stuurservo probleem

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door lissecity, 16 dec 2012.

  1. lissecity

    lissecity

    Lid geworden:
    28 apr 2012
    Berichten:
    70
    Locatie:
    lisse
    Nu eindelijk me nieuwe stuurservo gemonteerd en het storings probleem is nog steeds aanwezig.wie heeft nog advies om dit probleem op te lossen
    B.V.C.q.
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Gebruik je 4 losse cellen in een houder of gebruik je een accupack?
     
  3. lissecity

    lissecity

    Lid geworden:
    28 apr 2012
    Berichten:
    70
    Locatie:
    lisse
    Ik gebruik 4 losse cellen.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat zijn dus 8 mogelijke slechte contacten in combinatie met accu's die niet veel stroom kunnen leveren en dan heb ik de 4 of 5 klemverbindingen in de houder nog niet meegerekend. Ik wil niet zeggen dat het de oorzaak is maar dergelijke houders moet je gewoon direct vervangen voor een zgn. humpack want ze zijn vaak wel een bron van problemen.
     
  5. lissecity

    lissecity

    Lid geworden:
    28 apr 2012
    Berichten:
    70
    Locatie:
    lisse
    Dan gaat ik maar daar maar eens naar opzoek
     
  6. dustyrick

    dustyrick Guest

    Ik weet niet hoeveel je er nodig heb, maar bij de meeste modelbouw winkels in Nederland zijn deze vrij prijzig.

    Hier kosten ze maar een 10'tje.

    Core RC 1600mAH NiMh 6v RX Stick Pack CR041

    Dus als je er dan 2 of 3 bestel dan vallen de verzendkosten ook reuzen mee..
     
  7. lissecity

    lissecity

    Lid geworden:
    28 apr 2012
    Berichten:
    70
    Locatie:
    lisse
    Ik denk dat die niet gaat passen. Ik heb al een ander besteld en gelijk ook maar een battery level indicator.
     
  8. dustyrick

    dustyrick Guest

    Ze zijn er ook in 'humppack' vorm. ;)
     
  9. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
  10. lissecity

    lissecity

    Lid geworden:
    28 apr 2012
    Berichten:
    70
    Locatie:
    lisse
    Ik heb een protek 1600 besteld voor 19 dollar
     
  11. snoezzle

    snoezzle

    Lid geworden:
    11 dec 2012
    Berichten:
    92
    Locatie:
    noord-antwerpen
    Hoi ik heb juist deze post eens gelezen en het komt me allemaal nogal bekent voor.

    Mijn eerste auto was ook een hpi maar dan een pulse buggy,servo was nogal snel kapot en toen ook die savox er in gestoken,had toen de zelfde problemen.

    Lang liggen sukkelen en kloten met baterijtjes en hump-packs tot ik er eens een klein helikopter lipo-baterijtje (7.2v) er in stak : storingen waren plots weg.

    Het Probleem is dat de savox zoveel stroom neemt (6v continu) dat de rest zo weinig krijgt dat ze beginnen storen en gek doen.

    Volgens mij moet je gewoon even enkele euro's uitgeven aan een li-fe-po baterij pack,dat geeft 6.6 v continu en veegt je problemen van de baan.

    een hump pak werk ook maar 6v 1600 mah trekt die savox vrij snel leeg
     
  12. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Met 1 savox kom je nooit in de problemen met een humppack van 6V, die trekken dat wel.

    Ik heb zowel mijn buggy- en truggy gereden met 2 savox servo's (1258tg op gas en 1256tg op stuur) en nooit problemen gehad. Ook niet in finales van een half uur. En dat was met een Nihm van 1600 mAh. Voor life moet je weer een lader hebben die dat ondersteund ed.
    Een humppack is constant genoeg kwa spanning en leveren voldoende vermogen voor 2 servo's.

    Volgende jaar ga ik over naar de high voltage servo's van Savox, zowel op de buggy als op de truggy, dit icm lipo. Ben benieuwd :).

    Enne spanning is voor elke servo altijd 6V, je bedoelt dat een savox meer verbruikt (hogere stromen, hoger vermogenverbruik) en dat is correct. Savox servo's verbruiken een beetje meer, maar niet in die mate dat een gewoon nihm humppack niet meer voldoet.
     
