Sub forums Watervliegmeetings en Tutorial

Ton van Munsteren

Forum veteraan
PH-SAM
Vind het jammer dat de Meetings en de vele foto,s ervan zo snel weer wegzakken in het verleden van het forum.

Lijkt mij leuk om een Watervliegmeeting Sub forum te hebben voor de watervliegmeetings en waarin de foto's verzameld worden.

Waardoor het ook gemakkeleijk wordt voor ons en vooral de nieuwe watervliegers de foto te kunnen vinden en bekijken.

Een andere en tweede Sub forum zou een Tutorial kunnen zijn dan hoeft niet telkens het zelfde verteld te worden en maakt een eerste stap naar watervliegen misschien overzichtelijker.

Wat is jou gedachte hierover.

Ton

Hoi Ton,
Ben dat wel met je eens maar wat die vragen zijn die steeds terugkomen heeft te maken met nieuwschierigheid!
Wat er bij het picolo helivliegen is gedaan is een mooi voorbeeld hoe iemand wegwijs te maken met die tak van modelsport.
Dit principe kan ook denk ik bij het watervliegen worden gedaan.
Het maken van een handleiding voor beginnende watervliegers waar ze zowel op moeten letten en een aantal formules die gehanteerd kunnen worden om bijvoorbeeld drijvers te maken.
Die zijn er wel maar dan wordt dat gedaan met verwijzigingen naar een side o.i.d.
Ik denk ook dat de gevorderde piloot daar wat aan heeft.

Trouwens ,hoe staat het met de Nieuport?

Mvgr hans

Laatst bewerkt:
lijkt mij inderdaad intressant,
Ik ben enige tijd terug op zoek geweest naar de uitleg van Richard ivm verhoudingen drijver/vliegtuig (gepost enige tijd voor de eerste meeting), dat was behoorlijk zoeken even als de links over het maken van drijvers

Tja, er is ook wel eens geopperd om een website te maken puur en alleen over het modelwatervliegen.
Liep er gister op 1 of andere manier zelf even over te denken.

Hier zou je heel foto`s en how to`s op kwijt kunnen onder 1 adres en voor iedereen vindbaar.
Daar zou je ook een forum aan kunnen koppelen aleen dan heb je weer een forum naast een forum.

Je zou op de site natuurlijk ook allemaal links kunnen maken naar alle draadjes hier.
Dan heb je een site waar alle foto`s en dergelijke informatie duidelijk zichtbaar opstaan en voor alle discussies verwijs je naar het mbf.

mhhhh, www.rcwatervliegen.nl is nog vrij ;-)

Kijk nu gaat het leuk worden want als je deze gegevens bij elkaar brengt en alles op een rijtje zet dan moet dat te combineren zijn!
Die webside is denk ik van belang om het watervliegen ook een eigen karakter te geven.
Het voordeel denk ik hiervan is is dat als mensen info willen hebben over het hoe en wat en wanneeer niet overal moeten of hoeven te zoeken naar de info die ze willen weten.
Een webside is naar mijn idee geen forum maar een informatief iets.
Op de webside kan je verwijzen naar dit forum als ze echt iets niet begrijpen.

Mvgr hans

Laatst bewerkt:
Dat is zo.

Met een website kun je je helemaal richten op het watervliegen en verder niets.

bijvoorbeeld:
- een gedeelte met veel foto`s van de vliegtuigen en deelnemers,
- een agenda natuurlijk met de verwachte meetings,
- alle links naar het MBF ivm discussies watervliegen,
- koop / verkoop gedeelte met watervliegspullen,
- link pagina naar sites welke drijvers etc. verkopen,
- how to pagina met bijv. diverse voorbeelden van hoe drijvers te berekenen/maken
- etc.

En natuurlijk foto's / 3 Views en filmpjes van de grote jongens.
Voor de watervliegtuigschaalbouwers

Ja natuurlijk ik ben voor doen dus:D.

Hoe ga je die foto's van de meetings erop zetten is er dan een upload functie mogelijk.

Vind die optie op dat Duitse watervliegforum ook wel grappig dat jij als watervlieger je ook kunt voorstellen met je watervliegmodellen incl een kleine omschrijving.

Ton

Hans,

Trouwens ,hoe staat het met de Nieuport?
Denk dat we een begin kunnen maken.
Moet de onderdelen uit de tekening halen en Rob vragen twee setjes te frezen.
Weet niet of hij direct tijd heeft is even afwachten.

Ton

Berto,

Je mag 1 keer raden :thumbsup:.

Heb er zelf geen kaas van gegeten :-( maar wil zeker meehelpen in het onderhoud of met wat dan ook.

Misschien een keer samenkomen zodat ik het een en ander van het bouwen en onderhouden van een site zou kunnen leren.

Of misschien zijn er nog andere die willen helpen of wat dan ook.

Ton

Als er anderen het voortouw willen nemen zou dat mooi zijn.

Zou het zelf ook kunnen maar naast m`n eigen sites en het bouwen blijft er weinig tijd over.

De eerste opzet vreet het meeste tijd daarna is bijhouden het belangrijkste.
Dus als er meerdere gegadigden zijn graag.

Zowiezo moet er ruimte en een naam "gekocht" worden a 50 - 100 euro per jaar.
Dus moet er ook financiele ondersteuning zijn.

Hoe zou dat opgelost kunnen wordne??

Daarnaast zijn er velen die een veel profesionelere site op kunnen zetten dan die 2 van mij ;-)

Misschien zijn de kosten eruit te halen om ten behoeve van de side een kleine bijdrage te geven als je je inschrijft voor de watervliegmeeting(dus totaal niet op winst berust maar ten behoeve van de side)
Zie het als donateurschap of vrijwillige bijdrage voor de side.
In de kroeg noemen ze dat en fooi.Dus een fooienpotje maken om dit te bekostigen.

Ik heb van dat soort dingen ook geen verstand maar wil graag mijn bijdrage leveren om dit tot stand te laten komen.

Wat de Nieuport betreft wacht ik het gewoon geduldig af.
Ik heb er geen haast mee.

Mvgr hans

Misschien zijn de kosten eruit te halen om ten behoeve van de side een kleine bijdrage te geven als je je inschrijft voor de watervliegmeeting(dus totaal niet op winst berust maar ten behoeve van de side)
Zie het als donateurschap of vrijwillige bijdrage voor de side.
Dat is een hele goede :D

Dat dacht ik ook ja.
Een soort en met Robin Hood stijl.Eén voor allen (watervlieglokatie)en allen voor één(de kosten verdelen):D
Zo blijven de kosten om het zo maar te zeggen erg laag en hebben we ontzettend veel plezier die dag.

Mvgr hans

Back