Sundowner 50 3kw + Motor custom winded

Vandaag een vlught gehad met een sundowner 50
met nieuwe motor

Hardware setup
Motor 3kw watt continuous and peak 4kw custom made
610 KV
ESC 170 amp
APC Patern Prop 12x12
6s 5000mah 3S 45~90C Lipo

snelheid is nog niet bekend dat moet ik nog meten

hier een linkje van de vlught

xPMEbI0F9YU[/media] 50 3kw + - YouTube
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi gefilmd en gemonteerd ;-). Ik heb echt geen idee hoe hard je gaat als er geen referentie te zien is in beeld. Er is alleen strak blauwe lucht te zien, dat geeft een heel vertekend beeld van de snelheid.
Mooi kistje, en goed geluid! Motortje loopt in ieder geval erg mooi.
 
Het valt me op dat bij de wandeling terug naar de pits deze meneer zijn vliegtuig oppakt en met de prop richting zijn gezicht op 30 cm afstand van zijn gezicht houdt en zijn zender in de andere hand. Ik hoop dus echt voor hem dat er een zeer solide beveiliging op zit, dat de 3KWatt motor niet per ongeluk kan gaan draaien want dan was dit een heel bloederig filmpje geworden.
 
Heb zelf ook deze Sundowner 50... met een 55ax brandstof motor 12x6 prop.

Vind persoonlijk het filmpje niet heel duidelijk want met dat ingezoomde beeld krijg je totaal geen beeld bij snelheid en als hij dan is hard voorbij komt dan zie je geen vliegtuig haha.

Wel zoals laatste post inderdaad.. hoop op een goede schakelaar.. viel mij ook al op zo dichtbij het gezicht :(
 
foto's motor sundowner 50 3kw+

Welke motor herverwonden? Zelf verbeterd of is het en _Dekker special?

Zelfde filmpje, slaat de lange wandeling over:Sundowner 50 3kw + - YouTube

Hoi Ron nee het is geen dekker motor ik wikkel de motoren zelf en als ik vragen heb
dan informeer ik bij de master in powermotoren dr.ralph okon
hier de foto's die ik gemaakt heb toen ik aan het wikkelen was deze motor is 610 kv draaid op de sundowner 50 op 6s 45~90c
en gepropt tot nu toe op 135 amp na 2 min gas open geland en de motor is 55 graden met een buiten temp van 10 graden dus dat is erg goed.

gr reginald

full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
inmiddels de tweede motor klaar voor de Nemesis 52
deze heeft de zelfde specs als die van de sundowner.
ik heb er nog niet mee gevlogen wel proef gedraaid

Hardware setup Nemesis
Motor 3kw watt continuous and peak 4kw custom made
610 KV
ESC 170 amp
APC Patern Prop 12x12 dit is om te beginnen kan later naar 12x13 of 12x14
6s 5000mah 3S 45~90C Lipo
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf ook deze Sundowner 50... met een 55ax brandstof motor 12x6 prop.

Vind persoonlijk het filmpje niet heel duidelijk want met dat ingezoomde beeld krijg je totaal geen beeld bij snelheid en als hij dan is hard voorbij komt dan zie je geen vliegtuig haha.

Wel zoals laatste post inderdaad.. hoop op een goede schakelaar.. viel mij ook al op zo dichtbij het gezicht :(

het film werk heb ik niet in eigen hand het kan beter
maar beter iets dan niets

Gr Reginald
 
Het valt me op dat bij de wandeling terug naar de pits deze meneer zijn vliegtuig oppakt en met de prop richting zijn gezicht op 30 cm afstand van zijn gezicht houdt en zijn zender in de andere hand. Ik hoop dus echt voor hem dat er een zeer solide beveiliging op zit, dat de 3KWatt motor niet per ongeluk kan gaan draaien want dan was dit een heel bloederig filmpje geworden.

ik vind dat je pas commentaar kan geven als je weet hoe ik alles ingesteld heb ik zal je uit de brand helpen ik hou van veiligheid ik heb 2 schakkelaars die ik eerst om moet halen voor hij iets doet. met de zenders die er nu op de markt zijn is alles mogelijk. dus informeer eerst voor dat je een oordeel geeft over iemand je moet er altijd vanuit gaan dat iemand de veiligheid in handen neemt want het is geen speelgoed.

gr Reginald
 
Laatst bewerkt:
... 610 Kv ...
Hoewel door veel fabrikanten/winkels gehanteerd, is dit een foute notatie. Tikkie riskant zelfs, mensen gaan daardoor denken dat Kv iets met vermogen te maken heeft en begrepen het vervolgens niet (meer).
Betere notatie: Kv = 610rpm/Volt. Meer uitleg hierover in dit draadje met denkfout: vraagje
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit

Ziet er goed uit gappie, je zei al dat het een hoop getrek was aan het koper.

