Stinson Reliant van Marutaka vliegt weer (BosModelAir, Chrashed)

@ Arvid,
1 cilinder weghalen gaat nog gebeuren maar in de aanloop fase daar naartoe heb ik gewoon even alle cilinders "behandeld".

De "buizen" zitten ook nog gewoon los die kan ik er zo induwen.
Eerst wordt de cilinders geschilderd en dan komen pas de "buizen" er definitief op.

En ach, het moet een keer tegenn zitten hè :( maar we laten ons niet uit het veld slaan :nooo:

@ Rico van Dijk,
De "buizen" zijn gewone tandenstokers :P

Grt,
Berto.
 
ernstig offtopic: ik mag, als aankomend tandarts, hopen dat dat niet jou tandenstokers zijn maar doodgewone cocktail prikkers.

O/T. Het ziet er wel echt mooi uit, krijgen ze nog een kleurtje?
 
:offtopic: Ach tandenstokers of cocktailprikkers, allemaal 1 pot nat.
Het werkt en daar gaat het om.

:ontopic: Zeker krijgt de Dummy motor nog een kleurtje :yes:

Grt,
Berto.
 
en de buizen? die bedoelde ik eigenlijk :) vanaf een afstandje ziet dat er volgens mij nu goudgelig uit, maar misschien staat zilver ook mooi.
 
@ Jeehaa
De kleur van de buizen weet ik nog niet.
Goudgelig worden ze zeker niet want dat kom je ook niet tegen.

Ze worden zilver omdat de cilinders zelf een soort donkergrijs worden, dan vallen ze in ieder geval goed op.

@ Rico van Dijk
De "buizen" zijn maar 2mm.

Grt,
Berto.
 
Hoi Berto,

Ziet er werkelijk gaaf uit. Vergiste me ook in de schaal.
Zonde dat je cilinders er uit moet snijden. Is er niets anders te verzinnen. Ik zou kunnen kijken of ik een mal in polyester kan maken en die eventul aanpassen.

Gr. Huib
 
Zo de laatste hand is gelegd aan de Stinson.

Op de Dummy motor is de kist nu vliegklaar :banana:
Dus binnenkort een maiden.

Hier nog een foto van de ontvangerschakelaar inbouw:
stinson80.jpg


Grt,
Berto.
 
Hee Huib,

Als Onno kan en het weer werkt mee komende zondag morgen :)

Anders................. :(


Als het gebeurt wordt het zeker weer gefilmd 8)

Grt,
Berto.
 
Yes,

De Stinson Reliant heeft zijn maiden flight gehad :banana:
Alles verliep gewoonweg geweldig het model vliegt meteen al hands-off maar is wel erg overpowerd (zoals wel te zien is).

Eerst maar even wat taxi rondjes gemaakt en daarbij een klein sprongetje gewaagd:
Stins Reliant eerst hopje 1min 00sec / 3.6mb

Daarna moest het er toch van komen hij wil graag vliegen dus dan m,oet het maar en zie "hij doet het":
Stinson Reliant maiden flight 2min 55sec / 10mb

En als laatste vlucht voor 6`en nog een keer met de Stinson eruit:
Stinson Reliant 2de vlucht 4min 02sec / 15mb

Onno en Wesley erg bedankt voor jullie steun (vaak opbouwende kritiek :wink: ) en het filmen :P

Weer een rpojekt af en geslaagd.

Grt,
Berto.
 
Erg mooi gefeliciteerd.
Nog even en de filmers kunnen bij de NOS gaan werken :lol:

goed gedaan mannen :thumbsup:
 
Gefeliciteerd Berto! Altijd weer spannend zo´n eerste keer....invliegen dan! :D
Zo af en toe hobby ik wat in de donkere hobby kamer, heb zelf helaas op moment geen tijd om naar vliegveld te gaan...... :cry: Ben blij om anderen nog wel buiten bezig te zien.

Groet,
Gerald
 
Allemaal voor zover al hartstikke bedankt voor jullie reakties.
Jullie laten mij (en de filmers denk ik) blozen :oops: :oops: :oops:

wat dat geluidje betreft zou dit alleen nog echter kunnen door er een model-stermotor op te monteren maar dat laat ik wel aan anderen over ik ben hier echt dik tevreden mee :yes:

Maar we gaan weer op naar het volgende projekt dus jullie zijn nog lang niet van mij af :nooo:

Greetingz,
Berto.
 
wo hij vliegt wel erg hard :) beetje op 1/3de gas moet hij toch wel een beetje schaal vliegen?

erg mooi zoals hij door de laatste bochtjes kwam. hij lijkt erg gemoedelijk te vliegen.
 
Berto! je hebt er weer eentje om trots op te zijn! 8)
What's next, P40?
 
@JeeHaa,

de Stinson Reliant is met de OSmax FS120 Surpass way overpowerd.

De eerst take off was met volgas en zoals je kunt zien tijdens de take off had ik er direct al vertrouwen in.
Lekker op snelheid laten komen vlak boven het veld en dan goed wegtrekken in een sterk stijgende bocht :)

De 2de take off was met half gas en daar ben ik tijdens de rest van de vlucht ook niet echt boven uit geweest.
Zo vliegt ie dan ook het meest schaal.

Een 15cc 4-takt was meer dan voldoende geweest maar ja als je 2 20cc`s hebt liggen dan is de keus snel gemaakt.


@Phoenix,

Het is er zeker weer eentje om trots op te zijn.

Volgende project moet de P-40 worden (ondanks dat Onno en ik pas weer "projectjes" hebben gekocht :oops:).
Ik ben er al een beetje mee bezig geweest dus dat moet goed komen :yes:

Grt,
Berto.
 
Back
Top