Ik heb 8 jaar gevaren met een campinggas brander, nooit problemen met bevriezen gehad.
Niet verwacht, een campinggas brander X1700, vrij grote brander, verbruikt 120gr/uur, zelfs bij deze brander komt het weinig voor, dat de prikbus bevriest.
In een modelbouwketel gebruik je volgens mij deze grote brander niet.
Moet zeggen had wel campinggas, samenstelling gas weet ik even niet .
Maar verschilt wel tov andere merken.
Het verschil is niet het merk, maar het gebruikte gassoort.
Vele merken leveren als gas het enkelvoudige butaan(staat op de patroon)
Sommige merken een menggas van propaan/butaan.
Dit menggas heeft een hogere calorische waarde, waardoor een hogere vlamtemperatuur. Verder is dit gasmengsel, door het aandeel propaan, minder gevoelig voor bevriezen.
De brander in mijn puffer stond vrij hoog, omdat een stuart 10v wel wat stoom zuipt, zou eigenlijk nog een rvs over verhitter willen plaatsen, maar heb nu andere prio's..
Dat de Stuart 10V een stoomvreter is, is bekend, maar onderstaand begrijp ik niet.
Dat de omkeer inrichting lekt, komt mede doordat de stoomdruk de schijf van de spiegel drukt.
Ik ben geen Stuart kenner, maar volgens mij heeft deze Stuart een buiten ladende bakschuif. De verse stoomdruk staat op de bakschuif en drukt deze op de spiegelplaat.
Misschien is er een ander probleem. denk aan spiegelplaat of onderkant van de bakschuif?
Gewoon de gastank plaatsen in het voorruim, zoals ik eerder op de foto zag.
Helemaal mee eens, zie de eerste bovenstaande zinnen van mijn reactie..