Stuurservo ace rc ds1015 afstellen

Beste modelbouwers.
Ik heb onlangs de losi eight e rtr buggy met avc gekocht. En nu heb ik dit weekend de originele stuurservo stuk gereden. Dus heb ik er een andere servo ingestoken van mijn andere buggy. (de ace rc ds1015 high torque servo). Nu is alles gemonteerd en de servo werkt, maar hij gaat zowel links als rechts net iets te ver over zijn eindpunt van de stuurinrichting. Maar aangezien mijn zender een spektrum dx2e met avc is, dient de st rate knop om de avc te regelen. En kan ik dus niet mijn servo afregelen. Nu komt mijn vraag: Weet iemand hoe de servo dan wel kan afgeregeld worden dat hij niet meer te ver gaat? Alvast bedankt! Mvg Joris.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt 2 opties.....

1 Het boutje waarmee de stuurstang aan de servoarm zit verplaatsen richting het midden.

2 een kortere arm op de servo zodat deze zijn volle slag kan maken voordat de boel klem loopt.

Andere opties zijn er niet want de servo's zijn niet te programmeren.....

AVC is de doodsteek voor deze hobby, in ieder geval de sporttak van deze hobby....

Voor mij hoefde die avc ni echt. Ze hadde ipv die avc een deftige servo mogen steken van mij. Maar voor de rest geen slechte rtr buggy moet ik zeggen [emoji6]

Gewoon een receiver aanschaffen zonder AVC.
Wel wat kosten maar meteen alles opgelost..

Kijk ff wat een SR201 2-channel receiver zou kosten.

AVC is de doodsteek voor deze hobby, in ieder geval de sporttak van deze hobby....

Wat bedoelt u met de sporttak, bedoelt u dan racers, of bashers?
Voor bashers maakt het niet veel uit denk ik?
Maar ik heb nog nooit met AVC of iets dergelijks gereden, dus het is meer een vraag dan een punt maken!

Mensen die AVC nodig hebben om rond te kunnen komen of daaraan gewend raken zullen nooit bij een (club) wedstrijd kunnen rijden waar je dat niet mag gebruiken ;)

Yep, AVC voor de racesport is als de D-box voor het driften en traction control in de Formule-1, men moet het ook zonder kunnen en eigenlijk moeten ze zonder rijden.

Het is gewoon een foute ontwikkeling wat weer een stukje betrokkenheid bij de afstelling van de auto en het gevoel in de auto weg haalt.

Voor mij maakt het allemaal ni uit, en is het maar om te bashen en mooie jumps te maken. Kortom gewoon plezier maken [emoji6]
Mijn andere buggy is 2wd zonder iets, en kan ik ook lekker mee door de bocht gaan..

AVC is ook alubedrijf hier uit de buurt :)
AVC is dus een traction control, eps? Wel spectaculair, maar idd pretbederver gezien je skills lager mogen zijn... Ik rij geen wedstrijden en maar af en toe een parcors, maar het is net één van de leuke dingen eraan, proberen de auto in bedwang te houden..
Maar hoe is dat dan de oorzaak van het probleem van de ts? Te ver over eindpunt zou je toch ook hebben zonder AVC, of niet?

Dat klopt inderdaad maar in dit geval verhindert de AVC dat hij de endpoints kan instellen.

Maar als er een andere ontvanger wordt gemonteer zoals de sr201 dan is het opgelost. De AVC zit namelijk in de receiver ingebakken.

De uitslag van de servo is blijkbaar gekoppeld aan de gevoeligheid van de AVC. Vreemd eigenlijk want op de zender is de D/R functie toch echt een bereik instelling met een gewone ontvanger en kan ik mij niet indenken dat het bij een AVC ontvanger een andere functie heeft.

Maar AVC is niet nieuw, het is gewoon een gyro en zal ook als D-box werken.

Ja servo valt alleen mechanisch te regelen met avc met een dx2e. Dus heb ik hem mechanisch geregeld waardoor het nu beter is. Maar heb gisteren nog gereden op men parcourtje en moet eerlijk zijn, die avc remt men buggy iets te veel af als ik hem volledig open zet. En dat is natuurlijk minder prettig [emoji57]
Dus misschien er toch eens over denken om hem eruit te kieperen [emoji1]

Back