storing

hallo allemaal,

ik heb bij mijn scania de mfu ingebouwd maar heb last van storing als ik weg wil rijden. er klinkt dan een schele pieptoon, wat ten koste gaat van het motor geluid. als ik iets harder rij heb ik hier geen last meer van. ik heb dus vanmiddag een ontstorings setje gehaalt, maar hierdoor stoort ie nog meer. hebben jullie hier ook last van en zoja hoe is het op te lossen?
ik zat er ook al aan te denken om een andere motor te kopen in de hoop dat deze al ontstoort is, voordeel is dan dus dat er een realistischere snelheid ontstaat.

Hmm wat voor motor zit erin? Ik denk dat je motor stoort op je module.

En maak eens een foto van je bedrading.

Hoi V8-Nielso,

Komt die pieptoon vanuit je speaker ?
Of komt het meer van je motor vandaan ?

Vanuit je motor is een normaal iets... dit wordt veroorzaakt door je rij-regelaar.
Deze stuurd een "in hoge snelheid" (frequentie) een puls naar je motor.
Zeg maar... snel aan/uit,aan/uit enz...
Dit is meestal rond de 1 Khz á 2 Khz. en dit kun je goed waarnemen met je gehoor.

Mocht het uit je speaker komen, dan is er meer aan de hand.

Loopt de kabel van je speaker langs of vlak bij de motor ?
Indien ja, probeer dit te vermijden !

Hopelijk zal dit al voldoende werken.

Succes.

Hoi marten77,

het geluid komt uit de motor, zoals jij beschreef is dit goed te horen, maar weet je ook hoe dit op te lossen is? of moet ik hiervoor gewoon een andere motor kopen?

Hoi Niels,

Het zal inderdaad bij een ander type motor anders kunnen klinken.

Maar ik denk niet, dat het erg veel zou schelen !

Bij elke motor zul je het namelijk blijven horen.

Ik heb eerlijk gezegd nog niet bewust motoren vergeleken... of er duidelijk verscheel is te horen.
Wellicht andere forummers :)

Maar er is in elk geval geen storring in jouw truck ;) en das wel beterzzz...

Hoi marten77,

het geluid komt uit de motor, zoals jij beschreef is dit goed te horen, maar weet je ook hoe dit op te lossen is? of moet ik hiervoor gewoon een andere motor kopen?

Hoi,

Welke motor gebruik jij;de standaard motor of een andere.
Ikzelf gebruik in al m'n truckjes(op 1 na,deze heeft een carson/orion motor)de standaard motor en heb nergens last van.

Succes,

Jan

hoi tanker,

ja ik gebruik gewoon de standaard motor.
hmm apart dat jij dat niet hebt, en hoe rijdt die carson motor?

hoi en als je de trimer van de gas iets naar onder of boven schuift
piept deze da nog het kan ook aan de triming ligen dat deze niet juist is had dit ook bij mijn scania
grtz kenneth

hoi tanker,

ja ik gebruik gewoon de standaard motor.
hmm apart dat jij dat niet hebt, en hoe rijdt die carson motor?

Hoi,

Helemaal tevreden ben ik niet met deze motor ivm het motorgeluid van de MFU zonder trailer,met rijdt hij wel goed.
Ieder z'n mening over de truckpuller II ,maar deze wil ik in combinatie met een MFU niet meer toepassen(totaal niet realistisch tegenover het geluid)
Door de hoge snelheid van de standaard motor maak ik wel weer gebruik van een aparte reductie(super sterk en een realistische verhouding geluid/rijgedrag)

M.vr.gr.

Jan

Hoi Marten,

Ik maak gebruik van de MFU units,zonder wil ik geen truck(het moet herrie maken!)

M.vr.gr.

Jan

Hahaha...

Inderdaad Jan, herrie moet eruit komen :cool:

Als je hetzelfde effect wildt hebben bij 'zonder trailer', zoals je met een trailer rijd !
Dan zul je die micro-schakelaar bij de schotel moeten overbruggen.
en dan is het :banana: :p

Back