stuurwielzender voor kids?

kent er iemand een zender die in een klein baaske zijn handen past.
mijn zoontje zijn stuurwielzender is hem toch net iets te groot.

De 2pl 2,4ghz is iets kleiner van formaat als zijn gelijk waardige voorgangers.
Ik denk een beste keus.

Vergeet ook niet de sanwa zenders deze heb ik zelf ook gehad en hebben ook een kleine handgreep met een gasbediening in kort bereik.

Natuurlijk weet ik niet hoe groot de hand van je kleine is maar er moet een zender zijn die hem goed in de hand moet liggen.

Informeer eens bij een zaak in de buurt van je of op internet wat zei ervan zeggen.
:p

Misschien is het handiger als iemand de afstand aangeeft tussen van de greep-rug tot voorbij de handel bij model X.

Mijn Futaba T3PM is bijvoorbeeld ongv 62mm en kan niet vastgehouden worden door een manneke van 4 jaar oud

Ik heb hier ook nog een oud Tamiya ADspec GP zendertje leggen (eigenlijk ook een Futaba) deze is bijvoorbeeld al 58mm en is net vast te houden door een manneke van 4 jaar oud, hij reed hiermee zelfstandig mijn Truck, alleen remmen gaat niet (auto-brake instellen op de esc). Zie afb.

TAMSPECGP.jpg

over welk merk spreken we dan?
het is gewoon niet te vinden .
speciaal gemaakt voor een kinderhand.
ik heb al heel het net afgezocht ondertussen

Laatst bewerkt:
mijn dochter gebruikt de traxxas 2,4gHz(die bij 4x4 slash zit) , dat gaat net .lekker licht(4 penlights) en mooi klein stuurtje.

ik weet niet of die groter is dan de hier boven voorgestelde zender
:cool:

Een vriend van mijn zoon (24) heeft, dacht ik, een kleine pistoolzender voor zijn 3-4 jarig zoontje.
'k Zal eens navragen naar het merk.

[offtopic]
Bah, voor mijn part mogen ze Engels overal ter wereld verplicht als moedertaal stellen... (serieus!) Geen communicatieproblemen meer!
En op de limiet een facultatieve tweede of derde taal.

Met al die andere talen zijt ge toch niet veel in de professionele wereld.

inderdaad
het is zoiets dat ik zoek.
ik kijk uit naar u volgende post
greetz

Een vriend van mijn zoon (24) heeft, dacht ik, een kleine pistoolzender voor zijn 3-4 jarig zoontje.
'k Zal eens navragen naar het merk.

[offtopic]
Bah, voor mijn part mogen ze Engels overal ter wereld verplicht als moedertaal stellen... (serieus!) Geen communicatieproblemen meer!
En op de limiet een facultatieve tweede of derde taal.

Met al die andere talen zijt ge toch niet veel in de professionele wereld.

Iemand vraagt wat, en krijgt allemaal vage opmerkingen. Zijn taal gebruik kan men wel ”breed uitmeten” maar de ”afmetingen” bij een pistoolzender kennelijk niet, zo moeilijk moet dat toch niet voor jullie betweters zijn?

Laat ik maar geen meting doen op de inhoud van jullie tekst, tozv de vraagsteller.

TAMSPECGP.jpg

Zoontje rijdt al sinds ie 3.5 jaar is met de Futuba 3PM (eerst met de 40Mhz, tegenwoordig met de 2.4Ghz) , sturen en gasgeven gaat hem prima af, remmen pakt ie de andere hand voor (laat stuur ff los). Nu is ie 9 en doet dat nog steeds :-)
Dochter van 4 jaar rijdt sinds de zomer met een 2.4ghz Traxxas (standaard ding van de Revo, overgezet naar de mini revo om geen grote antenne te hebben), sturen en gasgeven gaat haar prima af, remmen lukt haar nog niet.

Je zou eens kunnen kijken naar de Spectrum zenders, die zijn wat kleiner.. maar of de afstand om gas tegeven ook kleiner is ? Standaard Tamiya zenders zijn in ieder geval niks, die zijn lomp groot op dat gebied.

De fijnste zender voor de kleintjes die ik ken/gebruik is de 2.4Ghz zender van de Kyosho Dnano, die is heerlijk klein. Maar die werkt helaas alleen met die auto's. Gebruiken wij met veel plezier op onze zolder.