Oh ja wat was dat ook weer met die stuurlui ha ha.

Mvg
 
Ziet er goed uit gappie, je zei al dat het een hoop getrek was aan het koper.

Oh ja wat was dat ook weer met die stuurlui ha ha.

Mvg

nou wat betreft de stuurlui daar kan ik wel wat van vertellen wij hebben er ook een paar. dat zijn figuuren die zo genaamt alles weten maar zelf niks kunnen ze weten alles beter. gaan jou vertellen hoe je het moet doen en vervolgens kunnen ze zelf niks. sterker nog geven alleen maar commentaar en vliegen met een stuk stuiter schuim. nou dat soort figuren die heb je hier ook op het forum. kijk maar weer in de reactie's van komentaar. dat soort lui zitten de hele dag geraniums te kijken en komentaar te geven op andere mensen op het forum
 
Nou de motoren zijn zelf berekend en gewikkeld en dat waren bestaande motoren die waren gewonden op basis van Litze draad
verder als ik niet genoeg leer van dr Ralph okon nou ik denk dat er geen betere is.
 
Laatst bewerkt:
Beste Reginald,

Het spijt me dat je je geroepen voelde je te verdedigen, want ik val je niet aan. Ik beschreef alleen mijn gedachten toen ik het filmpje zag.

veel vliegplezier,
Hans
Hoi hans
even kort ik weet er zijn sukkels die denken dat het speelgoed is dus ik snap wel een beetje jou reactie. maar ik heb all wat jaartjes ervaring en dus weet ik dat ik erg voorzichtig moet zijn. en standaart heb ik altijd 2 schakelaars die ik eerst moet activeren voor dat alles werkt. want als het mis gaat dan is het te laat. en ik heb
het meerdere malen mis zien gaan zowel bij vliegtuigen als heli's en dan kan ik je vertellen dat is geen pretig gezicht vandaar dat ik de veiligheid op nr 1 zet

veel succes met de hobby en blijf altijd voorzichtig

Gr Reginald
 
Hoewel door veel fabrikanten/winkels gehanteerd, is dit een foute notatie. Tikkie riskant zelfs, mensen gaan daardoor denken dat Kv iets met vermogen te maken heeft en begrepen het vervolgens niet (meer).
Betere notatie: Kv = 610rpm/Volt. Meer uitleg hierover in dit draadje met denkfout: vraagje
ron als je niet weet waar je mee bezig bent dan moet je er niet aan beginnen
een bakker heeft ook geen verstand van vlees dus zal hij zich daar niet in verdiepen
en ga mij niet vertellen hoe het moet je ziet het resultaat. commentaar geven mag als je het zelf beter weet.

Gr Reginald
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik laat het oordeel over beter weten maar aan anderen over Reginald, maar elke middelbare scholier kan je hetzelfde vertellen/corrigeren over eenheden versus grootheden. Ik probeer te voorkomen dat andere mensen, met name de gewone zondagvlieger en niet zozeer zelfwikkelaars want die weten het wel, op het verkeerde spoor worden gezet. Daar hoef je niets over motorbouwen over te weten, de notatie is gewoon fysisch onjuist en leidt tot misverstanden.

Op onbeschoft/ondankbaar volk zit ik niet te wachten, heeft niets met direct zijn te maken, ergo: plonk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ik ben wat rechtstreeks maar ik kan niet tegen mensen die zeggen dat ze alles beter weten en vervolgens niks kunnen

gr Reginald

Ik denk, dat je je eerst eens beter moet inlezen op dit forum voordat je zulke uitspraken doet. Als er ééntje op dit forum (en op RCGroups) al vele jaren veel over zelfgewikkelde motoren heeft gepost en als behoorlijk deskundig wordt beschouwd is het Ron van Sommeren wel. Het komt dan een beetje onbenullig over als je als nieuwkomer veronderstelt, dat jij het weet en hij niet.
 
Back
Top