Subsail 2015 bij S.M.G. IJmond te Heemskerk

Discussie in 'Duikboten' gestart door SMG IJmond, 2 jan 2015.

  1. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    dubbel post, foutje ..
     
  2. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    auto ingeladen en we vertrekken hier rond 7.30 van bij marc
    dan 2.30 uur verder en dan hopen we aan gekomen te zijn
    doe maar aldirect 2 jatten koffie klaar zetten mijn gedacht
    en ik heb niet overdreven wat boten aan gaat
    skip
    21
    orka
    en een 14 dagen boot
    da was het
    misschien nog de haai mee nemen die kan der nog bij om te testen met de nieuwe sluiting

    gr raf
     
  3. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Ik heb net de bevestiging van mijn weerbestelling ontvangen. Niet geheel comform de aanvraag .... maar goed: bewolkt, af en toe zon, 13-15 graden, maar wel droog ondanks eerdere berichten!

    Iedereen goede reis, en tot morgen!

    Oet moan, Piet P.

    O pardon, Lex ;)
     
  4. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.579
    Locatie:
    noord-holland
    ik kom misschien ook langs
     
  5. MFR

    MFR

    Lid geworden:
    7 jun 2008
    Berichten:
    1.110
    Locatie:
    Haarlem
    Beste Leon en Lex,
    Het was dit jaar weer genieten van de SUBSAIL 2015, alles perfect geregeld waarvoor beiden bedankt, ik heb mij de sokken van het lijf gevaren en alle drie de boten hebben het nat gezien.
    De V80 was tijdelijk op zichzelf bezig, maar dat werd opgelost door de reddingsboei, dus lijntje binnenhalen, spoeltje opwinden en varen maar weer.
    Het enige waarin ik gefaald heb is, geen foto gemaakt, zelfs geen filmpje, maar wel genoten van de uitstekende faciliteiten en vaarwater.
     
  6. FreekS

    FreekS

    Lid geworden:
    17 jul 2008
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Baarn, Nederland
    Wij zijn nog op weg naar huis - 268 km. Ook voor mij een groot Success en heel bedankt aan Leon en Lex. Ook ik had geen tijd voor foto's of video's maar mijn O-1 en K-18 hebben prima gevaren. Mooi aan periscoop diepte en maar een botsinkje (natuurlijk weer met RAF) zonder schade.
    SMG IJmond is waarschijnlijk de mooiste vaarclub in Nederland - leuke mensen - faciliteiten en koffie!

    Bedankt!


    freek
     
  7. Eric Dijkstra

    Eric Dijkstra

    Lid geworden:
    18 feb 2007
    Berichten:
    514
    Locatie:
    Hillegom
    Vandaag even wezen kijken op subsail.
    Heerlijke middag gehad, ondanks dat ik geen onderzeeboten bij me had.
    Ook heerlijk kunnen bijkletsen over de onderzeeboten.
     
  8. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    ALWEER DIE RAF ?????
     
  9. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.579
    Locatie:
    noord-holland
    ik ben er smiddags ook een uurtje geweest , mooie onderzeers gezien , en ook met raf en marc gepraakt.
     
  10. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.571
    Locatie:
    Kampen, overijssel


    Ik heb wel wat gefilmd, vanwege de muziek heeft youtube hem wel alleen beschikbaar gemaakt op pc's...

    was een mooie dag en heb erg genoten weer! ;)
     
    appieh en FreekS vinden dit leuk.
  11. MarcT

    MarcT

    Lid geworden:
    18 mei 2011
    Berichten:
    1.617
    Locatie:
    limb
    Dag Allen.

    Juist thuis na een ritje van 252km.
    Super fijne dag gehad,veel gevaren en fijne mensen ontmoet.
    Onze dank gaat uit naar de organisatie en de mensen die deze dag mogelijk gemaakt hebben.
    Is weer voor herhaling vatbaar.
    Bedankt Lex,voor de motoren(kunnen we weer een Stroep bouwen).
    Foto's volgen nog.
    Grtjs,Marc3.
     
  12. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hoi ook juist terug thuis
    lekker kunnen praten over een pic en konsoorten
    veel bij geleerd op een korte tijd en ik zit nog met vragen

    de boten enorm veel problemen die niet te verklaren waren
    ook freek had een probleem en dat zijn we van hem niet gewoon
    de reden dan ook gevonden van al die ellende
    het is daar schijnbaar brak water en dat verklaart de slechte ontvangst en de storingen
    er zit nog water in de duiktank dus morgen effe testen met mijn aquarium zout meter dinges
    de skip heeft een ovehale gehad dus dat daar iets mee verkeerd zou kunnen zijn was aan te nemen
    maar de 21 had alleen een nieuwe accu gehad en daar zou alleen de balans en de diepte ligging een probleem mee hebben mogen zijn maar niets was minder waar
    het leek wel of hij een eigen leven lijde
    nu verklaart dat water ook meteen de groene brei die ik in de stekker kraag van de voorste duikroeren
    dat zout oxideerde meteen de stekker dus ??? of die nog te redden valt zal ik straks zien
    de orka vergeten een nieuwe prop onder te zetten na de laatste vaardag dus die kon ook niet varen voor de grundhai en de haai was er geen tijd meer over

    maar lekkere koffie en soepje en voor de rest prima verzorgd nu opzoek naar een oplossing voor dat zout

    gr raf
     
  13. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    boot getest en alles proper gemaakt
    het probleem met de spanning was dus wel degelijk die externe stekker die groene brouze maakte en die overbelaste dus de bec
    uitgespoeld en wd40 er ingezet en klaar met de meuk

    waar blijven de foto's ?????

    gr raf
     
  14. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Raf was helemaal niet zo erg. Dat was ik deze keer .. :oops: Door mijn stommiteit zit Harrie nu met schade aan zijn mooie Walrus.

