storinggg!!!

• Topicstarter Topicstarter Carre
  • Startdatum Startdatum
C

Carre

Guest
1e post hier 8)

maargoed ik zit met een probleempje:

ik heb dus storing met mijn zendertje *40AM* maar dit is heeel vreemd, ik heb pas een nieuw kristal en toen deed hij nog niet vreemd maar met het nieuwe kristal reageert hij heeel slecht bij het rijden, het gekke is als de moter niet aanstaat doet hij het wl perfect :? op een ander forum was iemand zijn elco losgelaten en die deed precies hetzelfde en is hem op dit moment aan het maken, maar bij mij is er op het eerste gezicht niks kwijt of weg, maar als een van jullie toevallig een futaba FP-R122JE ontvanger hebben liggen plzzz stuur even een fotootje of PM me ff :wink: :roll:

ik hoop van jullie te horen! bedankt alvast! :!:

is dit ook het geval met een Nitro motertje? :P maar iig hij zit zowiezo heeel ver van het motertje verwijdert.

toch bedankt!

Waarom zit er eigenlijk een nieuw kristal in? Als het oude door een crash ter ziele is gegaan heb je natuurlijk ook kans, dat de ontvanger daardoor stuk is gegaan. Deze is dan op z'n minst trillinggevoelig geworden. Dit kun je testen door met het heft van een klein schroevendraaiertje tegen de zijkant van de behuizing te tikken. Uiteraard doe je dit wel met een beetje beleid. Als bij het tikken de servo's spontane bewegingen maken is de ontvanger stuk en moet deze vervangen of gerepareerd worden.

dan doet ie niet dat getik :| ook niet als ik elk onderdeelte apart aftast of zelfs als ik me ontvanger ophang aan me antenne rietje blijft ie wel tikken.....

Is het een klok??? Ontvangers horen niet te tikken, hoor!

Als de ontvanger niet trillinggevoelig is en toch gaat storen als de motor draait, zijn er metaal-op-metaal kontakten in het model die storing geven. Bijvoorbeeld een metalen kwiklink op de carburateur kan een ontvanger gigantisch doen storen.

Heb je de ontvanger stijf op het chassis zitten, bv. met tire-wraps aan de radioplaat ?
Zo ja dan slaan de vibraties door tot in de ontvanger en god mag weten wat daar gebeurd....

Controleer ook tikkende metalen delen, een simpele snarenspanner kan al een dergelijke storing veroorzaken......

owwwwww jongens toch :-D :-D :-D :-D

this me gelukt :-o ik benw eer storings vrij 8-) :-D

hoe heb ik dit gedaan? nouw ik heb een hele bak onderdelen liggen van modelbouw en andere electronica shit :p ooit wou ik eens kijken hoe zo'n nikko auto in meklaar zit dus daar lag ook nog het printplaatje van, toen zag ik tussen de 'antenne' en de plek waar die op gemonteerd was een klein dingetje zittenvolgens mij condensatortje anders weerstandje, dus ik denk whatever valt altijd te probere die op dezelfde plek gesoldeerd 8-) en hij werkt weer super:d ik heb zelfs wat meer ontvangst, toen bed8 ik later hij lijkt wel verd8 veel op zo'n ding op zo'n electro motertje, de onstoorder.. hmm ik heb storing ik wil hem ontstoren, miss een onstoorder gebruiken?(A) maargoed, die ken je denk ik wel bij elke rc zaak krijgen..

bedankt iedreen:D

Er was dus heel wat anders aan de hand. Er was geen bereik meer. Als het eerste antennespoeltje stuk gaat heeft er gelijkspanning op de antennedraad gestaan. Er moet dus gecontroleerd worden of de isolatie nog heel is.

Je hebt nu een spoeltje uit een ander apparaat gehaald. Je hebt dan 99% kans, dat dit er eentje is van de verkeerde waarde en dat dus de antennekring van de ontvanger ontregeld staat. Alleen met de juiste waarde krijg je het originele bereik terug. Ik wil in dit geval niet l*llig doen, dus via een pb'tje wil ik je de juiste waarde wel opgeven. Normaal geef ik zulke info echter niet en vind ik, dat je zoiets gewoon moet (laten) insturen naar de servicedienst.

Back