storing van regelaar?

• Topicstarter Topicstarter dieterv
  • Startdatum Startdatum
Alles getwist, stoor nog steeds.

Ik ga het schemaatje van de vorige pagina met de smoorspoel en de condensator maar eens toepassen.

Ik ben nogal alleen in modelbouw hier...

Maar als dat schemaatje niet werkt koop ik gewoon een nieuwe, ik ben die storing nou een beetje zat.

Ludo

Grrrrr (*&$#(*$#&$&(#&$($&$:evil::evil::evil:

Ik HAAT STORING!!!!

Ik wordt gek van dat ding.:onweer:

Hij stoort nog steeds met de ontstoringsspoel met een condensator er overheen:snipersmile:

Ik nu wel ten einde raad!:-x

Zo'n regelaar hoort het toch gewoon te doen? Wat is hier het probleem toch...?

Voor mij geen goedkope hobbycity regelaartje meer. Wat mij betreft gaat hij in de kliko!

Zo, ff mijn frustraties van me afschrijven.

Storingen hebben vaak meerdere oorzaken. Bij voorbeeld een storingsgevoelige ontvanger met een regelaar die meer storingen veroorzaakt als gebruikelijk.

De door jou gebruikte Hitec ontvanger ken ik als nogal gevoelig voor storingen.

Probeer de ontvanger te vervangen door een andere. Bij voorkeur van een andere fabrikant en kijk of de storing weg is. Is dat niet het geval vervang dan ook de regelaar. Liefst door een ander type.

Je frustatie kan ik me best voorstellen, maar daar gaat de storing niet van weg. Experimenteren is de enige oplossing.

Hoi,

andere ontvanger heb ik al geprobeert, ik gebruik nu een Hitec, maar een multiplex ontvanger gaf ook storing. Andere regelaars heb ik niet, dus die zal ik maar moeten kopen. (en dan GEEN super simple ESC)

Eigenlijk heb ik alles al doorgenomen (ook de BEC van de regelaar is het niet, met externe bec stoorde hij ook) behalve de regelaar zelf. Op een ander vliegtuig gebruikte ik dezelfde regelaar en daar had ik ook storing mee. (wel andere verschijnselen).

ik heb een tijdje geleden ook het zelfde probleem had met een nieuwe ESC
ook van alles geprobeerd maar niets hielp
enkel een nieuwe ESC ander merk en t'probleem was opgelost

Kan het probleem in je zender zitten?
Ik heb net dit draadje doorgelezen, en het viel me op dat topicstarter het op 2 modellen had. Toen dacht ik meteen: De zender.

en een futaba of graupner ontvanger ,met het juist kristal.
en vertel effe welke zenders je hebt geprobeert.
als laatste toch iemand in de buurt opzoeken met meer spul om na te kijken.
wiebe,

Ik gebruik een Multiplex Cockpit MM zender...

Toen ik een andere zender gebruikte, was dat de kyosho perfex, maar dat was wel bij de storing bij het andere vliegtuig.

Bij dit vliegtuig moet ik dit nog proberen.

Maar ik vlieg mijn heli (Honey Bee FP) ook met de Cockpit en dat gaat prima.

Ontvanger is GWS, met een gws micro kristal. De zenderkristal is van Multiplex.

En dat opzoeken gaat moeilijk, want ik ken niemand die ook modelbouwt...

Ik ga wel (zo snel mogelijk hoop ik) naar een vliegclub.

Te lang is niet goed, kan storing veroorzaken en op den duur je ingangscondensatoren om zeep helpen (hoge temperatuur). 13cm is geen probleem. Maar je zou het kunnen proberen in te korten, dan weet je het zeker. Begin eens met de plus en de min draad netjes strak tegen elkaar aan te leggen, alsof het zo'n tweelingsnoer is voor de schemerlamp in de woonkamer. Dat vermindert alvast de zelfinductie, de draad zal zich minder verzetten tegen veranderingen in de stroom t.g.v. schakelen van de regelaar.
Lees deze thread maar eens, met name N.P.S. en mijn berichten:
lengte-kabel-tussen-esc-en-batterij-2

Laatst bewerkt door een moderator:
Begin eens met de plus en de min draad netjes strak tegen elkaar aan te leggen, alsof het zo'n tweelingsnoer is voor de schemerlamp in de woonkamer. Dat vermindert alvast de zelfinductie, de draad zal zich minder verzetten tegen veranderingen in de stroom t.g.v. schakelen van de regelaar.

Hmm, ze zitten bij mij al aan elkaar gelijmt, dat is toch meestal zo?

Oja, inkorten wordt redelijk problematisch, of in ieder geval: 'niet praktisch'...

Ik denk ook niet dat het probleem daar zit.

Ik heb ook alles al getwist.

Back