SUPER beginners heli :-)

• Topicstarter Topicstarter clubfm
  • Startdatum Startdatum
C

clubfm

Guest
Als ik zo jullie verhalen lees over het "echte werk" dan voel ik me bijna opgelaten als ik mijn volgende vraag moet stellen :)

Maar doe ut toch maar :-)
Ik heb een tijdje geleden een Angel.. ready to fly "vliegtuig" gekocht....dit nadat ik wel 2343X heb nagedacht of ik nou voor een electro heli zou gaan of het me toch maar iets makkelijker zou maken en voor een simpel vliegtuig zou gaan...na ja zoals eerder gezegd heeft de angel gewonnen :-)

Nu ik die angel wel aardig onder de knie heb begint het toch weer te kriebelen als weer op internet kijk en zie al die leuke electro heli's :roll:

Nu kwam ik daar ook zo'n humblebee tegen (of air hogs) zo'n piep klein bijna speelgoed helicoptertje die door middel van iets meer en of minder "gas" te geven omhoog en wat naar rechts kan :-) Nu zeggen ze dat het meeste in zo'n heli'tje wordt geregeld voor je met sturen en stijgen door een ""computertje"" .

Nu zat ik te denken...als dat nou in zo'n speelgoed ding kan dan moet het toch ook mogelijk zijn om dat in een iets professionelere electro heli te bouwen. Een heli die dus (heel zwart wit) gewoon op 2 kanalen kan reageren..op neer en links en rechts. Dat lijkt mij perfect om mee te beginnen...als zoiets echt leuk is zal je vast wel wat meer willen en meer controle willen hebben maar het moet toch kunnen zoiets?

Nu vroeg ik me af of jullie wel eens zoiets zijn tegen gekomen? Dus een electro heli die voor jou aan de "lastige beginners" problemen "denkt" :-)

Ben benieuwd!

Rene

er is een hornet NT (no tail) die met minder functies als normaal vliegt.
denk eigenlijk dat je plan onuitvoerbaar is, die speelgoed dingen vliegen maar wat in het rond en zijn niet echt bestuurbaar.

heli vliegen kost geld, veel geld.
mico electro of maxi nitro, allemaal veel geld.
maar de kick die je ervoor terugkrijgt is onbetaalbaar

Ehh sja dat het wat geld kost maakt me nou niet ZOveel uit (nou ja haha) maar leek me gewoon leuk om te weten of er zoiets is.

Ik zal eens zoeken naar die hornet waar je het over hebt.

Rene

Niet om het een of ander hoor, maar een heli stuur je over 4 assen (gas/pitch, nick, roll, tail). Geen van deze functies kun je overnemen met een computer zonder functionaliteit in te leveren. Dus als jij de hoogte en links/rechts (Roll neem ik aan) gaat regelen kan je dus niet ff vooruit of achteruit vliegen. En das niet leuk. Want daar gaat heli-vliegen juist over, dat je dat ding laat doen wat jij wilt...
Dus ik denk dat je beter kan doorsparen en een Piccie of een Hornet kan kopen... Heb je een echte heli. Als je die kan vliegen heb je tenminste ook de basis onder de knie voor de grotere jongens. En een Piccolo setje koop je nieuw vanaf de 400 euro.

Ton.

Vectron?

Heb je al eens aan de Vectron van Hirobo gedacht?
Dit is een "vliegende schotel"achtige schuimrubberen ring met drie propellertjes. Communicatie vind infrarood plaats met de zender. Je kunt met de vectron oefenen om heli te vliegen, let op wel binnen! In de beginnersstand wordt de pitch bestuurd door de zender en heb je controle over de Roll- en Nickfunctie. Heb je hier ervaring mee opgedaan dan kun je ook de pitchfunctie zelf regelen. Op die manier kun je op een relatief goedkope (€199,=) ervaring opdoen met het vliegen met een heli en je hebt volgende voordeel. Zo'n Vectron is nagenoeg onkwetsbaar. Een nadeel is echter wel dat je geen staartfunctie hebt. Maar ja, dat betaal je er dan ook niet voor.

hahaha relatief goedkoop 200 euro voor zon prul speelgoedding.
en ik geloof dat ie zelfs niet met IR maar gewoon met een draad werkt.