Met de kleintjes is 2.4Ghz wel een aanrader, je wil niet weten hoeveel lange antenne's ik al heb mogen vervangen in de afgelopen jaren !

[mod]
Goed heren... (ik neem aan dat ik geen namen hoef te noemen, en men zelf wel weet om wie het gaat)
Topic schoongeveegd.

Iedere andere offtopic opmerking wis ik, en trakteer de poster op een waarschuwing.
Bij herhaling een tijdelijke ban van een week!

Kom op waneer word het eens duidelijk ????
Emil, mod
[/mod]

hij heeft nu een agressor van hitec.en daar doet hij inderdaad het zelfste mee.vooruit en sturen.en met het andere hand achteruit.toch tof hoe ze hun plan trekken.maar ik heb zo een 2.4 losi zendertje op het oog voor hem.en die is lager dan een dx3s
en dit is toch ook al een vrij kleine zender.ik ben benieuwd

Laatst bewerkt:
[mod]
Goed heren... (ik neem aan dat ik geen namen hoef te noemen, en men zelf wel weet om wie het gaat)
Topic schoongeveegd.

Iedere andere offtopic opmerking wis ik, en trakteer de poster op een waarschuwing.
Bij herhaling een tijdelijke ban van een week!

Kom op waneer word het eens duidelijk ????
Emil, mod
[/mod]

Goh, en ook de posts waarin een tip wordt gegeven. briljant gemodereert.....

Nou voor de 2e keer dan maar, is een stickzender niet makkelijker, tezamen met een nekband hoeft hij deze niet zelf met de handen te dragen, en heeft de kleine zijn beide handen vrij om de sticks te bedienen.

awel moderator!
sluit gij diene boel hier maar.en geef mij eens een goede reden wat ik hier nu heb verkeerd gezegd.paar grote letterkes?het is altijd het zelfste hier.ge vraag raad en ge ge krijgt komentaar.en ik krijg de verwittiging.komaan he zeg .grow up!!!!and get a live!!

terwijl een mens hier gewoon een oplossing wilt zoeken voor zijne zoon.maar soit.
zoals veel wijze lessen in het leven.heb ik hier ook uit geleerd.
ik trek mijne plan wel.
toch bedankt aan de mensen met serieuse reacties.

Mijn zoon rijdt met de pistool zender van Traxxas. Zat standaard bij de 1:16 Slash. Hij is bijna 4 en het past prima! Wieltje niet te groot, pistoolgreep naar trekker niet te groot. Enige probleem is dat hij de coordinatie nog even onder de knie moet krijgen en moet begrijpen dat de wijsvinger losmoet als hij aan het wieltje draait. Dat is echter tussen de oren en staat los van de zender.. :D:D:D

awel moderator!
sluit gij diene boel hier maar.en geef mij eens een goede reden wat ik hier nu heb verkeerd gezegd.paar grote letterkes?het is altijd het zelfste hier.ge vraag raad en ge ge krijgt komentaar.en ik krijg de verwittiging.komaan he zeg .grow up!!!!and get a live!!

terwijl een mens hier gewoon een oplossing wilt zoeken voor zijne zoon.maar soit.
zoals veel wijze lessen in het leven.heb ik hier ook uit geleerd.
ik trek mijne plan wel.
toch bedankt aan de mensen met serieuse reacties.

Uhm volgens mij gaat hier iets mis.
Dat u, u aangesproken voelt, zegt meer over u , dan over mij.
(totaal onnodig want het ging niet om u)

Enfin,het ging me om het grote offtopic geneuzel, waardoor u vraag, links bleef liggen.en een andere vraag centraal kwam te staan.
Wellicht niet gezien, gezien er een heel aantal berichten zijn verwijderd ????

Edit: Ik heb u een pb gestuurd,verdere vragen kunnen via deze weg, zodat het eingelijke doel van mijn ingreep blijft behouden. Het voorkomen van offtopic, en het beantworden van u vraag.

Laatst bewerkt:
en ik krijg de verwittiging

Je was niet de enige hoor die een verwittiging kreeg, als je er al een zou gehad hebben, deze algemene reactie van de moderator was niet naar jou persoonlijk gericht, als dat had geweest zou je een persoonlijk bericht gekregen hebben zoals ik.

edit: oei, niet gezien dat er al een pagina 2 was.

Back