storing brushless bij gas geven

Alle grond testen normaal maar bij gas geven het aanslaan of versnellen van de motor (vooral bij aanslaan) last van storing op de servo's
Ik gebruik een C-45 bec (maar afgekopeld owv 4 servo's) met een cyclon 40 en 3s2p 4000mah Tarabat
Ontvanger zit maximaal ver van de regelaar, maar wel net achter de servo's

Weet iemand wat de oplossing is , ik dacht ik moet dus een PCM ontvanger gaan halen? of een andere regelaar??

groeten AG

De storing kan verschillende oorzaken hebben, waar ligt jou ontvanger ten opzichte van de accu, regelaar en de motor? loopt de antenne langs stroomkabels, of in een koolstof romp of...........noem maar op.

Met het overschakelen naar PCM is de storing niet weg, PCM cammoufleert de storing alleen maar. Er zal dus een moment komen dat je met pcm ook tegen de grond knalt door die storing.

Beste Theo,
bedankt voor je antwoord

de ontvanger zit dus ver met nog 10cm extra verlenging (boven op standaard afstand) weg van de Controller nog verder van de motor en de accu
maar wel dicht achter de servo's
maar vooral opvallend is het starten van de motor dat geeft storing, niet het draaien, het aanslaan zeg maar

waar loopt je antenne, langs of over metalen stuurstangen (contact) of door of langs koolstof, leid de antenne eens op een andere manier zo snel mogelijk naar buiten en laat deze de andere kant op wijzen, zijwaarts ipv naar achteren.

Beste Tadango,

Ik gebruik vijf aa (penlite) accu's 700mAH als voeding voor de ontvanger
en 4 standaard servo's

Beste Tadango,

Nee maar hoe gaat vier beter zijn dan vijf??
Ik dacht ik heb minder ampere nodig als ik meer volt heb dus, leveren die penlites dat makkelijker? Of zit ik er grandioos naast?

nee, dat klopt maar ontvangers en servo's zijn gemaakt voor 4 cellen, dus tot 5.5V zegmaar. Vaak is 5 cellen geen probleem maar als er gekke storingen zijn dan kan het dus zo zijn dat ze er niet goed tegen kunnen. Daarom ben ik benieuwd of het met 4 beter gaat.

Verder... alles zit nu in het toestel, kan je ook buiten het toestel testen? En zonder prop?

Kijk ook even goed naar Theo's suggestie, ook een antennedraad die een kabel met spanning kruist kan al genoeg zijn om zo'n storing te veroorzaken....

ik ga dat zeker eens doen testen uit het vliegtuig en zonder prop etc bedankt voor de hulp allemaal
en SUGGESTIES BLIJVEN WELKOM

IK BEN OOK BANG DAT ER MISSCHIEN WEL EENS OM GEPOOLD DE BEC OP AANGESLOTEN heeft gezeten in het verleden, nu klopt het dat dat een ingangs filter kan kapot maken Robbe futaba ontvanger standaart (zoiets gezien op www.flygws.be voor hun ontvangers)

Ik heb de reden gevonden:

de c-45 van spitz (BMI) geeft stoor pulsen ook als de bec losgekoppelt is Heel de storing verdwijnt als ik een graupner regelaar gebruik
dan ook met gewone PPM ontvanger is de storing weg
en ja PCM dat lijkt wel beter maar de negerings fase is lang dus volgas blijft even als er storing is en je vermindert gas etc

NU de VRAAG

Als ik nu die regelaar toch houd en gebruik bij een andere motor (een spitz) (en een regelaar bij koop voor de cyclon motor een pilot) zou de spitz set dan wel ongestoord werken met de c-45 regelaar, het is dan immers een bij ekaar horende set???

Iemand enig idee??

groeten ag

Back