Stylus E Protech

misschien best even meegeven welk "vliegklaar" gewicht ie heeft, zonder dit is het een beetje moeilijk om de motor te bepalen :!: .

greetz

kurt

Kurt, misschien heb je wel een punt.

Vliegklaar gewicht volgens de doos : 1900 gr.
spanwijdte : 1300 mm.

Stevo

Bij ons op de club vloog iemand hem met een Mega 22/20/4 met een 1:1,8(dacht ik) vertraging, 12 x 6 prop en 12 GP2200 cellen. Vloog erg leuk met deze setup, hoewel geen vertikaal.

Wat is het leeggewicht van de kit.
Vaak kun je hier aardig onder blijven door borstelloos met lipo te gebruiken.
Het toestel ken ik niet, maar ik heb wel een idee van een setup die ik zelf op een toestel heb toegepast:

Een typhoon 19-10-12 zou best eens kunnen werken. 125G (tegen 300 gram voor de 700 )
Prop + mount : 30 gram
met 2 x 3S 10C 2200 Mah lipo. 2 x 176 = 352g (12 x 2200 cellen is 550 gram.)
of 2x 3S 1500mah 20C lipo's. 2 x 142 = 284 gram.
40 A regelaar. 22G
servo's. ??? 4 x HS81 70 gram.
Ontvanger. 20 gram.

Totaal met de lichtste lipo's dus 551 gram.

Als het toestel verder onder of rond de 800 gram zit moet het vertikaal gaan.
Ik had een 2 meter zwever met deze uitrusting. inc zware 2200 mah lipo's en met 1400 gram totaal ging dat vertikaal. en makelijk.... En dat was een zwever...

350Watt ingaand op 1400 gram. 250W per kilo....
Zelfs al kom je op 1700 gram heb je nog 200Watt per kilo, maar 1500 gram zou haalbaar moeten zijn...

Hopelijk kom je hier weer wat verder mee..

Hier kan ik wel wat mee. Bedankt voor de input. Ik hou jullie op de hoogte wat het uiteindelijk zal worden. Morgen maar eens langs de hobbyboer passeren.

Stevo

Zo het hek is van de dam,

Het is uiteindelijk een Typhoon 29-12-10 geworden met 30 A regelaar.

Stevo

Waarom een 30A regelaar?

Zo kun je die motor niet optimaal benutten voor deze kist..
Of nog erger, hij gaat inhouden als het er een keer echt opaan komt....

Tja :? De hobbyboer had me deze aanbevolen. Volgens de site van RBC Kits trekt die motor 26 A met een 11x6 prop dus heb ik nog een 4-tal Ampére over, niet echt veel maar volgens hem voldoende.

Stevo

Heb je alles ook nog gewogen?

260Watt kan wel eens aan de lage kant zijn... En die motor kan wel meer hebben.

Ik hoop dat je hobbyboer het goed had...

Sanka,

Ja ik hoop het ook, was toch weer een hele investering. Ik hou jullie wel op de hoogte nopens het al dan niet bevredigend resultaat. Ik kan nog meegeven dat hij een 11 x 6 prop rondslingerd aan 9000 Rpm met 3s lipos en daarbij 26 A trekt. Lijkt een niet zo slecht resultaat voor een vliegtuig van 1300 mm en een gewicht van nog geen 2 kilo.

Stevo

Ik durf het bijna niet te vertellen maar ik doe het toch, verleden week de Stylus zijn maiden gegeven:D Dik 6 jaar nadat ik hem had gewonnen :shock:

Doos heeft een ganse tijd stof staan happen op de zolder tot ik besloot om er maar eens aan te beginnen.

Eerst de Tsunami 30 ingebouwd maar daar liep ik al snel tegen een probleem aan. Die heb ik dan maar meegegeven met een forumlid en collegavlieger en vervangen door een Scorpion commander 45 A.

Servos in de ailerons zijn 2 HXT900.
Daarnaast 2 digitale turnigy standaard servos voor rudder en hoogteroer.

Power komt van een 3S 2200 mAh Turnigy.

Totaal gewicht komt op 1789 gr all in

Vliegt gewoon perfect, misschien later een 4S monteren voor meer power maar eerst maar even genieten

Stevo

haha, beter laat dan nooit....
Nadeel is dat de tijd hard gaat , en je dan nu voor hele andere keuzes komt te staan..

Ssstt, ze zeggen nu al dat ik gene rappen ben;)

Je loopt inderdaad tegen problemen (ESC die niet meer ondersteund wordt en waarbij je nu net die versie had gekocht die het niet standaard uit het doosje goed doet)

Volgende week eens wat pics posten, Stylus staat nu op de club en ik zit op het werk:cool:

Stevo

Back