Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Hallo allemaal,
Ik heb het geprobeerd. Ik kreeg alleen een beetje vreemd resultaat. Als de schakelaar uit was, kon ik mijn motoren apart besturen. Toen ik de schakelaar aan zette ging mijn slave motor volgas draaien. En mijn master kon ik gewoon met de knuppel besturen. Ik heb gewoon alles gedaan zoals gezegd. Wat nu?
Ik denk zo maar (en ik weet het eigenlijk wel zeker), dat je de twee rechter draadjes op de schakelaar hebt verwisseld. De middenaansluiting van de schakelaar gaat naar de print en dus niet naar de 'slave'knuppel.
Zullen we wedden, dat je toch iets niet goed hebt gedaan?
Wat heb je als signaaldraad gebruikt? De snoertjes aan de kruisknuppels hebben drie draden met de kleuren zwart, rood en oranje. De rode is de signaaldraad. Zwart en oranje zijn de (5 Volt) voeding.
@Corrien,
Dat heb ik dan al verloren Ik heb verleng snoertjes gekocht, gelukkig, en daar heb ik de witte gebruikt. Ik weet niet of die in het midden zit. Dat moet ik dan controleren.
Morgen probeer ik het opnieuw,
Bedankt weer.
Gr. Geert
Actie geslaagd. Het heeft alleen nog wat perfectie nodig. Als ik gas geef in de 'master mode' begint mijn rechter motor eerder te draaien dan mijn linker. Als ik achter uit gas geef draait mijn linker eerder dan mijn rechter. Dit kan ik niet trimmen want het tijdsverschil(voor dat ze gaan draaien) tussen mijn motoren blijft het zelfde. Zijn hier nog tips voor.
De losse Twin Sticks zijn lastig en een nieuwe F14 Navy is duur... zijn er modernere zender/ontvanger combo's met dual throttle die wel nog volop te krijgen zijn?
zover mij bekend is zijn er momenteel geen alternatieven op de markt.
Er is ooit iemand geweest die ze zelf maakte mogelijk dat de tekeningen daarvan nog ergens terug te vinden zijn.
Het toestel heeft voor beide motoren een eigen regelaar. Standaard komen die in een Y-kabel bij elkaar voor het throttle kanaal. Die Y kabel pas ik niet toe, de ene motor sluit ik in de ontvanger aan op het throttle kanaal en de andere op een vrij kanaal (aux).
In de zender heb ik het throttle kanaal gekopieerd naar het aux kanaal en vervolgens het rudder kanaal zowel naar het throttle als naar het aux kanaal gemixt. Vervolgens is het een kwestie van instellingen aanpassen om de gewenste reactie te krijgen bij rudder-input.
In mijn huidige Spektrum DX6 gaat het op een iets andere manier, maar ook prima. In beide zenders kan ik de differentiële besturing ook onder een schakelaar zetten, voor als je het niet nodig hebt.
@Geert: weet je zeker dat je regelaars beide op vooruit staan wanneer je vooruit wilt en achteruit wanneer je achteruit wilt?
Want wanneer de 1 later begint te draaien dan de ander dan kan dit komen doordat de regelaars in de tegenovergestelde richting staan?
Als je dat bedoelt als reactie op mijn bericht: nee hoor, zo krijg je differential thrust: gas geven, rudder in het midden: beide motoren draaien even snel. Rudder naar rechts: rechtermotor draait langzamer, toestel draait naar rechts. Linksom idem dito.