NOG goedkoper

Dit komst uit china en is de goedkoopste ready to fly set die ik de afgelopen tijd ben tegengekomen

http://www.target-int.nl/txt/tx58630.htm

Deze electro heli set kost 250 euro...inclusief zender en accu's. Zou je zeggen dat dit toch leuk zou zijn om mee te beginnen alleen ben ik zo vrezelijk bang dat dit apparaat door een beginner niet omhoog te krijgen is :-) Maar wel leuk om te zien hoe goedkoop het kan tegenwoordig.

Is trouwens erg jammer dat het een merkloos apparaat is en er dus geen informatie te vinden is op het net. Heeft wat weg van de feda die wordt verkocht op amersfoortairport.com

Maaaaar de verleiding wordt/is nog steeds erg hoog 8)

Rene

nuuuu ben ik nog eens aan het kijken en kom ik DIT tegen..deze kan dus WEL naar links en naar rechts met twee kanalen! http://www.toyeast.com/proddetail2.asp?pdtid=AC3168#

allemaal rommel, en de enigste fatsoenlijke is die kit met zender, die heeft wat weg van de hummingbird of gws heli-tje maar is veel te moeilijk te vliegen voor een beginner.
als je echt zin hebt in rc heli vliegen, pomp er dan wat geld in en koop een stabiele brandstofheli en daar heb je tenminste veel fun mee.

Die skycobra heb ik zien vliegen. Is (was) in speelgoed winkels te koop voor
zo'n 40 euro, compleet met laaddock ( soort landings platform) en afstandbediening.

vliegt drie a vier minuten op een lading, is crash bestendig.

De piloot was negen jaar oud.
Z'n vader had gelijk 2 gekocht.

Mag jij raden wie de piloot was van de andere........

Ik vond het ongeloofelijk dat zoiets kleins en goedkoop ook nog kon vliegen.

weet niet of ie "gecontroleerd" vloog, maar het bleef in de lucht.

Johan

Ja ik besef ook wel dat het speelgoed is maar ben gewoon geinteresseerd en lijkt me gewoon een leuke manier om eens wat te rommelen.
Dan ben ik wel even die vader :-)

Mag ik vragen waar je dat gezien hebt ..in welke winkel? Deze online shop is in hong kong :-) tikje uit de richting

Dat heb ik gezien bij ons op het veld in Ter Apel.
Kan je echter niet vertellen bij welke speelgoed zaak
hij em gekocht had.

Well dat er ook nog humle bee op stond of humming bee
iets in die richting.

Was dezelfde die op jouw link stond compleet met landings(laad)
platform. en "revolver" afstandbediening.

laden duurde 15 a 20 minuten.

Johan

ahhh ja dat is juist het verschil..de humblebee is inderdaad overal in nederland te verkrijgen. Dit is de link in allerbovenste berichtje van moi. Deze ""heli"" kan alleen recht naar boven en als je gas los laat gaat ie iets naar links of rechts.

Dat url naar dat ding van net die kan dus nu ook naar links en naar rechts..en dat lijkt me toch wel heel knap met 2 kanalen :-) boven naar beneden en links rechts. En dat voor 28 US dollar 8O
Rene

gerard_nl zei:
hahaha relatief goedkoop 200 euro voor zon prul speelgoedding.
en ik geloof dat ie zelfs niet met IR maar gewoon met een draad werkt.

Ja de energieverzorging is met een draad, de communicatie is infrarood, op de ring zijn ook teksten te programmeren die te zien zijn zodra de ring draait. Enneh, iets afkraken zonder dat je uberhaupt weet hoe het werkt of vliegt lijkt me niet de manier om nieuwe dingen te leren kennen. Ik bedoel, jij zweert bij een brandstofheli om het vliegen onder de knie te krijgen, ben ik het persoonlijk ook helemaal mee eens, alleen zal niet iedereen brandstofheligeld in de portemonnee hebben zitten en zodoende op zoek gaan naar een alternatief. Ikzelf denk dat met de Vectron wel degelijk het hooveren onder de knie te krijgen is. Je moet er alleen geduld voor hebben.
Doordat er een "veiligheidsring" bij geleverd wordt kun je

A: zelf in begin een heel eind wegprutsen zonder schade te veroorzaken

B: Ook eens een keer dat neefje of vader laten vliegen om hen ook het gevoel van helivliegen mee te geven zonder naar een scherm te hoeven turen of constant te moeten horen, Zelf vliegen? Nee doe dat maar niet, het kost veel te veel geld als ie neerstort.

