Stoomsleepboot Maarten

De binnenkant van de kombuis is gelakt dus als alles droog is kunnen de onderdelen van het aanrecht erin gelijmd worden.

full

full

full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het interieur van de kombuis is gereed. De vloer heb ik met boutjes bevestigd zodat ik er altijd nog bij kan als het nodig is. Het fototoestel paste niet om foto's van het interieur te maken maar met de GSM lukte het wel.

full

Koelkastje en prullenbak.

full

full

full

Groeten, Jan.

Jan.................wordt de "Maarten" ooit nog eens te water gelaten.....:worship:

Met zoveel moois aan boord zou ik het eigenlijk niet meer durven :nooo:

Ik wil jullie allemaal weer bedanken voor de leuke reacties.
De "Maarten" wordt ooit wel te water gelaten en aanvankelijk was het ook de bedoeling er mee te gaan varen maar dat heb ik jaren terug al uit m'n hoofd gezet.

Groeten, Jan.

Wederom weer net echt. Op deze schaal kan je erg ver gaan met de detaillering wat het leukste om te doen is.

Dit schip moet echt een keer in haar element zijn. Toch geen drempelvrees om haar in het water te leggen na zoveel bouwuren?

Groeten Paul

Geen drempelvrees Paul. Vorig jaar heeft de Maarten nog in het bad gezwommen om te kijken hoe het met de gewichtsverhoudingen zit. Ligt iets scheef over bakboord en er moet 2,5 kg ballast in om aan de waterlijn te liggen.
Als extra in de kombuis nog een gasstel met fluitketel toegevoegd.

full

Groeten, Jan.

Als het goed is niet hoor.
Gas moet buiten kunnen "lekken" zodat het over dek kan wegstromen en niet onder in de boot blijft hangen.

Joeri en Cees bedankt voor het compliment.
Harm heeft het goed, de gasfles staat zoals het hoort buiten.

full

Groeten, Jan.

Ik voel me zeer vereerd Corrien ( Jan ) maar als ik zie wat voor kunststukjes hier op het forum voorbij komen dan gaat het te ver om mij meester-bouwer te noemen.

Groeten, Jan.

Bescheidenheid siert de mens (en meester-bouwer :))

Erg mooi weer Jan. Niet alleen de buitenkant maar vooral de details maken het tot een bijzonder mooi geheel.

Back