stuurservo probleem

Nu eindelijk me nieuwe stuurservo gemonteerd en het storings probleem is nog steeds aanwezig.wie heeft nog advies om dit probleem op te lossen
B.V.C.q.
 
Gebruik je 4 losse cellen in een houder of gebruik je een accupack?
 
Dat zijn dus 8 mogelijke slechte contacten in combinatie met accu's die niet veel stroom kunnen leveren en dan heb ik de 4 of 5 klemverbindingen in de houder nog niet meegerekend. Ik wil niet zeggen dat het de oorzaak is maar dergelijke houders moet je gewoon direct vervangen voor een zgn. humpack want ze zijn vaak wel een bron van problemen.
 
Hoi ik heb juist deze post eens gelezen en het komt me allemaal nogal bekent voor.

Mijn eerste auto was ook een hpi maar dan een pulse buggy,servo was nogal snel kapot en toen ook die savox er in gestoken,had toen de zelfde problemen.

Lang liggen sukkelen en kloten met baterijtjes en hump-packs tot ik er eens een klein helikopter lipo-baterijtje (7.2v) er in stak : storingen waren plots weg.

Het Probleem is dat de savox zoveel stroom neemt (6v continu) dat de rest zo weinig krijgt dat ze beginnen storen en gek doen.

Volgens mij moet je gewoon even enkele euro's uitgeven aan een li-fe-po baterij pack,dat geeft 6.6 v continu en veegt je problemen van de baan.

een hump pak werk ook maar 6v 1600 mah trekt die savox vrij snel leeg
 
Met 1 savox kom je nooit in de problemen met een humppack van 6V, die trekken dat wel.

Ik heb zowel mijn buggy- en truggy gereden met 2 savox servo's (1258tg op gas en 1256tg op stuur) en nooit problemen gehad. Ook niet in finales van een half uur. En dat was met een Nihm van 1600 mAh. Voor life moet je weer een lader hebben die dat ondersteund ed.
Een humppack is constant genoeg kwa spanning en leveren voldoende vermogen voor 2 servo's.

Volgende jaar ga ik over naar de high voltage servo's van Savox, zowel op de buggy als op de truggy, dit icm lipo. Ben benieuwd :).

Enne spanning is voor elke servo altijd 6V, je bedoelt dat een savox meer verbruikt (hogere stromen, hoger vermogenverbruik) en dat is correct. Savox servo's verbruiken een beetje meer, maar niet in die mate dat een gewoon nihm humppack niet meer voldoet.
 
Wat betreft stroomtrekken van savox ben ik het niet helemaal met je eens Stewie.
Het is denk ik ook wel afhankelijk van de hump die je gebruikt.
Ikzelf heb in een truggy en op een savage met savox gereden en ben om dezelfde reden er vanaf gestapt.
 
Ik verrij met 2 snelle Savox servo's in mijn 1:8 onroad zo'n 550mAh in een half uur dus een gemiddelde van 1.1A. Kan wel kloppen want ik heb ooit ruim een uur op een 1600 pakket gereden zonder dat die leeg was. Dat stroom trekken valt wel mee.

Waar je voor moet oppassen (en dat geldt voor iedere servo) is dat de eindpunten niet tegen het mechanisch blokkeren aan komt want dan schiet de stroom omhoog en inderdaad de spanning omlaag.
 
overbelasten geeft verrotte motortjes in de servo's, wat ook voor extreme pieken zorgt
mn heli is daardoor een keer uit de lucht gekomen, terwijl die toch een stroomvoorziening van minimaal 6 ampere had op dat moment..
 
Als je een uur kan rijden met een hump-pack is leuk voor iemand die buggy of truggy-cups rijdt maar voor iemand met een savage (basher dus) is een uurtje niks natuurlijk,en als het uurtje dan om is gaat hij toch op de loop met alle shade vandoen

Zelf ben ik ook geen wedstrijdrijder gewoon een clubrijder en als je dan een paar uur kan rijden zonder van batery te wisselen is toch wel erg leuk.

Ik ben na dezelfde problemen overgestapt naar lifepo en heb er nog geen moment spijt van gehad.
 
Ik zou NIET voor een Life op Lipo gaan als niet wedstrijd rijder.
Waarom!
Omdat het leeg gaan van de accu erg snel is en direct schade aan de accu geeft. Een lege lipo of life is dan direct kapot.

Een gewone accu kan gewoon leeg getrokken worden zonder schade aan de accu. En je merkt het omdat het sturen steeds langzamer gaat, de spanning wordt steeds lager als de accu bijna leeg is. Bij een Lipo of Life is deze direct weg, waardoor er gelijk problemen onstaan.

En zeker omdat de TS een beginner is.

gr.
Peter
 
en bij gebruik van zulke accu's zul je snel naar voltagebegrenzers moeten grijpen..

je hebt trouwens wel lampjes die het voltage van je lipo weergeven
op de heli heb ik er ook 1 zitten, die zie je van kleur verspringen als de lipo leger raakt
nu zal dit op een auto wat lastig zijn, omdat je lampjes wat minder goed ziet zitten
 
Als een verse NiMh pakket niet genoeg energie geeft is er duidelijk iets meer aan de hand....

Vergeet ook niet dat een LiPo of LiFe voor veel nitrorijders ook vaak een andere lader betekent.
 
Wat betreft stroomtrekken van savox ben ik het niet helemaal met je eens Stewie.
Het is denk ik ook wel afhankelijk van de hump die je gebruikt.
Ikzelf heb in een truggy en op een savage met savox gereden en ben om dezelfde reden er vanaf gestapt.

Ik verzeker je dat truggy rijden op droog astro enorme grip geeft en veel van de servo vergt. Zonder blokkeren zal je daar als basher nooit aankomen. Ik heb er nooit problemen mee gehad.
Mijn eindpunten van zowel de stuurservo als de gas/rem servo staan wel juist. Dus niet aan de carburator op max laten trekken maar nog een mm speling laten, verder zorgen dat je nooi blokkeert op je stuurinrichting.

Toen ik geen wedstrijden reed had ik ook altijd meerdere humppacks. Snel even wisselen mag geen issue zijn :).
Ik ben nu op lipo overgegaan (nog niet getest) en zowel de ontvanger als de servo's kunnen dat aan. Heb er wel een elektronische schakelaar tussen met lipo cutoff. Normaal moet eerst mijn zender beginnen piepen ruim voordat hij in cutoff gaat (gasschuif wordt mechanisch dichtgetrokken als het toch gebeurd).
 
Back
Top