  13. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Wat betreft stroomtrekken van savox ben ik het niet helemaal met je eens Stewie.
    Het is denk ik ook wel afhankelijk van de hump die je gebruikt.
    Ikzelf heb in een truggy en op een savage met savox gereden en ben om dezelfde reden er vanaf gestapt.
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik verrij met 2 snelle Savox servo's in mijn 1:8 onroad zo'n 550mAh in een half uur dus een gemiddelde van 1.1A. Kan wel kloppen want ik heb ooit ruim een uur op een 1600 pakket gereden zonder dat die leeg was. Dat stroom trekken valt wel mee.

    Waar je voor moet oppassen (en dat geldt voor iedere servo) is dat de eindpunten niet tegen het mechanisch blokkeren aan komt want dan schiet de stroom omhoog en inderdaad de spanning omlaag.
     
  15. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    overbelasten geeft verrotte motortjes in de servo's, wat ook voor extreme pieken zorgt
    mn heli is daardoor een keer uit de lucht gekomen, terwijl die toch een stroomvoorziening van minimaal 6 ampere had op dat moment..
     
  16. snoezzle

    snoezzle

    Lid geworden:
    11 dec 2012
    Berichten:
    92
    Locatie:
    noord-antwerpen
    Als je een uur kan rijden met een hump-pack is leuk voor iemand die buggy of truggy-cups rijdt maar voor iemand met een savage (basher dus) is een uurtje niks natuurlijk,en als het uurtje dan om is gaat hij toch op de loop met alle shade vandoen

    Zelf ben ik ook geen wedstrijdrijder gewoon een clubrijder en als je dan een paar uur kan rijden zonder van batery te wisselen is toch wel erg leuk.

    Ik ben na dezelfde problemen overgestapt naar lifepo en heb er nog geen moment spijt van gehad.
     
  17. petertjes

    petertjes

    Lid geworden:
    9 apr 2009
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Belgie (Bocholt)
    Ik zou NIET voor een Life op Lipo gaan als niet wedstrijd rijder.
    Waarom!
    Omdat het leeg gaan van de accu erg snel is en direct schade aan de accu geeft. Een lege lipo of life is dan direct kapot.

    Een gewone accu kan gewoon leeg getrokken worden zonder schade aan de accu. En je merkt het omdat het sturen steeds langzamer gaat, de spanning wordt steeds lager als de accu bijna leeg is. Bij een Lipo of Life is deze direct weg, waardoor er gelijk problemen onstaan.

    En zeker omdat de TS een beginner is.

    gr.
    Peter
     
  18. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    en bij gebruik van zulke accu's zul je snel naar voltagebegrenzers moeten grijpen..

    je hebt trouwens wel lampjes die het voltage van je lipo weergeven
    op de heli heb ik er ook 1 zitten, die zie je van kleur verspringen als de lipo leger raakt
    nu zal dit op een auto wat lastig zijn, omdat je lampjes wat minder goed ziet zitten
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Als een verse NiMh pakket niet genoeg energie geeft is er duidelijk iets meer aan de hand....

    Vergeet ook niet dat een LiPo of LiFe voor veel nitrorijders ook vaak een andere lader betekent.
     
  20. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Ik verzeker je dat truggy rijden op droog astro enorme grip geeft en veel van de servo vergt. Zonder blokkeren zal je daar als basher nooit aankomen. Ik heb er nooit problemen mee gehad.
    Mijn eindpunten van zowel de stuurservo als de gas/rem servo staan wel juist. Dus niet aan de carburator op max laten trekken maar nog een mm speling laten, verder zorgen dat je nooi blokkeert op je stuurinrichting.

    Toen ik geen wedstrijden reed had ik ook altijd meerdere humppacks. Snel even wisselen mag geen issue zijn :).
    Ik ben nu op lipo overgegaan (nog niet getest) en zowel de ontvanger als de servo's kunnen dat aan. Heb er wel een elektronische schakelaar tussen met lipo cutoff. Normaal moet eerst mijn zender beginnen piepen ruim voordat hij in cutoff gaat (gasschuif wordt mechanisch dichtgetrokken als het toch gebeurd).
     

Deel Deze Pagina