Stootkop bouwproject: RESolution van Hoellein

bij modelvliegclub "De Stootkop" uit Swalmen waren we op zoek naar een nieuw gezamenlijk bouwproject.
Op onze clubavond is besloten het model "RESolution" van de firma Hoellein te gaan bouwen. Er is gekozen voor de zwever uitvoering.
Het betreft hier een 2 meter houtbouw zwever met alleen de functies: Richting, Hoogte en remklep.

Inmiddels zijn er maar liefst 18 bouwdozen besteld. Levering wordt verwacht de 1e week van februari. In dit draadje wil ik de bouw vorderingen met jullie gaan delen..

Leuke projecten zijn dat! Bij ons op de club hebben we dat met de Spirit gedaan.

En dan ook wedstrijden vliegen?

Gr Lyckele

Was de RESolution ook aan het bouwen maar wegens andere projecten heb ik hem verkocht.
Ik heb de RESolution zien vliegen op de Teck. Stefan Hoellein vloog er de Teck-pokal mee. Hij voelt wel wat zwaar aan maar vliegt erg goed.

Als lid van de stootkop doe ik natuurlijk ook mee.

Het is al een hele tijd geleden dat ik nog met balsa hout en houtlijm gewerkt heb. Ik moet zelfs nog een nieuwe bouwplank maken. Met dit weer komt de zin om te bouwen vanzelf 8-)

Het is inderdaad een heel leuk clubproject aan het worden.
Ik ben zelf erg benieuwd hoe snel de meeste modellen af zullen zijn.
De invulling voor op onze clubvliegdagen wordt nog nader ingevuld. Dit zal wel een combinatie worden van "fun vliegen" tot "wedstrijdjes". Alles is hier nog mogelijk.
@Har, bedankt voor het reglement voorstel.
Levering wordt verwacht begin volgende week. Ik ben benieuwd!

Als lid van de stootkop doe ik natuurlijk ook mee.

Ik moet zelfs nog een nieuwe bouwplank maken. Met dit weer komt de zin om te bouwen vanzelf 8-)

Hallo Pascal

Ik zat ook met het probleem dat ik uit moest kijken naar een rechte bouwplank.

Ik heb ze gevonden bij OBI in Freiburg maar, ik neem aan dat er bij jou net over de grens ook een OBI is. (ik dacht in Heinsberg)
Vraag naar de z.g. Tischlerplatten. Stabsperrholz

Ik zelf heb de dikste soort genomen, (ff nagemeten, 23 millimeter)
Ze blijven mooi recht, het zijn allemaal aan elkaar gelijmde blokjes hout met aan de bovenzijde goedkope Pappel-triplex. Duur is het spul ook niet echt.

Groetjes,

Har

Over bouwplanken gesproken.... Ooit nog eens een goeie tip gehad van Jacobos. Gebruik een stuk gipsplaat. Supervlak en je steekt er zo de spelden in!

Heb er met veel succes de Climaxx (ook van Hoelein op gebouwd),

Succes verder,

Zo dan :mrgreen:

de 18 RESolution doosjes zijn binnen:
2013-02-05202514_zpsef9742f5.jpg

de bouwtekening en de handleiding zijn zeer mooi in kleur gedrukt:
2013-02-05203153_zps22ed65f5.jpg

Bouwverslag RESolution van Hoellein

de eerste stapjes zijn gezet:

de bouwplank:
full

Het 1e deel van de vleugel:
full

De ribben zijn nu alleen aan de achterlijst verlijmd. Volgende stappen volgens de bouwhandleiding is de neuslijst vastlijmen en daarna pas de ribben aan de koolstof ligger verlijmen.

wordt vervolgd...

Laatst bewerkt door een moderator:
Back