Stinger topmodel en setupvraag

Ik heb de "stinger" van topmodel gekocht en nu heb ik een
vraag over de setup.
Ik heb een mega 16/15/7 binnenloper brushless en een 18a regelaar.
Een 16/15/3 was uiteraard beter geweest, maar wat voor prop adviseren jullie mij met de 16/15/7???
Hebben jullie ook een idee welke lipo cellen ik het beste kan gebruiken???? Of gaan jullie voor de nimh cellen???

Dat is een erg tam motortje wat je daar hebt. Helaas ook geen ervaring mee.

Die regelaar is waarschijnlijk voor max 3S lipo? Als je deze wilt blijven gebruiken zou ik aan een 7x7 prop gaan denken ofzo.

Liever zou ik wat hoger qua voltage gaan zitten. 5S en en dan een 5x5 prop bijvoorbeeld. Motocalc zegt dan 9,8 ampere bij 21479 toeren met 5 flightpower 1200 cellen.

Paul

Met 4S en een 7x7 zit je waarschijnlijk al over de max stroom (van regelaar en motor) heen. Ik denk dat een prop rond de 5,2 x 5,2 of 5,5x5,5 een leuk begin is dan. Die accu in je link kan de stroom die deze motor trekt makkelijk aan. Hier zie ik geen probleem in, zolang het in de romp past. :)

Met 4S op die regelaar zou ik de boel in ieder geval goed testen alvorens te vliegen. De BEC zou weleens erg warm kunnen worden en in het ergste geval dus uitschakelen.

Let overigens ook op de benodige as-diameter van deze wat "grotere" props. Bij de 30 mm spinners is er dan al vaak iets van een bus nodig.

Paul

Ik zag dat ik nog twee props 6,5x6,5 heb liggen. Kan de motor dat aan met 3s lipo's????? Het zijn wat vragen achter elkaar........maar er schiet mij steeds een vraag te binnen.

Try .. dan weet je het snel genoeg...

gewoon een paar accu's en een paar props mee naar het veld en met de tamste beginnen.

:)

trail and error.

Nu heb ik toch besloten om er een snellere motor in te zetten
namelijk de HET-RC EDF-3W.
Ik heb nu nog een 18a regelaar liggen en wil de motor
voorzien van een 4,7x4,7 prop.
Is de regelaar daar toereikend genoeg voor op 3 lipo's of 8xkan 1050 cellen???
Of moet ik hiervoor een 40 a regelaar aanschaffen.

Die motor met die prop op 3s trekt 25-30A een andere regelaar is dus wel aan te raden ;) ook opletten dat je lipo's het aankunnen (en dat die er dan nog inpassen) 1200 20C hyperion passen goed in mijn boomerang en kunnen het mss net trekken. Die kan 1050 zullen het denk ik ook niet fijn vinden mss gp 1100 of 2200 (wel zwaar)

Gisteren de eerste vlucht gemaakt..........dat gaat echt snel met zo'n setup. De gehele vlucht ging goed maar bij de landing had ik 2 keer last van knikstoring. Het hoogteroer gaf dan een tik naar benenden. Dit resulteerder erin dat de kist vrij abrupt tot stilstand kwam.
Ik vloog op een terrein van een boer waar aan 2 kanten schrikdraad zat
Als ik boven mij vloog dan had ik geen last......maar dus wel bij de landing.Het vliegtuig zat dan tussen mij en schrikdraad in bij het inzetten van de landing. Kan deze storing daarmee te maken hebben???

Wat is uiteindelijk de accu en regelaar geworden?

Ja dat kan storing veroorzaken, daar is al wat over gesschreven, even zoeken.

Ik zelf gebruik een EDF 3W op 3s lipo (flightpower 1500 20C) met een 30A tower pro ESC.

Met een CAM 4.7x4.7 prop trekt dat bij een volle accu 35A.

Ik heb als regelaar een 40a regelaar van himodel en een 2100 mah 15 c 3s pakket van ele. Als ik uitgevlogen ben dan is de regelaar behoorlijk warm en het lipo-pakket voelt ook warm aan. Ik neem aan dat dit toch normaal is????

Ik kan de regelaar en het accupakket gewoon stevig vasthouden zonder mij te branden .......dus lijkt mij meer dat het gewoon behoorlijk warm is.
Het pakket ligt direct achter de motor, dus daar zal het pakket ook wel wat warmte van meekrijgen.

Ik vlieg nu al een tijdje met de stinger...........en nu heb ik steeds het idee dat de kist naar rechts afwijkt alsof het richtingsroer iets naar rechts staat, terwijl het alleen bestuurd wordt over aillerons en hoogeroer.
Kan dit met het feit te maken hebben dat ik de motor niet met een paar graden naar rechts gemonteerd heb ..........of dat ik de afdekplaatjes voor de servo niet exact recht heb zitten zodat het aan de onderkant van de vleugel als een soort "richtingsroer" werkt???

belangrijk om te weten af de afwijking snelheid afhankelijk is.

Of afhankelijk van het motorvermogen.

Als het beide niet zijn, zou je het zwaartepunt op de lengte-as moeten controleren.

Back