M
melly
Guest
Hallo,
Mijn 1e vliegtuig was een easystar.
Deze had ik uitgerust met HS81 servo's.
Als 2e toestel kocht ik een Spacescooter..
De servo's uit de EZ gehaald en in de Spacescooter gemonteerd.
Aangezien ik deze onderdelen ook in dit toestel wil behouden heb ik alles verlijmd.
Nu wat weekjes later wil ik weer met mijn EZ vliegen dus opnieuw servo's besteld.
Dit keer geen HS81 maar servo's bij RCtechnics besteld.
Deze zijn het geworden:HET-RC voor 8.50 de stuk (geen geld).
Dit zijn de specificaties:
9gr servo specs:
Coreless motor - Nylon gear
Afmetingen: 22mm x 11.5mm x 27mm
Gewicht: 9.0 g
Snelheid 4.8V : 0.12sec/60
Torque 4.8V: 1.2 kg/cm
Operating Voltage:4.0-7.0 Volt.
Na alles netjes weer in de EZ gemonteerd te hebben viel mij bij het testen wel op dat de roeren niet zo mooi terug kwamen op de neutraal stand.
Ze bleven steeds iets steken in de richting welke je het laatst gestuurd had (vooral het hoogteroer).
Affijn...vandaag wilde ik weer gaan vliegen dus ik wierp de EZ de lucht in en al snel merkte ik dat hij erg belabberd vloog.
Als ik iets up gaf reageerde hij zeer extreem als of mijn roer bijna volledig uitsloeg en hij bleef ook in deze positie hangen.
Ik moest dus down geven om hem uit de (bijna) looping te halen en dit resulteerde weer in een duikvlucht waar hij in bleef (ondanks dat mijn stick weer op neutraal stond) waardoor ik weer een beetje up moest geven om hem weer hier uit te trekken.
En zo ging het eigenlijk maar door.
Of ik nu hoog of laag gaf..de reactie was zeer extreem,alsof ik de stick bijna voor 70% naar boven of beneden duwde en hij blijft ook in deze positie hangen.
Echter op de grond valt er niets raars op te merken.
De roeren komen redelijk netjes terug en reageren ook niet heftiger dan de mate waarin ik mijn stick beweeg.
Echter zodra ik weer in de lucht zit heb ik weer hetzelfde vlieggedrag..
Zeer extreme uitslagen op geringe stickbewegingen en het hoogteroer blijft ook steeds hangen.
Staartroer nog niet echt gek zien doen al vind ik wel dat hij nu erg traag en moeizaam stuurt.
Mischien dat dit ook niet lekker gaat maar daar had ik nu nog niet op gelet.
Duidt dit op verkeerde servo's? of moet ik het zoeken in mijn zender/ontvanger die de kolder heeft :?
Mvrgr.Melvin
Mijn 1e vliegtuig was een easystar.
Deze had ik uitgerust met HS81 servo's.
Als 2e toestel kocht ik een Spacescooter..
De servo's uit de EZ gehaald en in de Spacescooter gemonteerd.
Aangezien ik deze onderdelen ook in dit toestel wil behouden heb ik alles verlijmd.
Nu wat weekjes later wil ik weer met mijn EZ vliegen dus opnieuw servo's besteld.
Dit keer geen HS81 maar servo's bij RCtechnics besteld.
Deze zijn het geworden:HET-RC voor 8.50 de stuk (geen geld).
Dit zijn de specificaties:
9gr servo specs:
Coreless motor - Nylon gear
Afmetingen: 22mm x 11.5mm x 27mm
Gewicht: 9.0 g
Snelheid 4.8V : 0.12sec/60
Torque 4.8V: 1.2 kg/cm
Operating Voltage:4.0-7.0 Volt.
Na alles netjes weer in de EZ gemonteerd te hebben viel mij bij het testen wel op dat de roeren niet zo mooi terug kwamen op de neutraal stand.
Ze bleven steeds iets steken in de richting welke je het laatst gestuurd had (vooral het hoogteroer).
Affijn...vandaag wilde ik weer gaan vliegen dus ik wierp de EZ de lucht in en al snel merkte ik dat hij erg belabberd vloog.
Als ik iets up gaf reageerde hij zeer extreem als of mijn roer bijna volledig uitsloeg en hij bleef ook in deze positie hangen.
Ik moest dus down geven om hem uit de (bijna) looping te halen en dit resulteerde weer in een duikvlucht waar hij in bleef (ondanks dat mijn stick weer op neutraal stond) waardoor ik weer een beetje up moest geven om hem weer hier uit te trekken.
En zo ging het eigenlijk maar door.
Of ik nu hoog of laag gaf..de reactie was zeer extreem,alsof ik de stick bijna voor 70% naar boven of beneden duwde en hij blijft ook in deze positie hangen.
Echter op de grond valt er niets raars op te merken.
De roeren komen redelijk netjes terug en reageren ook niet heftiger dan de mate waarin ik mijn stick beweeg.
Echter zodra ik weer in de lucht zit heb ik weer hetzelfde vlieggedrag..
Zeer extreme uitslagen op geringe stickbewegingen en het hoogteroer blijft ook steeds hangen.
Staartroer nog niet echt gek zien doen al vind ik wel dat hij nu erg traag en moeizaam stuurt.
Mischien dat dit ook niet lekker gaat maar daar had ik nu nog niet op gelet.
Duidt dit op verkeerde servo's? of moet ik het zoeken in mijn zender/ontvanger die de kolder heeft :?
Mvrgr.Melvin