storing op sticks?

Beste lezers.
Ben in het bezit van een Futaba 6exp met digitale servo's ( s3152)
Wanneer ik een servo aanstuur b.v. gas dan blijft het in elke willekeurige stand lichtjes brommen. Indien ik daarna aan de desbetreffende stick kom en beweeg deze maar een halve mm dan houdt het brommen op. Soms houd het brommen spontaan op maar ik weet wel dat het aan de stick ligt. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?:confused:

Dit is normaal gedrag voor servo's, zeker voor digitale. Verder geen zorgen over maken.

De reden is dat met name digitale servo's heel erg hun best doen om exact op een bepaalde plek te komen.

Vaak helpt een tikje trim ook wel, en in de lucht is het sowieso over omdat er dan een belasting op staat.

Bedankt voor de reply. Probleem zat hem zowel in de axiale als in de radiale belasting op de servo-hoorn.Ook al is de belasting in rust nog zo klein, dan begint de servo lichtjes te brommen. Komt vooal voor bij gebruik van push-rods. De kogellinks willen nog wel eens wat wrijving geven. Heb deze allemaal vervangen door de kogellinks van Robbe en het probleem was en is opgelost.

Back