    Harrie, langs deze weg nogmaals mijn welgemeende excuses, ik hoop dat het allemaal goed te repareren is!!
     
  15. MarcT

    MarcT

    Lid geworden:
    18 mei 2011
    Berichten:
    1.617
    Locatie:
    limb
    Alvast de eerste foto's.
    Zaten een paar juweeltjes bij,van duikboten.
    Was zeer onder de indruk van de laadinrichting voor torpedos,van Manfred z'n duikboot.
    Had dit nog nooit gezien.Schitterend!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Komen er nog.Grtjs,Marc3.
     
  16. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    ja wat freek aan ging die gooide zich voor mijn boot en ik was al aan het remmen maar mijn skip is niet zo snel dus stopt ook niet op een korte afstand
    maar we hadden alle twee geen schade terwijl in mol ik het topje van freek zijn periscoop had afgevaren
    nogmaals sorry daar voor maar er waren daar op sommige ogenblikken echt wel veel boten en duikers in het water
    het probleem met de skip is zijn zwarte kleur toen ik die aangebracht had en nadien plots slechte ontvangst had bleek er carbon in die verf te zitten om mooi diep zwart te verkrijgen en dus is de ontvangst minder
    het probleem met den 21 is dat die water sensor een probleem heeft en dat er zout water in die externe stekker is gekomen daardoor trok die zoveel stroom dat de bec door zij knieën ging .dat was na uitspoelen allemaal verholpen
    me tegen de volgende keer er beter tegen wapenen (stopje mee brengen)
    het bleef een fijne dag en zeker voor herhaling vatbaar

    gr raf
     
  17. Walrusklasse

    Walrusklasse

    Lid geworden:
    15 nov 2007
    Berichten:
    86
    Locatie:
    IJmuiden
    Dank voor alle reacties, het was ons een waargenoegen.
    Correctie aan Raf: Het is in Heemskerk ZOET water, tenzij ene onverlaat zijn keukenzout in het water heeft laten vallen. Enneh gij had zeker weer heel veel SPRAAKwater ingenomen he?
    Leuk filmpje Ruben en ook prachtige foto's....meer...meer....meer.
    Zodra het interview met de lokale TV beschikbaar komt zal ik die hier ook linken, eens kijken hoe Lex en ik het voor de camera het er van afgebracht hebben.
     
  18. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    altijd als ik s'morgens op sta moet ik kiezen en daar het gisteren geen bouw dag was heb ik dus voor "spraakwater "gekozen
    blijft het probleem van die groene oxidatie in de stekker die er direct weer kwam nadat ik er water in kreeg
    dit komt alleen door zout (probeer met twee messing staafjes waar stroom op staat )
    dit heb ik anders nog nooit in eender welke vijver gehad buiten op camping de braakman en nu bij jullie
    door de oxidatie heb ik dan een soort van kortsluiting en dan donder de spanning van de bec in
    daarom wilde ook de voorste duikroeren niet werken (zitten op die stekker)en deed de rest wat vervelend
    maar geen probleem als het zoet water is dan is het zoet water en heb ik wel het probleem dat ik naar een oplossing moet gaan zoeken
    want het probleem is dan als het geen probleem is is het er wel eentje geworden is (amaj wa een uitleg )

    zoals reeds geschreven werkt nu alles zoals het moet dus er is niks defect geraakt maar nu een oplossing zoeken
    vooral veel geleerd wat programmeren aan gaat en ik kan weer verder dus al met al een mooie droge dag geweest
    en zeker voor herhaling vatbaar volgend jaar
    ik kijk er reeds naar uit

    gr raf
     
  19. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Daar sluit ik me geheel bij aan! Van mijn kant nog een extra dank aan de leden van SMG IJmond die geholpen hebben bij de op- en afbouw, en de dames die ons de dag door gesleept hebben met koffie, soep, broodjes en wat er verder voor lekkers was!

    @raf, er is een tijd geweest dat je zelf altijd een paar flessen zoet water bij je had om het waterpeil wat te verhogen. En ter compensatie van naar België mee terug getransporteerd restwater in de ballasttankt. Dat waren nog eens tijden .. :rolleyes:
     
  20. Maniac

    Maniac

    Lid geworden:
    13 feb 2012
    Berichten:
    193
    Mooie dag zonder regen.
    Koffie en broodjes waren lekker.

    De Walrus voer op periscoop diepte.Plots kwam daar de speedboot van Lex aanvaren terwijl er was afgesproken dat oppervlakte
    schepen aan het rechter vaarwater zouden blijven.
    Gevolg een crash over de duiktoren en de kabel antenne leger op het achter boven roer was afgebroken.

    Lex heeft zijn excuus aangeboden.
    Ik zij dat we thuis weer wat te doen hebben.
    Op de foto bekijken wij de schade.

    25-05-15 - 1[1].jpg
     

Deel Deze Pagina