Super cub LP en ''watervliegen''

Discussie in 'Watervliegen' gestart door Ben.R, 12 jan 2013.

  1. Ben.R

    Ben.R

    Lid geworden:
    9 jun 2012
    Berichten:
    348
    Locatie:
    Tiel
    ik had van iemand een zeer nette ''Super cub LP'' overgenomen hij zag er nog aardig uit .maar heb er zelf wat meer draai aan gegeven dus een beetje gepimpt.. eerst gewoon mee gevolgen .ja een mooi toestel om te zien vliegen .
    ook na 4 vluchtjes de (ACT) stekkers los gehaald (die grijpt in als het helemaal niet nodig is . en op het net een set drijvers besteld ..na 1 dag waren ze binnen

    dus gemonteerd even de accu erin en gekeken hoe het zal met de ''CG'' ..en die was echt helemaal goed ..eerst alles testen op een groot veld (dus hand-launch)

    ondanks dat het toestel best zwaar is, geen enkel probleem ..en het landen ..ja gaat heerlijk en goed op de drijvers in het gras..hij schuift mooi door...

    gisteren met trillende vingers en knieën..een zeer grote plas opgezocht en ,
    proberen op het water te taxiën..en dat ging helemaal goed hij kiept niet voorover of achterover ..hij doet wat hij moet doen op het water ....''drijven''

    dus recht voor me gaan staan en gas open ..en hup na een meter of 10 kiest hij het luchtruim!!:banana: ..echt een prachtig gezicht dit toestel te zien vliegen over het water met de drijvers..maar na 5 min vliegen ..moet hij ook weer naar beneden...ja dat is een ander verhaal (dacht ik ) ..niet dus ,hij komt heel rustig naar beneden en komt mooi strak op het water..dit een paar keer geoefend..(2 accu's leeg gevlogen met starten en landen op het water)..

    ja dit is echt een hele ervaring vliegen met een watervliegtuig :thumbsup:

    ik heb er geen (nog) filmpje van ..omdat als ik iets wil proberen dan wil ik helemaal alleen zijn dan kan ik me beter consenteren op het toestel

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.496
    Locatie:
    Heerenveen
    Leuk leuk! Speel ook met de gedachte om mijn super cub op drijvers te zetten. Alleen de prijs houdt me wat tegen. 200 euro en nergens op voorraad :(
     
  3. Ben.R

    Ben.R

    Lid geworden:
    9 jun 2012
    Berichten:
    348
    Locatie:
    Tiel
    het is echt een heerlijk toestel .... eigenlijk een ''saai'' toestel hij doet wat hij moet doen ..en dat is vliegen..heeeeeeel erg mooi vliegen ..vanmiddag ga ik nog even en zal kijken of ik iemand mee kan nemen om te filmen..

    wat ook mooi is dat er bij de drijvers een grotere propeller bij zit ..
    3 kwart gas en plop na een meter of 6 in de lucht ..ja hij is mooi van grote en met wat verf van de ''action'' (op waterbasis en slijt en krasvast) kun je er een mooi toestel van maken

    ps ik heb de versie met de spectrum ''DX4e''

    maar lees ik nu bij jou dat de drijvers 200 euro zijn!!!!!!????? ze zijn 29 euri hoor zie
    http://www.rcracingtwente.nl/epages/480822358.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/480822358/Products/HBZ7390
    daar heb ik ze vandaan
     
  4. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.496
    Locatie:
    Heerenveen
    Ben benieuwd naar het filmpje, nu kan het nog, straks ligt er weer ijs haha. Dan kunnen de ski's er onder!

    De prijs van de drijvers is makkelijk te verklaren. Mijn piper is ook iets groter... Schaal 1/4. Spanwijdte van 280cm en zo'n 7,5 kg.
     
  5. Ben.R

    Ben.R

    Lid geworden:
    9 jun 2012
    Berichten:
    348
    Locatie:
    Tiel
    oeps!! hahaha ja dat is andere koek....onee vliegtuig...maar ja we zijn er allebij blij mee...

    en ijs is ook niet zo erg ..de drijvers zijn aan de onderkant van Hard-plastic ,dan kan ik ze gebruiken als een schaats! :rolleyes: alleen geen ''prop reverse'' dus zal hij een aardig stuje door schuiven ..hahaha
     

Deel Deze Pagina