Zaterdag gevlogen met een Twinstar, Easystar en Swift.
Omstandigheden:
Stralend weer temperatuur rond het vriespunt en een besneeuwd veld.
Lekker gevlogen en geen problemen gehad met alle drie de vliegtuigen.
Zondagochtend stralend weer temperatuur rond de -5 graden en een besneeuwd veld.
Easystar getest en gestart en na ongeveer 15 seconden vliegt het toestel totaal onbestuurbaar weg.
Gelukkig met geluk terug gevonden op een afstand van ongeveer 900 meter van het startpunt.
Hierna niet meer gevlogen.
Zender MX16 van Graupner. Spanning zender op dat moment 9.9 volt. Spanning zender in woonkamer 10.2 volt. De accu's zijn Lipo's van Flightpower de Evo 2500. De vliegtuigen hebben in huis overnacht en de accu's zijn in huis zaterdag weer opgeladen.
’s Middags weer gaan vliegen maar eerst een reikwijdte test gedaan.
Omstandigheden:
Stralend weer temperatuur ongeveer +2 graden en een besneeuwd veld.
Zender aan met ingeschoven antenne. Spanning zender op dat moment 9.9 volt.
Easystar begon na 30 meter al met zijn servo’s te rammelen en na een meter of 50 begon de regelaar te piepen en motor begon spontaan te lopen. Met de Swift ongeveer dezelfde verschijnselen alleen met iets andere afstanden.
Twinstar geen problemen. En lekker mee gevlogen.
In beide storende vliegtuigen zit een Multiplex RX6 syntesizer onvanger in de Easystar een Yeti Advance 30 regelaar In de Swift zit een regelaar van de Chinees op de hoek.
De Twinstar heeft ook een Multiplex ontvanger en twee Robbe Roxxy regelaars.
De onderdelen van beide storende vliegtuigen zijn ongeveer 2 maanden oud.
Wat kunnen de oorzaken zijn van dit gedrag?
Omstandigheden:
Stralend weer temperatuur rond het vriespunt en een besneeuwd veld.
Lekker gevlogen en geen problemen gehad met alle drie de vliegtuigen.
Zondagochtend stralend weer temperatuur rond de -5 graden en een besneeuwd veld.
Easystar getest en gestart en na ongeveer 15 seconden vliegt het toestel totaal onbestuurbaar weg.
Gelukkig met geluk terug gevonden op een afstand van ongeveer 900 meter van het startpunt.
Hierna niet meer gevlogen.
Zender MX16 van Graupner. Spanning zender op dat moment 9.9 volt. Spanning zender in woonkamer 10.2 volt. De accu's zijn Lipo's van Flightpower de Evo 2500. De vliegtuigen hebben in huis overnacht en de accu's zijn in huis zaterdag weer opgeladen.
’s Middags weer gaan vliegen maar eerst een reikwijdte test gedaan.
Omstandigheden:
Stralend weer temperatuur ongeveer +2 graden en een besneeuwd veld.
Zender aan met ingeschoven antenne. Spanning zender op dat moment 9.9 volt.
Easystar begon na 30 meter al met zijn servo’s te rammelen en na een meter of 50 begon de regelaar te piepen en motor begon spontaan te lopen. Met de Swift ongeveer dezelfde verschijnselen alleen met iets andere afstanden.
Twinstar geen problemen. En lekker mee gevlogen.
In beide storende vliegtuigen zit een Multiplex RX6 syntesizer onvanger in de Easystar een Yeti Advance 30 regelaar In de Swift zit een regelaar van de Chinees op de hoek.
De Twinstar heeft ook een Multiplex ontvanger en twee Robbe Roxxy regelaars.
De onderdelen van beide storende vliegtuigen zijn ongeveer 2 maanden oud.
Wat kunnen de oorzaken zijn van dit gedrag?