Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Stinson Reliant van Marutaka vliegt weer (BosModelAir, Chrashed)
Zo, nu de Snoopy II TW op mijn werk staat voor de laatste kleine dingetjes heb ik weer de ruimte om met de Stinson Reliant verder te gaan.
Gisterenavond beide flaps gehangen en de flapservo`s gemonteerd:
En om een gat in de ronde motorkap te maken heb ik alvast 1 van de 2 OSmax FS 120 Surpass II motoren gemonteerd op het motorschot.
Met de motorkap er straks op valt het kleppendeksel net buiten de kap en de uitlaat loopt mooi langs de romp
Als de flaps en servo`s goed hangen en de servosnoeren zijn gelegd kan ik alweer met het bespannen van de vleugels beginnen
Staartvlakken zijn ook al helemaal klaar.
Het grootste werk is nog wel de romp netjes bespanklaar te maken en de ruitjes te monteren.
Eens kijken of ik daar volgende week mee kan beginnen :wink:
Ik ben lang bezig geweest om de voorruit er zo goed mogelijk op te krijgen en ik denk dat dat aardig gelukt is:
Verder heb ik de motorkap (tijdelijk) opgehangen en de uitsparing voor de motor bepaald en gemaakt:
Het is mijn bedoeling om bij Top Flite een Replica Radial Engine aan te schaffen en in de motorkap te monteren om een vrij schaal uiterlijk te verkrijgen.
Al met al zijn we weer goed op weg.
(en morgen weer even lekker vliegen :wink: ).
En ik ben stiekum weg alweer met het bespannen begonnen:
Ik weet nog niet wat de exacte striping gaat worden maar ik had nog een paar meter rood van de Snoopy II TW liggen dus daar ben ik maar mee begonnen (waarschijnlijk wordt het rood met zwart).
Inderdaad erg mooi, maarehh is dat balsa in de vleugel nou zo donker, of is de foto wat raar belicht? Het lijkt wel of je hem van beukenhout gemaakt hebt 8O
Dat is waarschijnlijk nog van de vorige bespanning afkomstig. Resten van bespanning zijn héél moeilijk af te krijgen, en achteraf hou je donkerdere en lichtere plekken over. Ooit heb ik het probleem eens gehad met een telemaster waar de bespanning na 25jaar eraf ging. Toen hebben we met acetone of thinner (weet het niet meer juist, m'n pa bouwde toen nog veel voor me, nu helaas niets meer ) deze plekken wat weg gewerkt, en dan de lichtere plaatsen ook met deze vuile vodden bestreken zodat ze wat donkerder werden. Zo viel het helemaal niet op onder de nieuwe bespanning. Als je echte oracover gebruikt heb je dit probleem minder.
Inderdaad erg mooi, maarehh is dat balsa in de vleugel nou zo donker, of is de foto wat raar belicht? Het lijkt wel of je hem van beukenhout gemaakt hebt
Het lijkt wel zo ja maar het zal ook een deel belichting zijn (gisteravond was het al vrij donker met de zonneschermen naar beneden ). Maar het is van een Marutaka kit en deze hebben vrij zwaar balsa geselecteerd, daarbij komt ook nog eens dat de eigenlijke bouwer (ik heb hem ook maar deels gebouwd gekocht) de vleugels behandeld heeft met lijm o.i.d. wat het geheel nog wat zwaarder maakt (en donkerder :wink: ).
Okee het wordt waarschijnlijk de tweede striping (de eerste vleugelonderzijde is nu toch al helemaal rood ).
Hoofdkleur rood met zwarte voorlijsten en zwarte striping.
M`n vriendin (nu nog, over twee weken m`n vrouw ) is de deur uit dus ik kan lekker bouwen en ziehier de eerste vleugelonderzijde ook weer klaar.
Het ziet er wel errug rood uit maar in het echt valt het wel mee (komt door het licht en de flitser).
Als ze wil kan ze wel vliegen met een kabel ertussen maar het is niet haar "ding".
Met windsurfen (mijn echte verslaving (Levensstijl :wink: )) is dat jammer genoeg ook niet gelukt maar ze laat me wel lekker vrij in alles wat ik doe dus dat geluk heb ik dan wel weer (dat was bij mij ex niet zo, en dus ook de reden dat ik weg ben gegaan).
En we hebben ook een begin gemaakt met de staartvlakken:
We zijn lekker op dreef zo.
Ik heb besloten om deze kist te vliegen totdat er èèn van mijn WW II warbirds af is en gevlogen heeft.
Dan gaat deze kist eruit om weer plaats te maken voor de andere kisten.
Zo gisteravond weer een uurtje aan het klooien geweest.
De stuurstangen zijn aangesloten de landingsgestelbevestiging is pas gemaakt.
(en ja ik weet dat er nog schroefjes in de servo`s moeten :wink: ).
Daarna een tijd aan het rommelen geweest om de voorruit mooi gedicht te krijgen aan de zijkant.
Zo was het:
En zo is het nu:
Zoals je ziet is de rechterkant al wel afgerond en de linkerzijde is nog viekant.
Vanmiddag maar alvast weer bespanfolie voor de romp halen want eerdaags ga ik toch een poging wagen om een begin te maken met het bespannen van de romp.