storing

• Topicstarter Topicstarter ikke79
  • Startdatum Startdatum
Ik teste mijn 40 Mhz zenders op volgende manier:
Steek een TL lamp aan, zet de zender aan en hou de antenne tegen het glas van de TL lamp en zet deze dan uit.
Op de plaats waat de antenne het glas raakt blijft de lamp lichtjes gloeien(ioniseren).
Ik weet niet tot welk vermogen mij bij mij werkt het op alle (niet 2,4 Ghz) RC zenders.
Opabob.

Ik teste mijn 40 Mhz zenders op volgende manier:
Steek een TL lamp aan, zet de zender aan en hou de antenne tegen het glas van de TL lamp en zet deze dan uit.
Op de plaats waat de antenne het glas raakt blijft de lamp lichtjes gloeien(ioniseren).
Ik weet niet tot welk vermogen mij bij mij werkt het op alle (niet 2,4 Ghz) RC zenders.
Opabob.

Opabob,
ik zou dus nooit een zender vertrouwen die op jouw manier getest is.
Als er iets mis is met mijn zender gaat hij naar Corrien van Mouwerik, TD van Robbe.
Mijn duikboten zijn een beetje te kostbaar om op een TL lamp te vertrouwen.
Trouwens van deze "Test manier" had ik ook nog nooit gehoord.
Kun je dit dus met de 27, 30, 35 en 40 mHz doen?

Hein

Het enige wat je daarmee test is of er iets aan signaal wordt uitgezonden. Dat kan je op het spoor zetten van een losse antennedraad bijvoorbeeld. Of er een bruikbaar signaal wordt uitgezonden kun je zo niet testen, maar het werkt wel ongeacht welke MHz zender.

hallo

vroeger ook gebruikt en het werk op alle zender
2.4 niet getest
maar inderdaad je weet niet wat je uitzend

gr raf

hey

Ik heb met engel gemailt, die gaan eerst contact opnemen met graupner of de mc 12
vaker van deze kwaatjes heeft met slecht ontvangst.
Ze deden wel een beetje moeilijk met de garantie, als het idd een fabrieksfout is moet ik de zender opsturen naar graupner voor hem te laten nakijken op gebreken.
Dat word nog heel verhaal volgens mij met het opsturen en terugsturen van de zender.

groet mick

hallo

wat ik dus niet snap is waarom je een graupner zender bij engel koopt
je koopt toch ook geen toyota bij ford en dan op onderhoud gaan in een opel garage

kijk eens bij norbert bruggen Modell-Uboot-Spezialitäten daar vind je hetzelfde spul (norbert maakt stukken voor engel)soms veel goed koper
had je de zender bij de lokale shop gekocht was het veel eenvoudiger geweest met opsturen ;nu kan je inderdaad veel ellende verwachten
maar we helpen je wel uit de nood op 30 september

gr raf

hey Raf

De zender was veel goedkoper als in nederland, ik heb de mc 12 gekocht voor 100 euro
was een aanbieding.
na een goede ervaring gehad te hebben met de mc 10 heb ik besloten om te gaan voor een mc 12, als je een zender koopt ga je er niet van uit dat er een defect in zit.
Ik heb al mijn hardware gekocht bij engel voor de u-47 zonder problemen alles loopt goed
van de duiktank de uni pro en de lr2 heb ik geen problemen gehad, Ben blij dat jullie mij uit de brand helpen 30 september.

gr mick

hey Jan

Ik heb de kristallen in gebruik die wat er al in zaten, mijn vader heeft ook een graupner
zender met een r700 ontvanger die ik geprobeerd heb maar het signaal blijft hetzelfde.
Ik heb eens gekeken naar de instelling van de zender maar daar kun je niks veranderen op het gebied van signaal.

groet mick

Mick,
waarom vraag je niet eens bij je eigen vereniging de Hitjesvijver in Brunssum?
Daar zijn een paar heel technische mensen bij.

Hein

hey hein

Ik ben al een tijdje niet meer lid van de hitjesvijver, ik heb nog eens gekeken op internet
naar een link naar hun website, maar volgens mij bestaat die vereniging niet meer.
kan er geen info meer over vinden en adres gegevens heb ik niet meer.

groet mick

Mick,
de vereniging bestaat zeker nog.
Groeit momenteel weer.
Maar de internet pagina is weg omdat er niets op gebeurde.
Ik krijg nog steeds hun nieuwsbrief hoor.

Hein

hey

Het storingsprobleem is opgelost het was de ontvanger die kapot was, heb nog een andere ontvanger geprobeerd en het probleem was weg kon zeker een meter of 10 weglopen zonder problemen he he eindelijk wat een opluchting.
nu het uitbalanceren nog waar ik al een tijdje mee aan het stoeien ben is geen makkelijk
karweitje, of hij ligt mooi op de waterlijn maar gaat niet onderwater, of hij ligt net met
het dek boven water en gaat naar periscoopdiepte en verder, maar als ik leegpomp komt het dek weer net boven het water uit.

groet mick

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo mick

zo een boot drijft 2 keer
eeerst proberen om hem boven water stabiel en op de waterlijn uit te trimmen
NOOIT iets drijvends boven de waterlijn bevestigen
als de boot zo goed ligt hem laten duiken en dan kijken wat er nog moet gebeuren
meestal gaat de boeg eerst en blijft de kont boven water
dan moet je BOVEN de waterlijn in de boeg drijvend materiaal aan brengen
tot hij mooi recht onder water ligt
meestal lukt dat maar voor 80%

ik heb er ooit eens iets over geschreven met voorbeeldjes maar waar is dat gebleven hier op het forum

gr raf

hey Raf

Ik heb dat ook ooit eens gelezen op het forum, ik heb er laatst nog een keer naar gezocht
maar kon het niet meer vinden, zo zie je het forum begint groot te worden.

groet mick

hey

het kiellood moet dat ingekort worden ivm het gewicht omdat hij niet op de waterlijn komt,
of doen jullie met styrodur bij compenseren om hem op de waterlijn te krijgen.

groet mick

hallo mick

als je boot stabiel in het water ligt maar te diep dan kan je een stukje van het lood afhalen
wiggelt je boot over de breedte as (boot met twee handen onder duwen en los laten)
dan moet hij recht omhoog komen zonder wiebbelen
dan moet je juist onder de waterlijn styro plakken (makkelijk als de wtc er uit kan)dan verlaag je het zwaarte punt zonder gewicht toe te voegen en gaat je boot iets hoger drijven
en zelfs iets stabieler liggen
als je dat juist hebt en je vult je duiktank 80% dan zou hij tot aan de toren moeten weg duiken
druk je door dan duikt hij helemaal onder
het is een heel werkje waarmee je secuur moet werken
hij moet hoe stom het ook klinkt eerst goed boven water liggen daarna zie je wel hoe hij onder water zich gedraagt

gr raf

hey Raf

Ik ga dit stappenplan volgen kijken of het nu beter gaat, maar eerst vanavond op vakantie naar italie en dan uitgerust verder met de u-47, tot 30 sept.

groet mick

Tevens een redelijke betrouwbare test qua storinggevoeligheid van de ingebouwde apparatuur: Met het model op de wal en met ingeschoven antenne op de zender moet je makkelijk 80m weg kunnen lopen zonder dat servo's beginnnen te bewegen etc.

Zo deden wij ook altijd een rangecheck met de vliegtuigen met 35/ 40 mhz ontvangers.

Back