Stuntmode

Vraagje, ik wil mijn negatieve pitch in stuntmode veranderen, zodat je in stuntmode begint bij 40,45 en dan 50 middstick en dan verder gewone pitchcurve, aangezien ik toch nog geen 3d doe en af en toe een choke momentje heb waarbij ik automatisch stick down druk ipv hold.. maar nu vroeg ik me af of dit wel verstandig is ivm aanleren van rare dingen of iets dergelijks.

Gr Serge

Laatst bewerkt door een moderator:
ik zou het volgende proberen.

ik heb in t begin ook alleen maar met positieve pitch gevlogen en een beetje negatief om de heli ook weer neer te krijgen. toen dat goed aanvoelde ben ik met positief en negatief gaan vliegen.

Oftewel midstick 0 graden ( of 2-3 graden, hoovert net wat sneller ) en dan ong. 12 graden positief en negatief. In mijn Devo 10 is dat dan

Point L = -55 %
Point M = 0 %
Point H = +55 %

Zo leer je een beetje vliegen met positief en negatieve pitch en hoe je heli erop reageert.
En als dit vertrouwt aanvoelt zou je verder kunnen gaan met 3d vliegen waarbij je dus ook gebruik gaat maken van je negatieve pitch.

en probeer jezelf aan te leren dat je weet waar de throttle hold switch zit en je die zonder te kijken kunt vinden met een vinger. Want als je dus met volledig positief en negatief vliegt...zul je die wel moeten gebruiken als je het gas plots moet uitzetten.

Gewoon de stick niet naar beneden douwen, maar de throttle hold erop. gaat je veel ergernis schelen als je straks naar een grotere heli overstapt.

Welke mode je ook gebruikt, en welke pitch curve, of je jezelf nu aanleert Throttle Hold te gebruiken of niet, dat doet er helemaal niet toe:
Je mag NOOIT je pitch "dichtklappen", onder geen enkele omstandigheid....

Wat niet wil zeggen dat je geen throttle hold moet gebruiken, begrijp me niet verkeerd: je moet alleen zo snel mogelijk afleren dat gas dicht te klappen in panieksituaties....

Groet, Bert

met eens wat Anko schreef,

leer niet dingen, die je later toch weer afleren moet, omdat het niet werkt.

Ik stuurte ook met -2 graden, 5 graden op midstick, en 10 graden,
makkie te sturen dacht ik,
maar nu ik negatieve pitch nodig heb,
staat ook de stick heel anders, dat was veel wennen, dus niet doen

groetjes van Uwe

Helemaal gelijk Uwe, Ik heb het zelfde gehad in het begin, een of andere uilebal op een forum had me geadviseerd te hoveren bij midstick, kom je wat verder en wil je beginnen met loopings enzo, en je dus graag 0 graden hebt op midstick......Koste me een 450 ;-)

Ik zou dus adviseren gewoon 0 graden te houden op midstick,

dus bij -10 0 en +10 ( of 11 of 12 net wat je wil)

Dan je low stick afstellen met de pitch meter op -2 graden.

just my 2 cents.

(er zal wel weer en hele discussie uit gaan breken waarom wel of waarom niet 0 graden :lol: )

dus daarom ook

just my 2 cents.

Het mooiste is dat ik er nog niks van begrijp met dat -10 0 +10 en -2 negatieve pitch....

Ik heb swso 0 bij midstick, gewoon zo ingesteld via de servoarmpjes, ik hoover pas bij bijna 1e streepje had alleen mijn negatief op -5% gezet in spectrum -45 bij stick down omdat ik mijn negatieve pitch op moment niet gebruik en ik mijn inziens wel het juiste leer qua sticks met midstick 50(0) en stick boven 100 maar waar ik niet als ik land mijn heli te hard op de grond duw aangezien het maar 45 is en dus weinig stuwing naar beneden creëer. Zie het als een ingebouwde zekerheid nu ik nog geen 3d doe..
Ik zal de waardes weer terug zetten op 0 50(0) 100(dit zijn de instellingen op de spektrum dx6i.

Ik klap mijn gas praktisch nooit dicht en gebruik sowieso de throttle hold.
Ik ben sowieso voor 0 op midstick als je 3d vliegt maar doe je dit niet en ben je het niet van plan als je bijvoorbeeld de scale kant op gaat zou ik zeggen waarom niet? Je gebruikt je negatieve pitch minder en je hebt minder neerwaartse stuwing nodig dus waarom zou je dan niet je positieve pitch wat vlakker laten lopen..

Gr Serge

Ik ben al lid en heb al een aantal dingen bekeken maar ik check deze meteen ff

schaal heli vlieg ik wel met dat spectrum
-2 ... 5,5 ... 8 dus hover bij midstick,

maar dit is een heel ander verhaal !!!!

Back