Als je denkt dat Nederland een vooruitstrevend land is, dan moet je een auto te keur aanbieden bij de RWD, deze wordt zelden goed gekeurd. Ook is het nog zo dat als je een "nieuw model" aanbiedt, dan moet dit in TWEEVOUD mbt een "crash-test", heb je nog steeds intresse :wink: ????
Het importeren van "zelfbouw kit's" heeft vele jaren bijna stil gelegen [in de negentiger jaren tot nu] omdat de motoren niet aan een of andere mileu-norm voldeden :? [met uitzondering van een Ford 1.8 motor, en die was niet echt intressant, stinken en stotteren, effe 110PK] terwijl bekende Europese fabrikanten [de oplichters] pas enkele jaren geleden "volledig" aan deze Europese norm voldeden [echt schandalig] Even een korte uitleg: als je een "nieuw ontwikkelde motor" [of van buiten Europa] op de europese markt brengt, dan moet die aan deze STRENGE mileu-norm voldoen, wanneer je een "geevalueerde motor" in een nieuwe auto plaats mag dat, ook al voldoet hij NIET aan de huidige MINIMUM mileu-eisen [en iedereen maar denken dat hij een schone europeaan reed

]. Hier heeft men dacht ik nu EINDELIJK een stokje voor gestoken. Ook mag je niet een "niet europese motor" in je kit plaatsen [vreemd terwijl de Jappaners al tientallen jaren wel van die ECHTE schone motoren kunnen leveren] het "enigste alternatief" is een 2.0l motor van Opel, en of we daar nu blij mee moeten zijn??????
Uiteraard ontkend de overheid dit in alle toon aarden, het feit dat maar enkele motoren door de RDW ter keur in ontvangst genomen worden, zegt genoeg.
De meeste Nederlandse kitcarbouwers vallen onder de Engelse vlag, om dit soort schandalige praktijken te omzeilen.
Bron: kitcarbouwers.
m.vr.gr. Per.