stoom sleepboot muinota

de heer van gent heb het gezien op de site van aeronaut.de het zijn hele mooie machines maar ook mooie prijsjes en op nienoord kunnen ze mij mischien helpen met het uitleggen hoe een stoommachine precies werkt dat kan men mij hier wel vertellen maar ik moet eerst een werkende machine zien gekijken bestuderen en dan eerst zelf een proberen te bouwen maar een andere vraag aan u ik kom ook wel es een keertje een machine tegen op marktplaats van wilesco voor een paar centen als ik zo'n ding uitelkaar haal en zelf aan de gang ga met nabouwen in een grotere versie kom ik er dan ook wel achter of zie ik dat verkeerd mvg hendrik

Dan moet u nu maar eens naar.
modelbouwatelier.nl
Daar is een animatie te downloaden en ken je heel goed zien van hoe en wat.de machine werkt.
En als u zelf wil bouwen, dan zult u een redelijke draai en fraisbank moeten hebben anders is het niet te doen.
Als u mij even u email adres geef laat ik u een twee tal machientjes zien die ik dus zelf heb gebouwd. en wat dat email adres van modelbouw atelier moet u beslist eens even kijken

Hendrik,

Een bezoek aan Nienoord is zeker de moeite waard!
Daar zitten veel mensen met kennis van stoom.
Ze "sporen" dan wel, maar toch.
Stoom is stoom, niet waar :wink:
En misschien zijn er mensen die ook een stoom machinetje hebben gebouwd voor een scheepje.

Inderdaad is het modelbouw atelier een hele goede tip.
Veel kennis aanwezig.

Er zijn 2 mogelijkheden:
kopen (kost (veel) geld)
zelf maken (vereist de nodige kennis en aanwezige machines)
(Hoewel er bouwpaketten zijn, bv. van het ook al door de heer van Gent genoemde merk Stuart. Sommige zijn zo ver voorbewerkt dat eenvoudige gereedschappen voldoen.

Wim

In het weekend dat de Werkschependag op het Landgoed Ekenstein is dat is 5 mei zijn er op Landgoed Nienoord de Stoomdagen.
Deze zijn altijd donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag.
Het is altijd gelijk met Hemelvaartdag.
Er staan ook Handelaren met atributen voor Stoom.

ja wel is wel te doen als je via de polder terug gaat een kleine drie kwartier van ekestein op de terug reis afslag leek en de rest blijft het zelfde

Back