storing

• Topicstarter Topicstarter ikke79
  • Startdatum Startdatum
I

ikke79

Guest
hey mededuikers

Ik heb een nieuwe techrek gemaakt voor mijn u-47, na de eerste duiktest blijk ik een storing te hebben die ik maar niet weg krijg.
Als ik met mijn zender een graupner mc 12 bij de boot ben is niks aan de hand, maar als ik een meter of 5 wegloop beginnen de schroeven een klein beetje te draaien, en de stuur servo begint een beetje te bewegen.
Als ik de boot in het water leg ligt hij stil op het water en soms schiet hij vooruit zonder dat ik aan de zender kom.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd:

- ontvanger naar voren geplaatst weg van de stroomregelaar.
- sterkere accu 7.2 v 5 amp 6 cellen ivm bec.
- andere ontvanger.
- ander kristalnr.
- bec los gekoppeld ontvanger een eigen accu 4.8 v 2 amp.
- controle op bloot liggende kabels.
- nieuwe motors gekocht graupner speed 600 7.2 v waren al ontstoord vanaf
de fabriek.
- motor van de duiktank is ook ontstoord vanuit engel.
- nieuwe voedingskabels getrokken vanaf de accu naar de stroomregelaar
- stroomregelaar van het techrek los gehaald omdat het een techrek is van
rvs en aluminium.

Wie kan me helpen, ik weet het niet meer misschien zie ik wat over het hoofd

groet mick

In Speed 600 motoren zitten van fabriekswege twee kleine cndensatoren over de borstels naar de metalen behuizing. Meestal is dit voor ontstoring onvoldoende. Daarom is het verstandig standaard ontstoring met 3 condensatoren alsnog te monteren.

Om de bron van de storing te vinden kan je de verbruikers en bekabeling één voor één aansluiten en zo kijken waar het mis gaat. Dat is dan de bron van de storing.

@ikke,

Hoe en waar heb je je antennedraad weggewerkt?
Wat voor BEC gebruik je? Hoeveel Ah? In een model met meerdere functies is een BEC soms te weinig om alles naar behoren te voeden.

Grt,
Jan

Laatst bewerkt:
hey

De bec is 2 amp ik heb de stroomregelaar ook al afgekoppeld van de rest alleen de ontvanger met de stuurservo met een aparte accu voor de ontvanger, maar de servo blijft bewegen als ik met de zender wegloop.
De antennekabel heb ik door het techrek lopen bovenop de duiktank.

groet mick

hallo mick
als je de ontvanger reeds hebt gewisselt en de voeding veranderd dan kan alleen de fout nog in de zender zitten
ik heb ook een mc12 en deze heeft geen problemen al is het zendvermogen wat zwakjes
een afstand van een meter of 8 moet je boot toch altijd halen

gr raf

Ligt je antenne toevallig direct tegen de schotjes in je techrek? ( ik ga er hier even van uit dat het een aluminium techrek betreft)

zoja, dan misschien de draad iets beter isoleren. Bijvoorbeeld door siliconeslang door de gaatjes te duwen en hier de draad doorheen te laten lopen.

hey

Ik heb de ontvanger los gehaald en een gewone servo aangesloten aan de ontvanger
met een ontvanger accu, na een meter of 5 begint de servo te ratelen en ligt te
draaien.
Ik denk dat ik maar eens contact ga opnemen met engel waar ik zender gekocht heb,
net wat raf schreef dat de zender kapot is anders weet ik het niet meer

groet mick

hey

Op de zender staat 40 mhz, heb deze set bij engel gekocht, dus ik dat dat wel inorde is.

hallo mick

als je zaterdag naar gorinchen komt dan kunnen we het met mijn zender proberen
of deze het wel doet
bij graupner zijn geen gewone zenders meer tekoop
alleen de 2.4 Ghz is nog leverbaar de rest is allemaal verdwenen
robbe heeft nog alleen de F14 in zijn programma maar aan een prijs waar je ziek van wordt

gr raf

Het Raf

Ik vertrek zaterdag met vakantie naar Italie, ik wil zondag 30september wel graag komen naar de poolrun in Zutendaal, Moet ik me daarvoor aanmelden?
Ik heb nog een hoop vragen omtrent het uitbalanceren van de u-47, maar eerst de storing oplossen want de duiktank reageert ook niet 100% op de zender.
Het uitbalanceren kan ik dan misschien op de zelfde dag doen met advies van de pro's, want het word tijd dat ik eens kan gaan varen met de duikboot.

gr mick

hallo mick

bij deze ben je reeds aangemeld hahaha
het trimmen kan daar gebeuren in het ondiepe badje
lieslaarzen een en je staat gewoon met je model mee in het water
styro dure en lood zijn je beste vrienden bij dit werkje

gr raf

Raf,
heb je al eens gekeken wat de zenders bij Robbe kosten?

De 40 mHz.
De goedkoopste F-14 4/8/1 40 MHz kost € 128,--
De duurste FC-16 Boat + Truck 6/8/1 40 MHz € 226,--
Deze prijzen gaan nog enig sinds.
Er zit een ontvanger en servo bij de FC-16.

De 2,4 gHz.
De goedkoopste de T6J-R2006GS 2,4 GHz FHSS kost € 195,--
De duurste de FX-40 + R6014HS 2,4 GHz kost € 2549,--

Om zo een zender te kopen moet je toch zeker 32 uur per dag werken!
Dat is toch niet meer te betalen.
Wij zijn toch goedkoop uit met de zender ten opzichte van de vliegers.
Laat me dan maar met een oudere zender werken.

Hein

hallo hein

ja we zijn nog goedkoop uit maar dat zijn toch echt niet meer normale prijzen voor een besturing
en bij graupner is er dus niets meer te verkrijgen op de 40Mhz

gr raf

Hoi Mick,

Heb je je zender al open gemaakt en naar de draad die naar je antenne gaat gekeken? Misschien dat die draad niet goed vast zit en dat de reden van storing verklaard.
Ik heb ook een mc12 en zal die 30sept meenemen. Kunnen we in ieder geval testen.

VRg,
Jan

hey Jan

Ik heb de mc 12 opengemaakt maar de draad zit er nog aan vast, ik vind het raar heb eerst
mc 10 gehad veel mee liggen stunten maar bleef het altijd perfect doen.
Oke is goed dan zien we ons 30 september, verheug me er al op eindelijk varen met de u-47

groet mick

hallo

ik zal een extra zender mee nemen dan kan je toch varen als het aan de zender moest liggen
ontvanger en X tals komen ook mee dus je kan testen zoveel je wilt
en die 4 kanaals zender das voor een duikboot wat weinig
een stroep zou je der nog mee kunnen besturen maar een VII kom je wel wat tekort

gr raf

Beetje zoeken en er zijn nog redelijk wat goede 2e hands 40 mhz computerzenders te vinden. Gewoon dagelijks in de gaten houden. Helemaal in de Futaba hoek. Graupner word inderdaad wat moeilijker..

hallo

een zender van 200 euro laat je wel herstellen bij corrien mijn gedacht
natuurlijk is eentje meer nooit weg
gr raf

Back