Stroomverbruik banden warmers

Hallo,

Heeft iemand enig idee hoeveel ampere de bandenwarmers van Muchmore trekken, zowel het setje met de eenvoudige regelaar als de CTX-W uitvoering (de duurdere).

Ik heb een MuchMore voeding van 24 amp, en wil daar eigenlijk met een splitter 2 laders (circa 4-6 amp laden) en twee sets bandenwarmers op aansluiten (de eenvoudige set en de CTX-W).

Kan iemand aangeven of de voeding dit trekt? Nog even een vraag: op de voeding zit een soort stelschroefje, en als ik die verdraai gaat de koeling harder of zachter, waar dient dit voor?

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Marcel

Wat voor accu's ga je laden ??
Neem aan 2s ??

Dan valt het verbruik van de laders wel mee , waarschijnlijk een ampere of 8 te samen...

Dan is het alleen nog de vraag wat de bandenwarmers aan stroom trekken...

Je hebt kans dat je met het stelschroefje de uitgaande spanning kan regelen meestal ergens tussen de 12 en 14~15v... Je koelfan draait waarschijnlijk rechtstreeks op de uitgaande spanning mee en veranderd dus in toerental mee met de spanning.

Hang er maar eens een multimeter aan en draai aan het schroefje ;-)

Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5

Ja 2S akku's, tussen de 4-6 ampere, rond de 1C, dus dat is maximaal 12A, en de twee sets bandenwarmers, ik weet niet hoeveel die gebruiken.

Marcel

Hoeveel dan? Ik ben niet zo'n technicus op dit vlak hoor, vandaar mijn vragen voordat ik de voeding overbelast.

Mvg
Marcel

als die van mij net aan gaan trekken ze ongeveer 6A. Daarna als ze op temperatuur zijn, hebben ze minder nodig om op temperatuur te blijven.

Zoals ik al zei een ampere of 8 misschien 9 waarschijnlijk , das vrij goed gegokt denk ik..

Het gaat om wattage niet het aantal ampere's..

Bij het laden van een 2s op 6A trekt een lader 50.4watt zeg ongeveer 55 watt met wat verliezen rekening houdend. De lader zet de spanning inwendig om naar een lager voltage in jouw geval.

Jouw voeding levert op 12v 288watt en op 13.8v ruim 330watt.

Als je daar de 110watt van je laders afhaalt heb je dus afhankelijk van de spanning nog zo'n 180 tot 220watt over voor de banden warmers.

Voor de banden warmers heb je onder ideale omstandigheden dan een ampere of 15 over , maar rekening houdend met wat verliezen en stress op de voeding zou ik uitgaan van ongeveer 12A beschikbaar voor je warmers.

Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5

Hey Marcel..

Ik heb net ff bij m'n eigen dubbele lader gekeken...
Met 2x 2s accu's op 6A trekt mn lader volgens de voeding bij 12v +/- 9A en bij 13.8v +/- 8A.

M'n schatting klopte dus aardig....

Als je de spanning van jouw voeding ff nameet ook terwijl je aan het stelschroefje draait , kunnen we een redelijke inschatting maken van wat je overhoudt voor je bandenwarmers ;-)

Back