Wanneer je het vliegen met ring onder controle hebt kan ie er ook af en dan heb je een vrij rondvliegende ring met een bereik van ruim je woonkamer en geloof me dat is lastiger vliegen dan je denkt en zeker geen prul speelgoedding, ja € 200,= is een hoop geld maar er schijnt wel een tweedehandsmarkt voor te bestaan.
Alternatief voor de Vectron (alleen wel veel duurder) is de Minilama van Hirobo met dubbele tegengesteld draaiende hoofdbladen. Besturing via een draad van ongeveer 6 m1 lang en dit vliegt helemaal super. Je hebt een gewone zender in je handen en je hebt alle vier de functies onder controle zonder staartrotor. Ook nagenoeg onkwetsbaar maar wel errug duur (€450,=). Dan wordt een brandstofheli toch wel weer interessant.

heb zelf met de vectron "gevlogen" en als jij serieus meent dat je hier het hooveren kan leren, go ahead.
tuurlijk kan je neefje ook even, het is afterall speelgoed. maar ik wil leren heli vliegen en heb er maling aan of mijn oom of neefje ook eens wil hoor.

ik zeg al het is leuk speelgoed (en de vectron belachelijk duur) en meer niet.

Als je toch van plan bent om 200 euro uit te geven om het hooveren te leren, lijkt mij de meest verstandige keuze een goede simulator. Hier leer je namelijk alles mee en heb je volledige functionaliteit. De stap naar het echte werk is gemakkelijker gemaakt. Ik ben het volledig met Gerard eens zonder de vectron af te kraken, maar we hebben het hier toch over helivliegen :wink:

Of je koopt voor die 200 Eurie (Goede vervoeging?) een 2ehands Piccolo. Op eBay en dergelijke al goedkopere gezien, met zender en alles erbij...

Ton.

Ik denk dat voor iedereen hetzelfde probleem opdoemt.... De vraag..... Is dat nou moeilijk....

Ook ik antwoord: Ja.... en dat levert vooral teleurgestelde of onbegrepen blikken op... Ook ik grijp dan naar de sim en laat ze daarop hoveren.

Je krijgt dan.... maar in het echt is het veel makkelijker, ik zie hier geen diepte.....

Het kan dus best helpen een speelgoedje te hebben waarmee de kids ook kunnen spelen..
Krijg je natuurlijk wel dat men ECHT gaat denken dat het niet moeilijk is...

Het bljft dus een dillemma...........

Ik ben met vakantie..... en daarna werken.... dus de heli staat te roesten in de kast :-)

Harpert

Skidz zei:
Of je koopt voor die 200 Eurie (Goede vervoeging?) een 2ehands Piccolo. Op eBay en dergelijke al goedkopere gezien, met zender en alles erbij...

Ton.

Een piccolo is leuk, maar minstens net zo moeilijk te vlieg al een 30 of 60.
Dit lost dus "het probleem" van de kijkers niet echt op.

Wel kan je dan voor 200 Eur en minder je meubels aan gort vliegen...

Harpert

helivliegen

Luc zei:
Als je toch van plan bent om 200 euro uit te geven om het hooveren te leren, lijkt mij de meest verstandige keuze een goede simulator. Hier leer je namelijk alles mee en heb je volledige functionaliteit. De stap naar het echte werk is gemakkelijker gemaakt. Ik ben het volledig met Gerard eens zonder de vectron af te kraken, maar we hebben het hier toch over helivliegen :wink:

Volgens mij hadden we het over een electro""heli" die met je mee zou denken voor de beginners onder ons en ja € 200,= voor een goede simulator is inderdaad een stuk beter besteed.

Erger nog, een Piccolo vliegt moeilijker dan een .30. Maar als het buiten niet windstil is (Die andere 350 dagen per jaar in onze regio ;)) zit ik lekker binnen. De hele winter gevlogen, in garages, sporthallen, woonkamer, slaapkamer... Het leren blijft wel lastig, maar je kan net als met een sim wel elke dag oefenen. Dat maakt het leerproces denk ik makkelijker omdat er geen weken tussen de vlieglessen zit. En ik gebruik de sim voor als ik geen gelegenheid heb, of als ik ff wat anders wil dan een Piccolo of een .30 ....

Maar das natuurlijk heel persoonlijk ;)

Back