Stinson Reliant van Marutaka vliegt weer (BosModelAir, Chrashed)

Een stuk beter!

Die piloot lijkt bijna te grimassen, geen wonder met Berto aan de sticks.... :wink:
 
Haai

Die piloot snapt het alleen nog niet zo goed.
Waarom heeft hij een stofbril op in een dichte kist. 8)

Geintje hoor staat best wel grappig.

Groetsels Onno
 
En Onno weet hem weer goed te raken :rolling:

Grt,
Berto.
ps 1
kzie je donderdag :bye:
ps 2
ik heb je onderschrift veranderd :wink:
 
Gisterenavond en vanochtend eindelijk een begin gemaakt met het uitdokteren en maken van de vleugelsteunen.

Ik ben op dit deel redelijk van de tekening afgeweken maar had verder geen idee hoee het aan te pakken maar ik ben eruit.

Zie hier de vorderingen.

In de romp wordt een 6mm buis gelijmd en geschroefd waar de eigenlijke vleugelsteun overheen schuift
(de schroef die je nu ziet zitten was er alleen voor om de buis op z`n plek te houden voor de foto):
stinson65.jpg


Hier schuift de vleugelsteun over de buis welke in de romp zit, deze wordt voor het vliegen met een M3 bout aan elkaar bevestigd:
stinson66.jpg


De vleugelssteun wordt hier aan de vleugel bevestigd.
De vleugelsteun is een Alu buis van 8 mm uitwendig en 6 mm inwendig, om te voorkomen dat de buis snel scheurt tijdens het platmeppen is er een 6 mm rondhout ingeschoven.
Dan de buis een stel klappen geven to die plat is en voorzichtig ombuigen.
Nu nog een 3 mm gaatje erinboren voor de M3 bout waarmee het geheel bevestigd wordt en klaar:
stinson67.jpg


En zo komt het geheel er dan uit te zien:
stinson68.jpg


En net een pakketje binnen gehad van Hobby-In met o.a. een rolletje bespan.
Nu staat mij niks meer in de weg om deze kist af te maken.

Ik hoop volgende week zaterdag op een maiden van deze kist :?

Grt,
Berto.
 
Hee Arvid,

Nou nog niet helemaal hè maar het zou moeten kunnen voor volgende week zaterdag :yes:
(kan ik eindelijk met de P-40 Warhawk beginnen heb net ook intrekbaarstaartwiel en luchtcilinder binnen gekregen :P ).

Grt,
Berto.
 
Dank je Huib,

ik hoop dat "Zorro" al een beetje aan het oefenen is want de planning is om zaterdag de 15 (als het weer meewerkt :? ) de Stinson z`n luchtdoop te geven.

Grt,
Berto.
 
Gezien het mistige weer van vandaag op vliegveld Hilversum :( heb ik besloten om lekker naar huis te gaan :mrgreen: (die administratie ben ik ook zat :hammer:) en de Stinson Reliant maar eens onder handen te nemen en kijken of ik hem vandaag zo goed als af kan krijgen :P

Jullie zullen de vorderingen wel zien :yes:

Grt,
Berto.
 
Zo de rechtervleugelsteun is nu af:
stinson69.jpg


De linker heb ik net uitgelijnd en de lijm staat nu te drogen.

Verder even het richtingsroer bespannen (op de striping na) en het modelnummer in m`n zender op het model aangebracht
(voorkomt crashen door een verkeerd model in de zender te selecteren):
stinson70.jpg


Groet,
Berto.
 
Kan er helaas niet bij zijn.

Overigens Berto, misschien nog even een punt van aandacht. Regelmatig zie ik dat hoogdekkers en dubbeldekkers met vleugelsteunen schade oplopen bij de steunbevestiging als landing wat forser uitvalt dan bedoeld, al is het maar door sterke wind en turbulentie. Ik kan het hier vandaan niet inschatten, maar het is misschien iets om wat aandacht aan te geven.

Gr. Huib
 
Hoi Huib,

Ik weet dat dit altijd een punt is om goed op te letten en ik hoop dat ik dat voldoende gedaan heb :?
De ultieme test is natuurlijk gewoon hard neer zetten maar dat gaan we proberen te voorkomen :wink:


Van Onno gisteren een dummy stermotor gekregen van TopFlite welke eigenlijk op z`n AT-6 hoort maar tegen die tijd dat hij zover is bestel ik er wel weer èèntje voor hem.

Zo zou het er ongeveer uit moeten gaan zien:
stinson71.jpg

stinson72.jpg


Het wordt steeds meer een "echte" kist.

Grt,
Berto.
 
Net even de beschrijving gedownload van de Top Flite site en het is ook de bedoeling dat deze dummy motor wordt uitgevoerd met stoterstang buizen en ontstekingsbedrading.

Ik ga niet beloven dat deze motor er op zit tijdens de eerste vlucht maar ik ga mijn best doen.

Grt,
Berto.
 
Nee hoor, die cowling is nog niet gespoten geweest.
De rood/witte versie was gefotoshopt.

Greetingz,
Berto.
 
He Berto, weer goed bezig.

Die dummy motor ziet er goed uit, maar geeft dit geen koelingsproblemen?
 
Als ik het in deze situatie zou laten wel ja :(

Het is dus ook de bedoeling dat er 2 dummy cilinder worden weggesneden zodat daar de koelingslucht bij de motor kan komen.

Dit zou voldoende moeten zijn volgens Top Flite, die passen dit toe op o.a. de AT-6 en de Corsair.

Grt,
Berto.
 
Back
Top