Ok, ik dacht dus dat het gelukt was omdat hij het probleem gevonden had. Maar ik begrijp nu dat er nog geen oplossing is gevonden...
Tsja, hoe je verschillende regelaars goed instelt weet ik ook niet. Meestal lukt het mij in één keer...
En Ron,
foto's heb ik niet voor je maar ik kan je wel uitleggen wat er meestal mis is..
Het wikkeldraad met de isolatie is van een twijfelachtige kwaliteit, dat kan ook haast niet anders want met betere kwaliteit kun je niet van die goedkope motoren maken.
Doordat de kwaliteit minder is krijg je veel sneller draadbreuk op de plaats waar ze de motor uitgaan. Eén keer te vaak gebogen en het is al mis. Je weet zelf dat het geen optie is om op deze plek te solderen dus blijft alleen nieuw wikkelen over..
Tweede probleem is de isolatie van het wikkeldraad. Bij een duurdere motor kun je je nog een keer veroorloven om hem warmer te laten worden dan goed voor hem is, denk aan een te grote propeller en te hoge stroomsterktes. Dit moet je bij deze motoren dus niet doen, door een kortstondige (te) hoge temperatuur brand de isolatie van de draden af en gaat hij kortsluiten. Ik heb al een motor gehad die compleet aan elkaar gebakken was..
Jou 2e vraag...
Ik heb in het verleden de motoren wel eens anders gewikkeld dan ze origineel waren. Dit was omdat ik toen nog in een probeer-fase zat en zien wilde hoeveel verschil er zou zijn, nou die was er af en toe ;-).
Ik doe dat nu eigenlijk niet meer, of de eigenaar moet er om vragen, dan weer wel..
Ik ben uiteindelijk op een punt beland met het wikkelen dat ik de meeste theorie en praktijk begrijp en toe kan passen op mijn motoren. Dit was mijn insteek vanaf het begin en ik ben er tevreden mee. Bij mij gaat zelden een brusless meer de afvalbak in

.
Groeten,
Paul.