Suggesties : EZZO

Heb even zitten spelen met MSPAINT. is het volgende uitgekomen.
Ik wil dit model gaan maken met depron en balsa roeren. Met of 2x 400 motor of 2x fietsbel.
Heeft iemand suggesties ?

p.s. vliegtuig heet EZZO (vroeg net aan mijn zoontje van 3 hoe zal ik hem noemen en die bedacht EZZO .. vandaar :) )

p.s. het hoogteroer ligt hoog op de romp waardoor het richtgsroer niet zichbaar is.

Bovenaanzicht model :

vlieg6gj.gif

En zoiets moet het gaan worden... maar dan met rechte ailerons.
Niet taps toe lopend zoals Mr. Planck voorstelde.

ezzo4wt.gif

Ik steek niet onder stoelen of banken...ik ben een fietsbel-fan.

Ik zou gaan voor 2 keer fietsbel 1450kV, 30 amp max accu en spanweidte 1,5 m. Ailerons niet taps toe laten lopen, gewicht max een 900 gram auw. depron/balsa. 1 regelaar 40 amp ele.

Dat is dan een flinke jongen!

Bedankt voor je suggesties!

Gezien de span zou ik voor 6mm moeten kiezen denk ik ?

Hmm je wilt zeker een vlakke vleugel maken...hmm met carbon zou dit nog kunnen maar 1,5 meter met vlakke depron vleugel...??nah, maak een profielvleugeltje, zoveel meer werk is het niet.

Indien toch vlakke veluegl dan zou ik niet groter dan een meter gaan in spanweidte.

Das ook een goeie manier, dat zou moeten kunnen met 3mm, maar 6 is ook niet zo'n gek idee. Als je 1,5mm span neemt dan zou ik een balsa ligger nemen tegen de depronligger aan plakken (1,5mm balsa oid).

Misschien is iets kleinere spanweidte niet zo gek, je hebt een al een laag gewicht en relatief groot vleugeloppervlak.

Moet het een beetje een vlotte kist zijn ? neem dan niet te dik profiel (10% dikte/koorde) en laat het bij 1 meter spanweidte max.
koorde gemiddeld 20cm + 2cm ailerons

Voor wat langzamer werk iets grotere spanweidte 1,5m oid.

Langzaam spreekt me meer aan en 1,5meter eigenlijk al helemaal! dus daar ga ik me dan aan wagen.. kan jammer genoeg pas over tijdje starten. depron heb ik.. hoop alleen dat ik dat ook kan voorzien van oracover.. alleen wat balsa halen en knutselen :) Kapje wil ik op de flesverhit manier gaan doen transparant en binnenkant zwart spuiten. Zit alleen even waar ik de electronica en lipo laat.. denk aan de onderkant een half kapje achter het kapje in een schuingesneden bakje. Of zijn daar betere oplossingen voor ?

Heeft het richtingsroer verder nog nut of zal ik deze vast maken.. aangezien je hoogte en ailerons hebt zal het richtingsroer gezien het formaat en de snelheid niet relevant zijn. Als iemand mij hierin tegenspreekt dan graag want dan leer ik ook weer meer :)

Richtingroer zou ik niet aan beginnen. Daar heb je niet zo veel aan. Lijkt een beetje op een wonder van SIG, en nu het toeval dat Leon (spaan14) een depron wonder heeft vliegen.

Met een 1450kv fietsbel en dat ding vliegt als een dolle (heb zelf inmiddels 3 brandstof wonders versleten). Misschien heeft hij wat foto's van hoe hij rompje, motor en bevestiging accu heeft opgelost.

Kijk een naar deze tekening..lijkt er een beetje op

http://www.mat.uc.pt/~pedro/ncientificos/planos/pilen.zip

Wel een dxf viewer hebben !

lijkt inderdaad "verdacht" veel op een wonder. :P
hier de bouwlink van die van mij.
de tekening had ik nog van het orgineel..(he jakkie brandstof :) )
span is geloof ik een cm of 90.
is gewoon een orginele wonder alleen van depron.(3mm)

http://uniform.messageboard.nl/10123/viewtopic.php?t=224

er gaat nog een wonder kloon tekening over internet, dat is de maistro ofzoiets.
van een italiaan.(nee geen vliegende pizza)
waarom maak je je vleugel niet volgens het vork principe?
weet franck alles van... :P
nog makkelijker en mooiere neuslijst.

Wellicht omdat ik dezelfde dag zowel naar de Obelix en Wonder gezocht heb.. dan is dit zo ongeveer de combinatie geworden denk ik.

Mijn keuzen is gevallen op 6mm depron, span 1,5 meter, 2x Fietsbel. Constructie van Balsa belegd met Depron en bespannen met Oracover.

Zat ook te denken om 2 vleugelhelften in de lengte als een stelling tegen een lat te plakken.

Maargoed zal nog wat gaan denken en advies hier opvolgen.

Heel misschien ga ik hier de Hydro drijvers in verwerken.. dan zou hij ook als watervliegtuig kunnen werken. En aangezien ik dan een tussenruimte heb met bodemplaat en onderkant drijvers kan ik daar het één en ander waterdicht kwijt.

Back