Strega elektro racer 2836 - 2700kv 3/4S 2200

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Look, 29 okt 2017.

  1. warbird

    warbird

    Lid geworden:
    31 jan 2013
    Berichten:
    226
    Locatie:
    wuustwezel
    kleur rood zou goed zijn, ferari schema erop
     
    nickos vindt dit leuk.
  2. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    Ja gaaf, dan zak ik hem rood maken. Kan je me een pb sturen. Wil je ophalen of verzenden ?
     
  3. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    Cor, we hebben de volgende kleuren voor de romp: blank, fel rood, fel blauw, zwart en chroom silver.
     
  4. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.553
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Pb gestuurd.

    Cor
     
  5. Gratje

    Gratje

    Lid geworden:
    8 jul 2015
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Ermelo
    Pb gestuurd.

    Gerard
     
  6. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Notificaties/meldingen
    Voor privébericht/conversaties kent het forum een paar handige opties zodat je o.a. berichten niet meer over het hoofd ziet. Je kunt een e-mail notificatie en/of een scherm-melding krijgen bij ontvangst van een privébericht/conversatie/post. Dit kan ook bij aantal andere forum-gebeurtenissen, zoals reacties in een discussie waarop je geabonneerd bent. Erg handig, je ziet niets meer over het hoofd :)

    E.e.a. is in te stellen door rechtsboven op je gebruikersnaam te klikken, daar zijn de diverse instellingen, ietwat onhandig, verdeeld over
    Conversaties versus profielposts
    PB = privé bericht, op dit forum heet het conversatie. Je start een conversatie met een gebruiker door te klikken op foto'tje of naam van de betreffende gebruiker, er opent een klein venstertje en daarin klik je op start een conversatie.
    Je kunt ook via profielposts communiceren, door op iemands gebruikerspagina te berichten te plaatsen, maar die berichten zijn openbaar op jouw @XXXXX profielpagina, iedereen kan ze lezen, en meedoen.
     
  7. nickos

    nickos

    Lid geworden:
    22 mei 2003
    Berichten:
    2.276
    Locatie:
    Heemskerk
  8. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    979
    Heb je meer informatie over de setup (motor, regelaar, aantal cellen, stroom verbruik)?
    Heb de kit hier ook liggen met een zwarte romp, moet hem nog bouwen. Maar nieuwsgierig waarmee jij vliegt, daar gaat hij goed mee vooruit.
     
  9. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    2836-2700 3S 2200 mah dus een tamme set up
     
  10. warbird

    warbird

    Lid geworden:
    31 jan 2013
    Berichten:
    226
    Locatie:
    wuustwezel
    ik heb de strega dinsdag ingevlogen op 4 s deze vliegt super, motor is type 3648 met schroef 7x5.5 dan gaat hij vrij snel maar nu ga ik over op 5s ik denk alleen dat ik de verkeerde prop draai?iemand een suggestie? ik wil hem heel snel hebben.
     
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Hoeveel KV is de 3648?
    Dat is makkelijker berekenen want 3648 zegt niks.

    GJ
     
  12. warbird

    warbird

    Lid geworden:
    31 jan 2013
    Berichten:
    226
    Locatie:
    wuustwezel
    de motor is 1450kv
     
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Warbird, je aandrijving gaat op 5S behoorlijk wat herrie maken.
    Je draait nu de 7x5.5 op 4S.
    Je zou die ook op 5S kunnen draaien maar je zou eigenlijk moeten weten hoeveel stroom je trekt ivm je regelaar.
    Ik zou, als je nog een redelijke vliegtijd wil hebben, niet verder gaan dan een 7x7.
    Je snelheid zal nooit extreem hoog worden omdat de Strega nogal dik en lomp is.
    Met een 7x7 zal je met goede opgewarmde accu's tegen de 240 km/u komen.

    GJ
     
  14. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    Heb je geen ECalculator oid, dat werkt wel handig, of heeft iemand ervaring met deze motor ?
     
  15. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    De enige redelijk betrouwbare calculator is Motocalc maar dan moet je ook wel de goede waarden invoeren,
    Gerben kan er goed mee toveren en weet ook welke waarden hij in moet voeren dus stuur hem anders even een berichtje.
    Uit mijn gegevens komt het volgende.
    Turnigy 3648-1450 motor, 150A regelaar en een celspanning onder belasting van ongeveer 3,4 Volt per cel.
    7x5 prop / 55A / 23000 rpm / snelheid 180 km/u
    7x8 prop / 74A / 22000 rpm / snelheid 260 km/u
    7x10 prop / 82A / 20000 rpm / snelheid 310 km/u

    Let op, de snelheden zijn propsnelheden, met een supergestroomlijnde pylonracer als bijvoorbeeld een Avionik zal je die snelheden redelijk benaderen.
    De Strega en soortgelijke kisten hebben zoveel weerstand in de romp en vleugel dat je daar heel moeilijk mee boven de 240 km/u mee komt.
    Je moet er dan zoveel extra vermogen instoppen, met een 7x10 prop zit je tegen de 240 km/u en dat kost 1400 watt input.
    Zou je naar de 300 willen dan zal je het vermogen waarschijnlijk moeten verdubbelen of voor een efficientere aandrijving gaan kiezen, zoals een motor met vertraging en een grotere prop.

    Grts Gert-Jan
     
  16. warbird

    warbird

    Lid geworden:
    31 jan 2013
    Berichten:
    226
    Locatie:
    wuustwezel
    ok tof ga ik dit weekeinde eens experimenteren, hoeveel watt ik trek, hij gaat snel hoor en vliegt super gemakkelijjk maar wil kijken hoever ik kan gaan met dit toestel
     
  17. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Kan je stroom en temperatuur meten?
    Ik zou dat wel in de gaten houden.
    Je regelaar moet minimaal 120A zijn om ook minder dan volgas te kunnen vliegen en je motor moet je na de vlucht wel gewoon een seconde of 10 aan kunnen raken.
    Als ie boven de 70 graden komt moet je uit gaan kijken, bij een graad of 90 is het einde verhaal.
    En bij dit soort stromen (boven de 20C) moet je ook je lipo's een uur opwarmen tot een graad of 38 anders sloop je die ook.

    En niets ten nadele van de Strega, het is een heel mooi model voor waarschijnlijk een hele mooie prijs maar hij is klein en dan lijkt alles snel te gaan.
    Ik weet niet of Look hem nog maakt maar als je echt snel wilt dan moet je hem om een Coyote vragen en dan een MH54 profiel voor de vleugel.
    Dan haal je wel de 270 of harder met de 7x10 prop.

    GJ
     
  18. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    Heb je al een rol gemaakt, hij gaat heel strak en blijft in een rechte lijn vliegen, Nick is ook dol op de Strega.
     
  19. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Een meter kost minder dan een verbrande regelaar en/of motor. Verdient zichzelf ruimschoots terug en helpt bij vinden van beste aandrijving/prop.

    Without a watt-meter you are in the dark. Until something starts to glow [​IMG] [​IMG]
    close out sale Hyperion Emeter II, with optical and electrical tach, servo tester, local&remote logging - RCG
    En als de stroom te hoog is, plaats je twee (drie, vier, ...) identieke data units parallel, kosten vrijwel niets meer. Uitgelezen stroom dan vermenigvuldigen met factor 2 (3, 4, ...).
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2019
  20. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    [​IMG]

    Mooi kissie Nick en juiste kleurkeuze !
     

Deel Deze Pagina