Stoomsleepboot Maarten

Oke, de meeste van de foto's heb ik weer in de betreffende posts toegevoegd.

Was even een klusje maar dat is dit verslag meer dan waard.

Jan, als je nog een post tegenkomt waar ik niet goed heb gekoppeld of je een toevoeging hebt, laat het dan maar weten dan herstel ik ze voor je.

Ook als je nog extra foto's plaatst en deze gekoppeld moeten worden in de juiste posts dan hoor ik het wel. Wil je ze even doorlopen of het ongeveer klopt?

Hallo Martin, ik wil je hartelijk bedanken voor het werk dat je hebt gedaan. Het meeste staat er en als ik tijd heb zal ik de ontbrekende foto's uploaden naar mijn fotoalbum. Hoewel het niet de bedoeling was heb ik weer iets geleerd.
Nogmaals bedankt en groeten, Jan.

Maarten

Luitjes,

fijn dat het zo opgelost kon worden. Heel mooi :thumbsup:

Even terugkomend op het foto verhaal, majhost.com ongelimiteerd, fotos worden niet verwijderd en het is gratis.

Fotos zijn echter wel publiek, en je moet ze zelf resizen.

Graag gedaan Jan. Vandaag heb ik alles afgerond met het koppelen van je nieuwe foto's uit je album. We kunnen weer terug naar het bouwverslag.

Vanaf hier weer genieten van de voortgang :yes:

Dankzij Martin is alles gelukkig weer hersteld. Ik ben er dankbaar voor.
De bakboord stuurhutdeur is gereed, nu nog de scharniertjes afwerken.

full

full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de afgelopen twee avonden dit verslag doorgelezen. Wat een vakwerk en perfectie op zulke kleine schaal, echt geweldig, ga zo door!

Sleepboot Maarten in aanbouw

Bedankt Japie.
Vandaag de laatste werkzaamheden aan de stuurboord stuurhutdeur afgerond.
Nu nog de kombuisdeuren en die hebben maar 2 scharnieren dus dat moet lukken.

full

full

Groeten, Jan.

Voorlopig is de Maarten nog niet af. Kombuisdeuren, interieur kombuis ( als deuren open staan moet je niet in een gat kijken ) navigatieverlichting, luchtkokers en stoomfluit moeten nog gemaakt worden. Daarna schilderen en vervolgens de stoomketel afwerken en diverse appendages maken. Met een tijdstip waarop alles gereed is hou ik me nog helemaal niet bezig.

Groeten, Jan.

Sleepboot Maarten in aanbouw

Door diverse andere activiteiten loopt de modelbouw een beetje achter op het schema.
Toch is het stuurboord kombuisdeurtje op tijd gereed voor de "Voorjaarsstoomdag".
Zie fotoalbum sleepboot Maarten.

Laatst bewerkt:
Het stuurboord kombuisdeurtje bijna gereed.

full

19 februari 2009 lag de Maarten voor het laatst in het water en toen was alleen het plaatwerk van de kombuis gereed.
Hoogste tijd om te kijken hoe het nu is. Dit is het resultaat met 1 kg ballast tussen de ketel en de machine.

full

Groeten, Jan.

Weer bedankt voor de complimenten.
Het is nog gelukt ook het bakboord kombuisdeurtje gereed te krijgen voor de stoomdag te Loon op Zand.

Groeten, Jan.

De voorjaarsstoomdag te Loon op Zand was weer gezellig. Ad en Peter, leuk jullie te ontmoeten.

full

full

Op 2 vragen over de Maarten heb ik tot nu toe geen antwoord.
1e, als de mast gestreken wordt ligt deze niet recht naar achter maar schuin terwijl er wel ruimte is om recht te liggen.
2e, wie weet wat er oorspronkelijk achter het omcirkelde luikje zat ? Frederik misschien ? Op de echte Maarten zit er tegenwoordig niets achter.

full

Groeten, Jan.

2e, wie weet wat er oorspronkelijk achter het omcirkelde luikje zat ?

Jan, ik heb het maar even gevraagd en dit kwam er uit:

Vroeger ging er een stoomslang door in de tijd dat de ketel gebruikt werd voor externe stoomlevering.
Nu zit er een walstroomschakelaar achter en gaat walstroomkabel er door.

Back