Stuurservo doet raar Nitro rustler 2.4Ghz

Ik heb sinds vandaag een nitro modelauto rc gekocht

nu heb ik een probleem.
als ik de auto aanzet dan brand alles op de servo groen
het stuursysteem staat dan ook in de goede stand.
als ik nu mijn handzender inschakel stuurt de auto direct
volledig naar links als ik de handzender reset doet hij het weer
normaal ma das maar voor korte duur hoe kan ik het probleem oplossen
of is mijn handzender kapot?
hij heeft het overigens de hele dag gewoon gedaan en heb de batterijen totaal 6volt ook al vervangen tevens ook al van de handzender.

Sorry maar ik kan er absoluut niet uitkomen wat je bedoelt..

Zet ten eerste je zender aan en dan pas je ontvanger.

Op een servo zitten geen lampjes dus ik denk dat je je ontvanger ermee bedoelt als er een groen lampje brandt..

Wat ik eruit kan halen lijkt het er meer op dat je failsafe aanslaat en je stuur naar links draait. Misschien is je ontvangeraccu leeg omdat je aangeeft dat hij het de hele dag al goed doet.

Probeer in duidelijke zinnen aan te geven wat je bedoelt.. Dat leest voor ons een stuk makkelijker.

Voor iemand van 24 mag ik verwachten dat die van een goede opleiding heeft genoten en weet hoe zo correct mogelijk Nederlandsch te schrijven, doe dat ook!
Je helpr niet alleen ons er mee om je verhaal duidelijk te maken maar je helpt ook jezelf er mee door een antwoord te krijgen.

Als de auto nieuw is en je hebt echt nergens tegenaan gereden zou ik je adviseren om terug te gaan naar de winkel, voor zoiets bestaat er namelijk garantie maar vreemd genoeg lijkt niemand dat nog te gebruiken.... (je bent niet de 1e). Heb je de auto ergens tegenaan gereden kan het zijn dat het servoheveltje over de as verdraaid is.
Mocht het een 2e handsje zijn heb je mogelijk het probleem van een ander gekocht of inderdaad zijn je batterijen leeg.

Wat je kunt proberen is de stekkertjes in je ontvanger op CH1 en CH2 (of TH met ST) met elkaar te wisselen, gaat het probleem mee naar de andere servo zit het in de besturing, blijft het probleem bij dezelfde servo is het de servo.

Ik mag dan wel 24 zijn maar problemen zijn vaak moeilijk te omschrijven. sorry hiervoor.

ik heb zoals gevraagd de batterijen vervangen dit helpt in zekere zin.
heb nu ook middels de handleiding de handzender en ontvanger gereset
nu doet hij het weer naar behoren alleen is nu zijn maximale stuurstand
iets kleiner geworden. mogelijk kan ik dit nog met de handzender bijstellen.
ik hoop dat het probleem dan toch aan de batterijen heeft gelegen.

ik heb inderdaad nog garantie en ga dus ook zeker even met het probleem terug naar de winkel.

p.s. jongens bedankt voor de snelle reactie's

Back