hier in theorie niet goedgekeurd is, vanwege ontbreken van het CE stempel, elders ter wereld gewoon mag worden gebruikt?

Maar goed, als je die discussie wilt omzeilen, kies dan gewoon een "omgemerkte" zender uit, betaal je iets meer, maar dan heb je wel officieel de CE goedkeuring.

Wil je de originele zender moet je de Frysky pakken....

Maa idd ontopic wan deze genoemde merken hebben geen stickzender voor "surface"

FrSky is niet hetzelfde als FlySky (protocol dat HobbyKing gebruikt). En dat de stick-zenders in eerste instantie voor vliegen zijn bedoeld, komt vooral door de aanwezige mixen en schakelaars voor functies als "throttle hold". Je kan er prima een boot of auto mee besturen, weet ik uit eigen ervaring.

Jamara heeft ook een stickzender die FlySky gebruikt, CE gekeurd, lijkt precies op de Futaba T2-ER, maar dan met andere antenne en bind-knop op de plek waar eerst het kristal zat. Komt met 3 kanaals ontvanger met instelbare failsafe.

Back