Hier mijn laatste project:
Een Strega van Paolo Pampana uit Italië, bedoelt voor de QM40-klasse.
Robbert van den Bosch vliegt met een brandstofaandrijving en ik wilde het eens elektrisch proberen.
In de neus een Neu 1515/2Y en een Jive 80+ HV.
Op 9S met een APC 7.4 x 8 (op de foto nog een graupner 7x6) zou het ongeveer 28.000 toeren moeten draaien. Goed voor 2,5kW.
In Amerika is al iemand die een F3D-kist heeft uitgerust met dezelfde aandrijving en die ging 201 mph!
Al met al weegt hij zo'n 2200 gram, wat ongeveer 500 gram zwaarder is dan een gewone QM40.
Ik wacht nu nog op de accu's, maar hoop snel de eerste vlucht te kunnen maken.
Groeten Joris
Een Strega van Paolo Pampana uit Italië, bedoelt voor de QM40-klasse.
Robbert van den Bosch vliegt met een brandstofaandrijving en ik wilde het eens elektrisch proberen.
In de neus een Neu 1515/2Y en een Jive 80+ HV.
Op 9S met een APC 7.4 x 8 (op de foto nog een graupner 7x6) zou het ongeveer 28.000 toeren moeten draaien. Goed voor 2,5kW.
In Amerika is al iemand die een F3D-kist heeft uitgerust met dezelfde aandrijving en die ging 201 mph!
Al met al weegt hij zo'n 2200 gram, wat ongeveer 500 gram zwaarder is dan een gewone QM40.
Ik wacht nu nog op de accu's, maar hoop snel de eerste vlucht te kunnen maken.
Groeten Joris
Laatst bewerkt door een moderator: