Stoomsleepboot Maarten

Tja, ik gluurde :-D al een heeeeeeeeeeele tijd mee bij dit project als "gast" maar kan, nu ik me heb aangemeld als MBF-er reageren. Heb de sleper ook in het echt gezien vorig jaar op een beurs, kan alleen maar zeggen zeer veel respect voor de werkelijk schitterende details en het geduld om vol te blijven houden bij zo'n langdurig project. :worship::worship::thumbsup:

Grtz. Dunsz.

Hallo Hans ( Dunsz )

Ik volg jouw berichten ook met belangstelling want ook ik ben zonder enige opleiding aan het verspanen begonnen. Dus is alles wat ik kan leren meegenomen.
Vorig weekend heb ik een leuke dag gehad in Leeuwarden. Bij de hobbydag en vlooienmarkt in het WTC heb ik bij de eigenaar en bemanning van de echte Maarten in hun stand gestaan met mijn model. Ze hadden me daarvoor uitgenodigd en de belangstelling was super.
full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Jan,
dat moet een hele leuke ervaring geweest zijn om met deze mensen over je model en de echte te kunnen praten.
Fantastisch dat je hiervoor bent uitgenodigd (en terecht) door deze mensen, dat geeft een modelbouwer weer motivatie om verder te gaan met nieuwe wetenswaardigheden en kennis.

Verder geprutst in de kombuis. Het bankje en plankje boven de trap naar het vooronder gemaakt.

full

Groeten, Jan.

Dat kan ik me voorstellen Jan dat dat gezellig was op die beurs. Is die beurs in het WTC een jaarlijks terug komend "iets" of was het een eenmalige beurs ?

Grtz . Dunsz.

Bedankt Herm, maar ik vind het een heel gedoe om achteraf deze dingen in te meten en te monteren. Het trapje naar het vooronder is gereed en ik ben nu begonnen aan het keukenblok.

full

full

full

Groeten, Jan.

Dit lijkt een behoorlijke stap achteruit maar het is nodig om het aanrecht in te bouwen.

full

full

full

Gezellige kerstdagen allemaal !!!

Er gaat niets boven lekker kokkerellen in een nieuwe keuken Jan.
Ook fijne feestdagen en weer veel bouwplezier in 2015.
MVG Patrick.

Ben het niet hellemaal met Herm eens .
Dit prutsen is Kunst met een helegrote K .
jan het blijft steeds een genot je updates te zien .
Wens u allen een heel fijne kerst en veel gezondheid in de komende jaren

Groetjes henk

Bedankt Henk.
De delen binnen in de kombuis die in werkelijkheid wit geverfd zijn in de grondverf gezet. Om dat mogelijk te maken heb ik een penseeltje 90 graden gebogen.
Ook begonnen aan de pomp op het aanrecht.

full

full

Toen ik de kombuisdeurtjes beweegbaar had gemaakt keek ik in een gat als ze open stonden. Dat beviel me niet en daarom wilde ik ook het interieur namaken. Hiermee heb ik voor mezelf weer bewezen dat het handiger is om volgens een goed, vooraf gemaakt, plan te werken. Achteraf gezien was het veel makkelijker geweest om, net zoals bij het bouwen van een caravan, te beginnen met het interieur en dan de wanden te monteren. Hopelijk hebben anderen iets aan deze info ;-). Het pompje is nu gereed.

full

Groeten, Jan.

Back