Stuurhut Smit Nederland

• Topicstarter Topicstarter rudma
  • Startdatum Startdatum
R

rudma

Guest
Hallo,

Heeft de Smit Nederland (billing) in de stuurhut een trap naar beneden? In de bouwtekening zie je dit namelijk niet maar ik heb foto's van modellen gezien waar bij men wel een trap heeft gemaakt.

displayimage.php

Groet,

Rudi

Robin,

Klopt. Deze foto vond ik een tijd geleden op een duitse site. Is de trap ook aanwezig in de Smit Nederland?

groet,

Rudi

@ rudma
Dat zou ik niet weten want ik ben zelf ook niet in het bezit van een smit nederland.
Je zou misschien het misschien kunnen vragen aan de mensen op het
tugspottersforum , of misschien kan je hier mensen vinden die ook een smit nederland hebben.
mvg robin

@rudma
Over welke foto heeft u het :roll:
En over welke Smit nederland hebben we het dan :want bij mij is de stuurhut aan de voorkant ook schuin he.
En op de foto volgens mij recht naar beneden :oops:
mvg
Frederik :D :D

Als ik de foto zo zie dan denk ik het van wel.

Bij de Smit Nederland zit namelijk precies zo'n zelfde laag scheidingswandje.

Billing Boats heeft het alleen niet in het model overgenomen, wel jammer eigenlijk want er is ruimte genoeg voor. Vergeet de trapleuningen niet!

@wiggie
Ja je heb groot gelijk heb niet goed gekeken :oops:
Maar dat van die trap dat heb ik echt niet :|
Kan ik misschien mooi veranderen ben hem toch aan het restaureren he
mvg
Frederik :D :D

Op de schepen waarop ik gevaren heb zat er vloerbedekking op de trap.

Zal Frederik ook nog vloerbedekking op de trap moeten leggen maar misschien hebben ze dat bij de Smit Nederland niet.

Hallo,

Ik heb deze foto ooit eens gevonden op een duitse site.
Stuurhut.jpg

Ik was informatie voor de bouw van de Smit Nederland aan het zoeken en kwam dit tegen. De bouwer heeft voor ik zover kan herinneren geen bouwpakket gebruikt maar alles zelf gemaakt 1:20. De site is 'down'. Helaas want er stonden mooie foto's en ideeen tussen.

Hierbij nog een foto gemaakt op de Opendag in Biddinghuizen. Smit gemaakt van aluminium(?); stuurhut heeft hier ook een trap naar beneden dus ik denk dat ik de trap ook ga maken.
normal_stuurhut_2.jpg

Groet,

Rudi

Is die laatste foto niet die boot die geheel uit ZINK is gemaakt ?
Haha, wil de eigenaar nog steeds niet beginnen met de lak :D
Sprak hem op de één na laatste modelbeurs in Zwolle al.
Toen zag hij al op tegen het lakken/spuiten, omdat dan al zijn
noeste arbeid verstopt zou worden onder verf.
EN GELIJK HEEFT IE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zelden zo'n mooi schip gezien.

Gerwin

De Smit Nederland en de Smit Frankrijk zijn,waren, vrijwel identiek.
De Frankrijk ben ik zelf op geweest en daar is ook een trap naar het stuurhuis. Vanuit het kombuis aan BB loop je dan zo over SB naar boven.
Ook is er onder nog een trap naar de machinekamer en ook de nachtverblijven zijn daar aan SB. Nachtverblijf is een groot woord, want als je daar een erectie krijgt, is het niet meer mogelijk om je zelf om te draaien!
Ik heb daar ook nog een foto gemaakt van het interieur van de stuurhut en deze zet ik er even bij.

stuurhuis..jpg

Groetjes Hans.

Zou het niet normaal zijn, dat je op schepen die ook op zee kunnen opereren, dat je vanuit de stuurhut overal kan komen.

Hoe dacht je met zwaar weer buitenom te gaan, je loopt een nat pak op en het risico om van boord te spoelen.

Back