Mijn neven hebben ook een E-maxx gekocht. Leuk gereden met NiMh in begin maar langere rijtijden waren wel gewenst! Hun budget is niet zo groot dat ze makkelijk overstappen op een brushless set.
Daarom 2 lipo's gekocht van 7,4 volt en 8000 Mah. Met Robbe lipo saver erbij. Sinds de montage van alles deed de auto soms erg raar. eerst was de ESC niet goed meer af te stellen.
Na enig proberen (ook met een nieuwe lipo saver) de lipo saver ertussenuit gehaald deze werkt duidelijk niet goed samen met de EVX2 [goede service & ondersteuning hierin gehad van PKracing].
Daarna reageerde motoren beter maar soms nog steeds vrij willekeurig op gasbewegingen, soms deed besturing ook wat "raar".
Ik heb toen ook onderdelen verwisseld. Mijn nog nieuwe Traxxas EVX2 erin gezet die ik nog had liggen en ook mijn nog nieuwe ontvanger en een ander kristal (ook 27 Mhz AM).
Ik ben zelf overgeschakeld op brushless en had vanwege storing door brushless een andere zender/ontvanger nodig.
Ondanks verwisselen nog steeds dezelfde problemen. Er is verder niets veranderd aan de auto alleen de accu's zijn ipv NIMh Lipo's geworden.
Op een gegeven moment dacht ik dat alles weer goed reageerde en de auto weer afgeleverd bij mijn neven. Kreeg daarna al snel een sms'je dat de auto er vandoor was gegaan op vol gas!! :?
Nog een keer proberen (nu met auto vasthouden) gaf hetzelfde resultaat.


.
Gebeld met Traxxas in USA en Engeland. Die wisten ook geen oplossing. Lipo moet zonder problemen kunnen.
Toen mijn auto als "donor" gebruikt, hun ESC aangesloten op mijn ontvanger en ontvangst/reactie getest met 2,4 ghz:
Dat ging stukken beter. Daarna mijn 2e 2.4 ghz ontvanger gemonteerd in de auto van mijn neven en hun mijn zender meegegeven.
Daarmee rijdt de auto probleemloos.! (op doorgebrande motoren na dan maar dat is een andere discussie...)
Vraag:
Wie kan verklaren waarom de lipo's zoveel storing opleveren op een 27 mhz AM zender ontvanger combinatie???
En natuurlijk: Is er nog wat aan te doen? Of moeten ze ook overschakelen op 2,4 ghz??
Rob
Daarom 2 lipo's gekocht van 7,4 volt en 8000 Mah. Met Robbe lipo saver erbij. Sinds de montage van alles deed de auto soms erg raar. eerst was de ESC niet goed meer af te stellen.
Na enig proberen (ook met een nieuwe lipo saver) de lipo saver ertussenuit gehaald deze werkt duidelijk niet goed samen met de EVX2 [goede service & ondersteuning hierin gehad van PKracing].
Daarna reageerde motoren beter maar soms nog steeds vrij willekeurig op gasbewegingen, soms deed besturing ook wat "raar".
Ik heb toen ook onderdelen verwisseld. Mijn nog nieuwe Traxxas EVX2 erin gezet die ik nog had liggen en ook mijn nog nieuwe ontvanger en een ander kristal (ook 27 Mhz AM).
Ik ben zelf overgeschakeld op brushless en had vanwege storing door brushless een andere zender/ontvanger nodig.
Ondanks verwisselen nog steeds dezelfde problemen. Er is verder niets veranderd aan de auto alleen de accu's zijn ipv NIMh Lipo's geworden.
Op een gegeven moment dacht ik dat alles weer goed reageerde en de auto weer afgeleverd bij mijn neven. Kreeg daarna al snel een sms'je dat de auto er vandoor was gegaan op vol gas!! :?
Nog een keer proberen (nu met auto vasthouden) gaf hetzelfde resultaat.




Gebeld met Traxxas in USA en Engeland. Die wisten ook geen oplossing. Lipo moet zonder problemen kunnen.
Toen mijn auto als "donor" gebruikt, hun ESC aangesloten op mijn ontvanger en ontvangst/reactie getest met 2,4 ghz:
Dat ging stukken beter. Daarna mijn 2e 2.4 ghz ontvanger gemonteerd in de auto van mijn neven en hun mijn zender meegegeven.
Daarmee rijdt de auto probleemloos.! (op doorgebrande motoren na dan maar dat is een andere discussie...)
Vraag:
Wie kan verklaren waarom de lipo's zoveel storing opleveren op een 27 mhz AM zender ontvanger combinatie???
En natuurlijk: Is er nog wat aan te doen? Of moeten ze ook overschakelen op 2,4 ghz??
Rob
Laatst bewerkt: